מקרי הפדופיליה בארץ ובעולם בדרך כלל מכים גלים בקרב הציבור. אך למרות שחלק מהאירועים מתרחשים בחדרי חדרים ובסתר, ישנם גם לא מעט מקרים בהם הפשע נעשה לעיני כל ובצורה גלויה מבלי שאף אחד ינקוט אצבע.

על מנת לבדוק איך באמת מגיבים אזרחים למקרה של פדופיליה בפוטנציה יצאו חיים הכט וצוות השחקנים לשטח על מנת לביים סיטואציה מטרידה: ילדה-שחקנית שהודרכה מראש נמצאת בגינת משחקים ציבורית לבדה, לאחר שאמה, שחקנית גם היא, עזבה אותה לכמה דקות כדי להביא מים.

מיד כשהאם נעלמת ובנוכחות אמהות אחרות בגינה מתקרב אל הילדה שחקן מצוות ההפקה, ומתחיל להתעניין בשאלות על גילה ועל מקום מגוריה. באופן שאינו משתמע לשני פנים ממשיך השחקן המושתל בהתנהגות הפלילית ואף מציע לילדה להתלוות אליו הביתה.

כמו שראינו בפרק, כאן קיבלו רובם המוחלט של העוברים והשבים החלטה ולא חיכו יותר מכמה רגעים כדי להפסיק את המתרחש. בין היתר, אחד האזרחים אפילו רדף אחר השחקן "הפדופיל" במטרה להצליח לעצור אותו בכל מחיר.

כזכור, הזמנו אתכם לטקבק מה אתם הייתם עושים במקרה דומה. באופן מדהים ובפעם הראשונה, כל הטוקבקים ללא יוצא מן הכלל התגייסו וטענו שיפעלו ממש כמו שפעלו המצולמים במציאות.

לסיכום, אפשר לצאת מעודדים מההתרחשויות - במיוחד לאור העובדה שכולכם כנראה יודעים כי ישנם מקרים בהם פונים למשטרה בלי לחשוב פעמיים.

>> צפו בכל הפרקים של "מה אתם הייתם עושים"