מוקדם יותר השבוע אלפים ציינו את יום הולדתו של אריאל ביבס בן ה-5 שנחטף עם בני משפחתו מקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. גם היום, 308 ימים אחרי, וירדן שירי וילדיהם אריאל וכפיר עדיין בשבי חמאס. בין המציינים הרבים, היה גם הקומיקאי ישראל קטרוזה שנשא דברים בהתרגשות גדולה. "כשהייתי ילד קטן ועלינו לארץ הייתי בן ארבע. בגיל שש שאלתי את אבא שלי למה צריך לעלות לארץ. גרנו בפריז, והוא אמר לי 'מדינת ישראל היא המקום הכי בטוח ליהודים. לכן עלינו לפה, שאגדל אותך בבטחה'", סיפר בעצרת על השיחה שקיים עם אביו. "אני אומר לכל מי שצריך לקבל החלטות, בלי שהילדים האלה יחזרו הביתה, אף אחד לא ירגיש שזה המקום הבטוח כדי לגדל את הילדים. זה לא משנה איזה ניצחון יהיה".

הבוקר, בריאיון ל"שישי בבוקר", שיתף הקומיקאי, לצד ארז טל, בתחושות לקראת סיום העונה של "זה לא אולפן שישי" (הערב, אחרי "אולפן שישי, ערוץ 12) ובקשר שנוצר עם משפחת ביבס. "הקשר עם המשפחה נוצר בעקבות סיור בניר עוז, הגעתי לבית וישבתי ליד הצעצועים של כפיר ואריאל. המשפחה יצרה איתי קשר, נפגשתי עם אבא של ירדן, אלי", אמר קטורזה. "אנחנו חברים ומדברים כמעט כל יום, הוא מלווה אותי בהופעות ואנחנו עושים קידוש ביחד. מנסה לתת לו כוחות, ומקבל ממנו. קשור למשפחה ומתפלל שיחזרו כמה שיותר מהר".

ארז טל שיתף אף הוא ברגע קטן מאחורי הקלעים לפני צילומי פתיחת העונה שמעיד על הקשר החזק שנוצר. "אלי ביבס היה בקהל וקטורזה אמר שזה בסדר, שאנחנו צריכים לשמח אותו ושהוא צריך לחזק אותנו. זה היה מוזר, אבל מהר מאוד זה הרגיש טבעי", התייחס.

וכאמור, אם המציאות תאפשר "זה לא אולפן שישי" תגיע אל סיום העונה ויש למה לחכות. "זו תקופה משוגעת, יש תוכנית הערב ומקווים שהיא תשודר. יש גרסה שנוכל לשדר בהמשך, גם אם לא נצליח לשדר היום, כזו תקופה לא הייתה לנו", אמר טל לאור המצב החריג. "אם היא תשודר הערב, ואני מקווה בשביל כולנו שזה אכן יקרהו, שווה לראות. לברהנו טגניה אין מצב שנגמרות המילים, אבל היום הוא מגיע ודווקא יש מצב. גם שלומי שבת יהיה כאן. בתוכנית הראשונה הלכנו איתו לשיקום והוא שר ללוחמים, עכשיו חזרנו אליהם".

זו תקופה מאתגרת לעשות תוכנית הומור, היו התאמות במהלך הדרך?
טל: "ברור, יש דברים שפחות כיף לצחוק עליהם בתקופה הזו, צריך הרבה רגישות. אתה לומד מה נכון ולא נכון, איפה אתה לא רוצה להתקרב כי זה מבאס. המנדט שלנו זה לשמח ולהרים את המורל".

אתם מרגישים שצריך אסקפיזם או שזה עלול להפוך אותנו לאדישים למצב?
קטורזה: "אני חושב שהאסקפיזם חיוני. יש גם ביקורת על מה שאנחנו עושים פה, אנחנו אומרים דברים ולא רק צוחקים, חייבים. כשחזרנו לעשות את התוכנית אמרתי בשיחה עם ארז שאני מרגיש את זה גם על הבמות, הקהל זקוק לרגע הזה לנקות את הראש ולחייך טיפה. אני מרגיש שאנשים צריכים את זה, זה כמו בשבעה שזה מקום עצוב ותמיד יש בדיחות. זה נעשה כדי לרכך מעט את העצב ולא לבטל אותו. זה מה שאנחנו מנסים לעשות".

טל: "פיתחנו אסקפיזם רלוונטי, בורחים אבל מתייחסים למה שקורה".