תאונות מסוג פגע וברח והפקרת הפצועים הן מהעבירות החמורות והאכזריות בכבישים. מדי שנה מתרחשות מאות תאונות פגע וברח בכבישי ישראל, כאשר הולכי הרגל או הנהגים שנפגעו נותרים פצועים במקום התאונה וכל עיקוב בהגעת עזרה רפואית יכול לעלות בחייהם. למרות שלאורך השנים נדמה כי המגמה יורדת, תאונות מסוג זה עדיין מתרחשות ועולות לכותרת, דוגמת המקרה בו נאשם שושן ברבי בקיץ האחרון בדריסתן של 3 נשים בנות אותה משפחה בנתניה. 

"כל הסיטואציות של מה הייתם עושים לקוחים מהמציאות הישראלית, והשנה תאונות 'פגע וברח' מחרידות בלטו בחיים שלנו." אומר חיים הכט. במסגרת תכניתו "מה אתם הייתם עושים" עוסק הכט בנושא ומדמה סיטואציה של תאונת פגע וברח כדי לבחון תגובות של אנשים.

"דימינו מקרה של מונית שירות שנוסעת ברחובות ראשון לציון, ופוגעת ברוכב אופניים שנפגע , תאונה שעדים לה מספר אנשים". מספר הכט. "התגובות שקיבלנו מנוסעי המונית היו מגוונות. קיבלנו רפרטואר שלם של תגובות, היו אנשים שהשתתקו והיו כאלה שהתייצבו מול הנהג".

מדי שנה נהרגים בממוצע 19 אנשים בתאונות פגע וברח

"מה שיפה לראות הוא שכשהישראלי רואה תאונה הוא מזנק לעזור, למרות שכצשריכים להתעמת עם העבריין זה סיפור אחר. האם אתה מעיר לו? האם מנסה לעצור אותו? הדילמה גדולה יותר", מספר הכט על ההתרחשות מבלי לחשוף יותר מדי פרטים, ומוסיף: " לצערנו זו חלק מהמציאות הישראלית – לא סומכים על המשטרה, לא על המוסדות של המדינה, זה מוטיב חוזר לאורך העונות".

לפי דו"ח של עמותת אור ירוק בין השנים 2000-2009 התרחשו 7,194 תאונות פגע וברח, מדי שנה נהרגים בממוצע 19 אנשים, ומתרחשות כ – 97 תאונות פגע וברח קטלניות וקשות. סביר להניח כי בחלק מהמקרים היה ניתן להציל חיים אם סיוע רפוי היה מגיע בזמן.

"מה אתם הייתם עושים"


>> שוב: תאונת פגע וברח קטלנית