בימים האחרונים העונה השנייה של "הומלנד", הגרסה האמריקאית של "חטופים", צולמה במדינתנו הקטנה ואנחנו זכינו לקצת אבק כוכבים והרבה גאווה ישראלית. לרגל הגעתם של יוצרי הסדרה האמריקאית, קשת אירגנה כנס מיוחד, ביום שישי האחרון, תחת הכותרת: "תור הזהב של סדרות הדרמה בטלוויזיה".

במסגרת הכנס בכירי התעשייה האמריקאית נפגשו על הבמה עם בכירי התעשייה הישראלית. בצד האמריקאי התארחו: מפיק הסדרה הווארד גורדון, ברט סולקי נשיא FOX 21, דיוויד נבינס נשיא חטיבת הבידור Showtime, גארי לוין סגן נשיא בכיר Showtime , וריק רוזן חבר דירקטוריון וראש מחלקת טלוויזיה ב- WME. בצד הישראלי התארחו: אבי ניר, מנכ"ל קשת, גידי רף, יוצר "חטופים" ואדיר מילר, שחקן ויוצר "רמזור".

חטופים - יום עיון (יח``צ: ראובן שניידר )
אילנה דיין, הווארד גורדון וגידי רף|יח``צ: ראובן שניידר

כזכור, העונה הראשונה של "הומלנד" זכתה בפרס גלובוס הזהב לסדרת הדרמה הטובה ביותר, פרס פיבודי על הצטיינות בשידורי טלוויזיה ועוד פרסים משמעותיים. "אני חייב להגיד שזה שזו סדרה ישראלית שגם זכתה בפרסים וגם הקהל אהב, מרגש אותי באותה מידה כמו ההצלחה באמריקה", מספר גידי רף על ההצלחה.

אז מה סוד ההצלחה שלנו, הישראלים בגולה? "אני חושב שיש הרבה יצירתיות בישראל כרגע", מסביר דיויד נבינס, נשיא חטיבת הבידור Showtime על ההצלחה הישראלית, "אני חושב שאנשים פה רגילים להתעסק עם הפקות בעלות תקציב נמוך אז התכנית נוטה להיות מתוחכמת יותר ולהעניק לדמויות עומק. זה מה שעשה את ההבדל לרשת שואו טיים", הוא מסכם.

חטופים - יום עיון (יח``צ: ראובן שניידר )
מפגש פסגה: מולי שגב, רשף לוי ואדיר מילר|יח``צ: ראובן שניידר

אליו מצטרף אדיר מילר, שמכר את הפורמט של התכנית המצליחה שלו "רמזור": "המוח היהודי מרוכז פה, במדינה קטנה ומייצר אחלה תוכן - ופשוט גילו אותנו", מילר מסביר בפשטות.

יוצרי הסדרה האמריקאית פגשו את גלעד שליט: "לגלות שגלעד שליט הוא מעריץ של 'הומלנד' היה מאד מרגש", מספר גורדון ומגלה שהדמות שגלעד שליט הכי אוהב היא של אבו נאזיר. צפו בכתבה המלאה

חטופים - יום עיון (יח``צ: ראובן שניידר )
מתכננים את הפרויקט הבא? |יח``צ: ראובן שניידר
חטופים - יום עיון (יח``צ: ראובן שניידר )
געגועיי למירי|יח``צ: ראובן שניידר

>>קלייר דיינס בהקרנת בכורה לפרק הראשון של העונה השנייה של "חטופים"