נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש הבוקר עם יוצרי הסדרה האמריקאית "הומלנד" שמבוססת על הסדרה הישראלית "חטופים". בפגישה השתתפו השחקן נביד נגהבן שמשחק בסדרה את אבו נזיר, המפיק האחראי הווארד גורדון, ראש אולפן פוקס 21, ברט סלק, נשיא Showtime, דייויד נווינס וסגן נשיא Showtime, גארי לוין. מנכ"ל קשת אבי ניר וגידי רף, יוצר "חטופים" ושותף בסדרה "הומלנד", היו הנציגות הישראלית.

שמעון פרס (יח``צ: מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית)
שמעון פרס והשחקן נביד נגהבן שמשחק את אבו נזיר|יח``צ: מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית

בפתח הפגישה אמרו האורחים בהלצה לנשיא פרס: "היית כוכב אמיתי בביקורך בארצות הברית. עקבנו אחרייך בלוס אנג'לס ובהשקת הפייסבוק עם צוקרברג ונהננו מכל רגע". לאחר מכן ביקשו המפיקים מהנשיא סקירה על הנעשה במזרח התיכון, על מצב תהליך השלום, והסוגיה האיראנית. בפרט, ביקשו המפיקים מהנשיא לספר על ההחלטה ההיסטורית לצאת למבצע אנטבה ולהימנע ממו"מ עם החוטפים. הנשיא נענה לבקשתם של המפיקים וערך סקירה מקיפה על המבצע, על ההחלטות הקשות מאחורי הקלעים ועל התעוזה הישראלית של ההנהגה וכוחות הביטחון.

לבקשתם, עוד הוא סיפר להם על פועלו לצדו של בן גוריון בהקמת המדינה ועל ימי הראשונים של המדינה. "לנו אסור להיות ממוצעים, אנחנו חייבים להיות בראש וחוסר שביעות הרצון המאפיינת את עמי היא המפתח לקדמה", הוא אמר, "ישראל היא התגשמות חלום. הגענו לכאן בלי כלום, לארץ צחיחה עם מדבר בדרום וביצות בצפון ויצרנו מכלום יצירה מפוארת העומדת בחזית הקדמה והטכנולוגיה העולמית בזכות האנשים הנפלאים והחוצפה והיצירתיות הישראלית".

נגהבן, השחקן מהמוצא האירני, פנה לנשיא: "אני נרגש מקבלת הפנים החמה שלה אני זוכה בישראל וזה כבוד גדול עבורי להיות כאן. תפקידנו לשנות את המציאות ואת הדעות הקדומות".

שמעון פרס (יח``צ: מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית)
שמעון פרס פוגש את יוצרי הומלנד |יח``צ: מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית

"אני שמח שרכשתם את 'חטופים', עשיתם בשכל"

"אני שמח שרכשתם את 'חטופים', עשיתם בשכל. המשיכו להשקיע בישראל ולצלם כאן סרטים - ביתנו פתוח בפניכם", אמר נשיא המדינה למפיקים וציין שישראל היום נמצאת בחזית התרבות, האמנות, הקולנוע והטלוויזיה.

בסיום הפגישה פנה הנשיא לאבי ניר, מנכ"ל קשת, וביקש כי קשת תמשיך לפעול ולהרחיב את פעולותיה בשוק הטלויזיה העולמי, "אתם פורצי דרך. המשיכו בדרך מבורכת זו לביסוסה של ישראל כתעשייה איכותית של טלוויזיה וקולנוע".