הטרדות מיניות במקום העבודה הפכו לתופעה קשה בחברה הישראלית. המחוקקים ומערכת המשפט מנסים לעודד נשים שנפגעו להתלונן מבלי לחשוש מפגיעה בחיים הפרטיים והמקצועיים שלהן. במקרים של עברות מין, פעמים רבות חסרות הוכחות קונקרטיות ולא אחת ההכרעה במקרה מתבססת על עדויות- המילה של המתלוננת נגד המילה של החשוד במעשה. במצב כזה המצב ההליך המשפטי הופך ארוך יותר ומסובך יותר. בה בעת, יש נשים שמחליטות לנצל את הנושא הרגיש בצורות שונות ולאחרונה נחשפנו גם למספר מקרים בהם נשים ניסו להעליל עלילות שווא על גברים, שהפכו לקורבן שלא בצדק.

נסו לדמיין את הסיטואציה הבאה: אתם יושבים במסעדה ומחכים למנות שהזמנתם. בשולחן הסמוך אליכם יושבות שתי חיילות והשיח שמגיע לאזניכם לא משאיר מקום לספק- השתיים מחליטות לנקום במפקד שלהן ולהעליל עליו עלילת שווא בטענה שהטריד מינית אחת מהן. דברי החיילות חד משמעיים ולא ניתן לפרש אותם לשתי פנים, החיילת מצהירה שהיא רוצה להתנקם בו עד שיגיע לכלא כדי שיראה שאיתה לא מתעסקים. 

אין ספק שזה מצב לא פשוט, הנושא מביך ואינטימי ולכאורה זה לא עניינכם. עם זאת, האשמה כה חמורה תחסל למפקד את הקריירה הצבאית וגם חייו האישיים יכולים להינזק קשות. השאלה המתבקשת היא האם תעשו מעשה כדי לעצור את המזימה השפלה או פשוט תאטמו אזניים ותזמינו חשבון?

במהלך יום הצילומים הסיטואציה התגלגלה עשרות פעמים וחלק גדול מהנחשפים אליה הרגישו מאוד מבולבלים: הם הבינו בדיוק מה קורה, ביקרו את החיילות, ניסו לרמוז לקצין על כוונותיהן אבל חוסר הנוחות שחשו מנע מהם לעשות מעשה. ניסן וגלית היו בין אותם זוגות שניסו להגיב ולא ידעו איך: כשהחיילות הלכו לשירותים הם פתחו בשיחה עם הקצין, ניס להזהיר אותו בכל דרך אפשרית אבל בסופו של דבר נתנו לו ללכת מבלי להבהיר לו את המצב עד הסוף. "רציתי לתת לו את מספר הטלפון שלי, כדי שאם יהיו בעיות שירים אלי טלפון" אמר ניסן לחברתו בזמן שזז בחוסר נוחות בכסא. בשיחה עם חיים הכט גם הם התוודו שלא היו נחרצים מספיק ושהפנימו את חומרת המצב רק אחרי שהמפקד והחיילות כבר עזבו את המקום.

"מה אתם הייתם עושים", ימי שני, 21:00