ישי גולן (צילום: יוני פרת)
ישי גולן|צילום: יוני פרת

ישי גולן ויורם טולדנו הגיעו לעמוד הרשמי של הסדרה חטופים בפייס בוק וענו לכם על כל השאלות שלכם: איך הרגישו? אילו פספוסים היו בצילומים? מתי תהיה עונה שנייה והאם הם נשארו בקשר אחד עם השני. כל התשובות כאן.

אילו הכנות מוקדמות היו לכם לקראת ההשתתפות בסדרה?
"לי לא היתה שום התלבטות. ידעתי שאני רוצה לקחת חלק בסידרה" מספר יורם טולדנו על ההחלטה לשחק בסדרה. "העבודה המקדימה אצלי התחילה עם קריאה של המון חומר, עדויות וכתבות. לצערי, המדינה שלנו עשירה בחומרים מהסוג הזה. נפגשנו גם עם שבויים לשיחות בהן סיפרו לנו על כל התהליך, מהנפילה בשבי ועד השחרור וההתמודדות הלאה. למדתי על שבויים שחזרו ולא מצליחים להתנתק מהשבי מה שנקרא פוסט טראומה: הרבה שבויים מספרים על לילות ללא שינה, המון פחדים ועוד קשיים לחזור לשיגרה". יורם גם שיתף את הגולשים בכך שהיו המון שיחות וחזרות עם גידי רף, יוצר הסידרה,ועם שאר השחקנים. "במקביל, גם ישי וגם אני עברנו דיאטה קפדנית מאוד כדי להיראות כמו שבויים שחזרו מהשבי. בדיעבד, אני חושב שהדיאטה עזרה לנו להיכנס לאיזה סוג של מצב נפשי שהתאים לתפקידים שלנו.

ישי גולן גם הצטרף וסיפר על ההכנות הנפשיות והפיזיות שעבר: "ברמה הפיסית הורדתי 11 ק"ג ממשקלי שמלכתחילה לא היה גדול. עצם השינוי הפיסי הזה כבר השפיע עלי מאד גם נפשית". גולן הוסיף כי קשה להסביר את ההכנות הנפשיות לתפקיד: זה מתחיל מחיבור ראשוני מאד חזק לדמות. אמנם עשינו תחקיר מעמיק, אך עבורי העבודה העיקרית הייתה מול התסריט עצמו שמהווה עבורי השראה גדולה". גולן התרגש מתגובות הגולשים לכניסתו לדמות וכתב להם כי "בעיניי המטרה של אמנות היא לעורר ועל פי תגובתכם נראה לי שהצלחנו במשימה.."

החיבור עם הדמות: מי הם אורי ונמרוד בשבילכם?
יורם דיבר, לבקשת הגולשים, על ההרגשה בזמן צילומי הסצינה שבה עמיאל (אסי) מקבל מכות."אני מנסה לשחזר את התחושות עכשיו. באופן כללי, ימי הצילום בשבי היו מאוד דחוסים ורגשיים. אני חושב ששלושתנו עברנו חוויה רגשית קשה אבל גם מאלפת. הייתי אומר שאפילו למדתי על עצמי דברים שלא חשבתי שקיימים בי". על החיבור לדמות הו אמר: "במהלך הצילומים, אני יכול להגיד שהייתי נמרוד קליין במאה אחוז גם בבית. גם בימים שלא הייתי על הסט נמרוד היה איתי בכל דבר ובכל מקום שבו הייתי. באופן טבעי, כאשר הסתיימו צילומי הסידרה לקח לי המון זמן לשחרר ולהשתחרר. התחושה שלי היתה של ואקום ועד היום כל נושא פדויי השבי מעסיק אותי".

נמרוד קליין חטופים (צילום: ורד אדיר)
יורם טולדנו|צילום: ורד אדיר

ישי שיתף בכך שברור שגם בזמן צילומי השבי היו פיספוסים ורגעים מצחיקים: "חשוב לזכור שהעשייה הטלוויזיונית, עם כל זה שהיא מאד טעונה ריגשית היא גם עשייה מאד מכנית, מקצועית ואינטנסיבית. אין סיכוי להישאר במצב הרגשי של הסצנות הקשות למשך כל שעות היום וגם אין הכרח בכך". גולן הוסיף כי גידי רף "הבמאי המדהים שלנו" תמיד התייחס לשחקנים בכפפות של משי ובכבוד אדיר, ובפרט בימי צילומי סצנות השבי. "הוא תמיד בדק שהאשליה לא תפגע במציאות. אין שום הצדקה ששחקן יפגע באמת. אנו אנשי מקצוע זו העבודה שלנו לעבוד עליכם שזה אמיתי."

הקשר האקטואלי: הקשר בין העלילה לסיפורו של גלעד שליט
לגבי המאבק להחזרתו של גלעד שליט, אמר יורם כי "כולנו מקווים ומייחלים לחזרתו המהירה של גלעד. הסדרה לא נוקטת עמדה בעניין גלעד שליט, אמנם זוהי דרמה מבוססת מציאות אבל עדיין המציאות בסדרה היא פיקטיבית. לדעתי, הסדרה תרמה למאבק להחזרתו בכך שהיא העלתה את הנושא לסדר היום". לשאלת הגולשים ענה יורם כי הוא אישית לא היה בקשר עם משפחת שליט "אולם אני יודע שאנשי קשת, ששידרה את הסדרה, היו בקשר איתם עוד לפני עלייתה לשידור".

ישי גולן הוסיף כי הוא לא חושב שהסדרה מחלישה אותנו או מחזקת את הצד השני: "אני מאמין שבצד השני זה בדיוק אותו דבר. גם להם יש כאב גם להם יש בנים שלא שבו. הסדרה היא על בני אדם. גורל היהודים והערבים קשורים זה בזה מעצם היותנו חיים על האדמה הזאת. אני חושב דווקא שהסידרה מעידה על התבגרותנו כחברה שמסוגלת להתמודד עם חולשותיה ומסוגלת להתמודד עם ביקורת עצמית". האם הסדרה משפיעה במשהו על המציאות? "בעיני היא הזמנה לשינוי גם אצלינו וגם אצלם". לשאלה למה דווקא 17 שנה, ענה גולן כי לדעתו יש לכך שתי סיבות עיקריות: "כי זה לא קרה אף פעם ועל כן יש להבין שאין כאן ניסיון לספר סיפור אמיתי של פדוי שבי מסוים אלא להוות דימוי לכלל פדויי השבי. והסיבה השנייה- אני חושב שזו אזהרה. אם לא נתעורר ומהר מחר נגלה שגלעד יושב שם 17 שנה ולא עשינו די לשחררו".

ומה עם עונה שנייה? או במילים אחרות: מה קרה לעמיאל?
יורם סיפר כי צוות הסדרה התגבש מאוד וצפה יחד בפרקים, בזמן שהם שודרו בטלוויזיה: "אני עדיין לא ראיתי את הפרק האחרון, כי אתמול השתתפתי בהצגה". הוא בישר לגולשים המודאגים כי הוא וישי נשארו בקשר גם אחרי סיום הצילומים, וסיים בכך שהיה לו כבוד גדול להיות חלק מהפרויקט המיוחד הזה. לכל המוני השואלים הוא ענה: "תהיה עונה שנייה לחטופים, הצילומים עדיין לא התחילו, אז אין לנו מושג מתי תעלה" ועוד הוסיף כי גם הוא לא יודע מה קרה לעמיאל: "נגלה בעונה הבאה". כרגע טולדנו משחק בתיאטרון בית לסין בהצגה "ולטינו". בטלוויזיה תוכלו לראות אותו ב"תמרות עשן" שמתחילה צילומים לעונה שנייה בקרוב, וגם ב"טקסי דרייבר" ב"יס".

לאתר הרשמי של הסדרה חטופים

הכנסו לעמוד הרשמי של חטופים בפייסבוק