בסוף השבוע שעבר פירסם הניו יורק טיימס תחקריר מקיף על מקרי הפגיעה המינית הקשה שביצעו מחבלי חמאס במהלך מתקפת שבעה באוקטובר. מערכת העיתון האמריקאי הסתמכה על קטעי וידאו, תצלומים, נתוני GPS מטלפונים ניידים וראיונות שקיימה עם יותר מ-150 אנשים, בהם עדי ראייה. ועדיין, במשך שבועות ארוכים ארגוני נשים עולמיים, כולל באו"ם, בחרו לשתוק בכל הקשור לנושא.

הערב (שני), צוות "חשיפה" מלווה את לינור אברג'יל, שנאנסה בעצמה באכזריות במילאנו ב-1998, במאבקה בקשר השתיקה של הארגונים שבעבר מיהרו לחבק אותה כשחשפה את סיפורה באומץ (הסרט המלא אחרי החדשות בקשת 12). מנחה "חשיפה", חיים אתגר, שיתף את ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" על המסע של מיס עולם לשעבר. "שמענו וכעסנו לא מעט על השתיקה והתגובה של ארגוני נשים ברחבי העולם, כולל באו"ם, על מה שתחולל כאן בשבעה באוקטובר", פתח את דבריו. "אנחנו מדברים על מה שנשים עברו, פגיעות מיניות קשות שהן חלק מאותה זוועה שאנחנו נחשפים אליה מדי יום ומקבלים עוד ועוד פרטים על מה שקרה שם".

"לינור החליטה שהיא לא שותקת יותר. נקודת המוצא שלה שונה משלנו כי במשך שנים היא חובקה בידי חלק מהארגונים האלו אחרי שסיפרה באומץ בעבר על מה שהיא עברה. היא הפכה להיות באיזשהו מקום חלק משמעותי במסעות ההסברה של אותם הארגונים, והנה אותם ארגונים, חברות ומכרים שלה, שותקים ברגעים שהיא מרגישה שמדינת ישראל זקוקה להם. לינור מחליטה לא לשתוק ויוצאת למסע קשה ונוקב כדי לדרוש דין וחשבון מאותם ארגונים, מאותן נשים שנמצאות בקצה הפירמידה של אותם הארגונים".

לא קשה להילחם בארגונים כל כך גדולים?
"לינור לא הסכימה לקבל לא, ולא עצרה במקומות הכי מורכבים לפיצוח. ראינו את הדרך שלה מאפס עד לאותם גורמים שסגרו את הדלתות, שלא הסכימו לדבר עם התקשורת ולתת דין וחשבון או לענות על שאלות פשוטות - עד לרגע שעלתה על הבמה של האו"ם ונשאה נאום נוקב שסוקר בהרחבה. היא הגיעה לרגע טעון מאוד עם הבכירה באו"ם שאחראית על הנושא והצליחה במובנים מסוימים לשנות חלק מההתנהלות כלפי ישראל. זה מסע יוצא דופן, אמיץ ונועז, של אישה שלא רגילה לעימותים ועשתה זאת בחו"ל. רואים שזה מדם ליבה".

_OBJ

זה אנטישמיות? הרי יש עדויות ברורות.
"בתגובה שהם נותנים בדיעבד הם מציינים שצריך לבדוק, שהם מוקיעים את האירועים וקוראים לפעול. אבל, צריך לזכור, בכל תגובה שלהם יש גם את הסבל של הצד השני, גם את העובדה שהצד השני סובל. ברור שהעדויות והראיות בעניין שלנו הן חד משמעיות ודורשות טיפול מכובד וראוי. נראה את לינור מגיעה למקומות הרבה פחות מעונבים, וגם שם נותנת בראש. אנחנו בימים ששנאת ישראל ופוליטקה דיפלומטית מחלחלת ומגיעה, אבל כמו בשאר המקומות אנחנו יוצאים להילחם ותראו מה קולה של אישה נחושה יכול לעשות".