סדרת טלוויזיה היא פרויקט מורכב, שהצלחתו תלויה בלא מעט אנשים יצירתיים: תסרטאי, במאי, צלם, עורך, מעצב תפאורה וגם מוזיקאי. כשהיא נמצאת שם והיא טובה - אנחנו הצופים כמעט לא מבחינים במוזיקה שמלווה את התכנית, אבל נסו לדמיין את הסדרה האהובה עליכם בלעדיה - ותגלו שחלק גדול מהעולם של הסדרה נעלם.

עמית פוזננסקי, שכתב בין היתר גם את המוזיקה לסרט "הערת שוליים", ולהצגות תיאטרון רבות כמו "כנר על הגג", "המפיקים", "ינטל", "המלט", "גטו", ועוד, הוא המוזיקאי שמאחורי העונה השנייה של "חטופים", והוא מספר לנו על העבודה:

איך בעצם עובדים על פרויקט כזה? מאיפה מתחילים ?
"כתיבת מוזיקה זה אחד השלבים הסופיים בתהליך העבודה על סרט או סדרה, אז בעצם קיבלתי את כל החומרים מוכנים בשלמותם, ערוכים.  הלחנתי לסצנות השונות את המוזיקה כדי להעצים את התחושות ואת הדרמה, כשלאורך כל תהליך הכתיבה הייתי מתואם עם גידי ועם העורך".

ומה אפיין את העבודה על חטופים?
"המוזיקה בחטופים מאד מגוונת וורסטילית. היא נעה בין השברירי והעדין למשהו מאד קצבי, דינאמי, עם הרבה אקשן. יש הרבה צבעים של מוזיקה בסדרה,  והיה מאד מאתגר ומהנה להתאים לכל סצנה את האופי שלה, לעבור בין ז'אנרים וסגנונות אבל לשמור על שפה מגובשת".

איך עשית את המעברים האלה? לכל דמות יש מוזיקה שלה?

"לא לכל דמות, אלא לכל נושא, לכל מצב רגשי. יש תמות חוזרות בסדרה שיש להן את המוזיקה שלהן, והתוצאה היא בעצם התאמה בין המצבים הרגשיים לתמות מוזיקליות מסוימות".

מה ההבדל בין עבודה על מוזיקה לתיאטרון לבין מוזיקה לטלוויזיה וקולנוע?
"השפה המוזיקלית היא שונה. המוזיקה בתיאטרון מגיעה מהשפה של מיוזיקל, של ברודווי, ולמוזיקה של הקולנוע והטלוויזיה יש מורשת כתיבה משלה, ויש בה משהו יותר אווירתי".

מוזיקה של איזה פרויקט אתה אוהב במיוחד?
"אני אוהב מאד את שיתופי הפעולה של ספילברג והמלחין ג'ון ויליאמס, שכתב בין היתר את המוזיקה לסרטים "מלתעות", "אי.טי", ו"רשימת שינדלר". מבחינתי זה שיתוף פעולה מעולה בין במאי ומלחין".

ועל איזה פרויקט אתה חולם?
"לא חולם על משהו ספציפי, חשוב לי שהדברים יהיו מאתגרים. מאד חשוב לי להתחבר לתסריט לדמויות, חשוב שזה יעניין וירגש אותי".

>> הקטע המצורף נקרא "התמונה" ונכתב עבור פרק 7 של חטופים. צפו עכשיו בפרק

>> החקירה של חטופים ממשיכה באתר. בואו לחשוף את האמת