הדילמות בתוכנית הקרובה של "מה אתם הייתם עושים" התמקדו בתופעה המכוערת ששמה גזענות. למרות שכל אחד מאיתנו רוצה לחשוב שהוא לא כזה, ישנם מקרים בהם אנו נאלצים לעמוד ולנקוט עמדה.

בעזרת סיטואציות מבוימות שתפקידן להראות איך מגיבים ישראלים לאפליה המתרחשת מול עיניהם יצא חיים הכט לבדוק באיזו חברה אנחנו חיים, ולאן אנחנו נוטים יותר - לגזענות או לסובלנות.

באחת מהן היו צריכים לקוחותיה של חנות נוחות בתחנת דלק במרכז הארץ להחליט האם הם מפסיקים מקרה של אפליה כלפי ערבים. באופן שלא ניתן לפרשו אחרת מתריס המוכר בפני לקוח עם כאפייה שנכנס לקנות קפה שהוא "לא מוכר לערבים". למרות שחלק מהאזרחים שעמדו ליד המתרחש פשוט לא הסכימו לקנות שם, היו גם כאלה שהסכימו עם המוכר.

מבחינת הנתונים היבשים, מצאנו כי לא פחות מ-42% מהנוכחים התעלמו ולא עשו כלום. בנוסף, 5% מאלו שהיו במקום אף תמכו במתרחש ועודדו אותו. לעומתם, 53% מאלו שצולמו התערבו והציעו לקנות בעצמם במקום הערבי או שפשוט הביעו מחאה קולנית.

גם אצלכם בטוקבקים נרשמה מגמה דומה. למרות שחלק מהתגובות נצבעו בצבעים שאינם הולמים מדינה דמוקרטית, חלק גדול התוודה כי ללא שום קשר לדעות פוליטיות ישנם מעשים שאסור לעשות וגזענות כמו שהופיעה בפרק היא פשוט לא אנושית.

בשורה התחתונה, אמנם אי אפשר להצביע על הכרעה חד משמעית אבל אפשר לומר שחלק גדול אכן היו עושים את המעשה הנכון.

צפו בפרקים המלאים של "מה אתם הייתם עושים"

התוכנית משודרת כל יום שבת בשעה 21:15