לוגו חטופים (יח``צ: שידורי קשת)
הדרמה המבטיחה של 2010. חטופים|יח``צ: שידורי קשת

"חטופים", הדרמה המבטיחה שכתב וביים גידי רף ("רכבת האימה") והפיקה ליאת בנאסולי עולה לשידור בתחילת מרץ. הסדרה, שצילומיה נפרשו על פני חודשיים וחצי בקיץ האחרון, תעקוב אחר סיפור חזרתם לארץ אחרי 17 שנה של שלושה חיילים שנחטפו בתחילת שנות התשעים אחרי כשלון משימתם בלב סוריה.

מעבר להתמודדות הנפשית עם החזרה למסלול חיים רגיל והמפגש המחודש עם המשפחות והנשים, הם עוברים סדרת חקירות אינטנסיבית אצל פסיכולוג צבאי (גל זייד) שמנסה לחשוף כל פיסת אינפורמציה על הצד השני ועל החוויה שהם עברו בשבי. עם התקדמות החקירות מתגלות גרסאות סותרות בסיפוריהם ונפתחת חקירה סמויה במטרה לברר את האמת על 17 השנים בהן היו בשבי.

העיסוק בנושא חיילים חטופים מיד מעלה מחשבות על המציאות הישראלית. בראיון ל mako אמר רף: "זה סיפור מומצא שמסתמך על בעיות אמיתיות ומציג פנים חדשים של הבעיה. כחברה אנחנו כל הזמן מתעסקים בלהחזיר שבויים אבל אף פעם לא התייחסנו למה שקורה איתם אחרי שהם חוזרים. זה חשוב מאוד שהנושא יגיע לפריים טיים, וזו פעם ראשונה שמתעסקים ביום שאחרי".

בין השחקנים שישתתפו בסדרה ניתן למצוא את: אסי כהן, יעל אבקסיס, מילי אביטל, סנדי בר, עדי עזרוני, גל זייד ועוד רבים אחרים המרכיבים יחד את פסיפס הדמויות המורכב והעשיר.

עם השקת הסדרה, יעלה ב mako, אתר ייחודי שיתפקד כפלטפורמה משלימה לסדרה. לששת הדמויות המרכזיות בסדרה יעוצב טיים-ליין שיתן הצצה לאירועים חשובים ורגעים מרגשים במהלך 17 השנים בהן שהו החיילים החטופים בשבי הסורי. בין יתר הפריטים ניתן יהיה למצוא: כתבת ווידאו עם החברים מהיחידה, סרטון שבי בלעדי של אחד החטופים וכן מכתבים שנשות החיילים כתבו ליקיריהן. עוד ישולבו ברצף הזמן כותרות עיתונים, תמונות מתקופת השירות הצבאי של הדמויות, פלאשבקים מהשבי ועוד.

האתר כולו יעוצב ב"פלאש", כאשר הקלקה על דמות מסוימת תפתח את ציר הזמן שלה. האירועים ייחשפו בהדרגה בהתאם להתפתחויות בעלילה ולא בהכרח בסדר כרונולוגי ויתנו נקודת מבט נוספת ושונה על האירועים המוצגים בסדרה.

לאחרונה נודע כי הסדרה נמכרה לאולפני FOX ותזכה לגרסה אמריקאית שיפיק גורדון הווארד, בין היתר המפיק והכותב הראשי של "24" ואחראי גם על "תיקים באפלה" ו"באפי ציידת הערפדים". שמה של הסדרה כבר נבחר והוא יהיה: "POW - Prisoers of War".

חטופים 1 (צילום: mako)
מילי אביטל ויעל אבקסיס על הסט|צילום: mako