זוגות (צילום: Niko Guido, Istock)
זוגות, ראשון ב-21:00|צילום: Niko Guido, Istock
כל מי שאי פעם היה בקשר רומנטי יוכל לזהות את עצמו ב"זוגות", הדוקו של דוד אפק שישודר החל משבוע הבא בימי ראשון ב-21:00. לאורך 13 הפרקים שלה, מספקת הסדרה הצצה אינטימית להחריד להתנהלות של זוגות עם קשיים שעולים סביב שלבים שונים בקשר ובחיים – הצצה שמעלה שאלות לגבי הרלוונטיות של מוסד הנישואים.

ההתמודדויות בסדרה הן רבות: ממשפחות שמציבות לילדיהם אולטימטום של חתונה או פרידה, דרך ניסיון לשמר אהבה לצד הפיכה של אחד מבני הזוג לחרדי, לשחיקה אחרי שני עשורים שגורמת לתהות למה נשארים יחד. ויש גם זוג בנישואים שניים שהחליטו לא להישאר רק בשניים: במקום לשחזר את טעויות העבר ולבגוד, הם מקיימים זוגיות פוליאמורית, שמאפשרת ריבוי אהבות בהסכמה.

כל פרק מלווה על ידי זוג קשישים שהצליח, כנגד כל הסיכויים, לשרוד עד הסוף ולהזדקן יחד. הזוגות הוותיקים מספרים, לעיתים בהומור ולעיתים בעצב, איך צלחו את השנים הארוכות, את רגעי האושר והמשבר, ולאן זה הביא אותם. התובנות שהם מספקים במבט לאחור מאירות באור קצת אחר את ההתמודדויות של הזוגות הצעירים יותר בסדרה – שאת הסיפורים שלהם הבאנו לפניכם כאן.

רונן ואורית (צילום: יונתן בלום)
המשפחה לוחצת - רונן ואורית|צילום: יונתן בלום
20+  רונן ואורית הם בני 20 וצ'ופצ'יק, הוא סטודנט למשחק והיא מעצבת פנים. הם יוצאים כבר שלוש שנים אבל לא גרים יחד כי, והנה הקאץ' – הם באים מבתים בוכריים. שזה אומר שבלי חתונה, מבחינת המשפחה, פשוט אין מצב. ההורים משני הצדדים נושפים בעורפם של אורית ורונן בלי הפסקה – חתונה או פרידה, ויפה שעה אחת קודם. השניים מנסים להילחם על העצמאות והרצונות שלהם, תחת לחץ מסיבי ולא מתפשר של הסביבה מכל הכיוונים – מה שמציף את הבעיות בקשר שלהם ודוחק אותם להתמודדות.

דנה ועמית (צילום: קשת)
לחזור בתשובה בלי לפרק את החבילה - דנה ועמית|צילום: קשת
30+  דנה ועמית התחתנו, ילדו שני ילדים, והכל התנהל כרגיל - עד שיום בהיר אחד, עמית החל בתהליך של חזרה בתשובה. היום הוא לא פחות מחרדי ברסלב – בעוד שדנה נותרה חילונית כשהייתה. כל אחד מהם נאבק לשמור על המקום ועל הערכים שלו, ובמקביל, שניהם נאבקים להישאר יחד ולא לפרק את החבילה. שזה, כפי שתוכלו לתאר לעצמכם, תהליך מתמשך של חיפוש אחר עמק השווה, בשאלות של זוגיות, גידול הילדים, שמירת מצוות, פרנסה, טהרה וצניעות. ואם זה לא מספיק, הם נאלצים לעמוד כל הזמן מול המשפחה והסביבה שלא מפסיקה לבחון אותם.

דיווה ואבי (צילום: עודד קרני)
כביכול כל היעדים הושגו - דיווה ואבי|צילום: עודד קרני
40+  אבי ודיווה התחתנו לפני 20 שנה. יש להם שני זוגות תאומים, היא מנהלת בכירה בבנק, הוא סמנכ"ל בחברת היי טק, והם נמצאים בשלהי שיפוץ וילת חלומותיהם בכפר ויתקין. כביכול, מדובר בזוג שהשיג את כל היעדים במרוץ של החיים – בפועל אלה שני אנשים שחוקים ממשברים וממתחים, מהשגרה המשעממת, ומרוחקים זה מזו. אבי חושב ברצינות לפרק את החבילה, דיווה רוצה להישאר בכל מחיר. הם יוצאים למסע שמציף טראומות עבר ביחסים – השתתפותה של דיווה בריאליטי "הישרדות", מחלה קשה של דיווה בצעירותה, וגם השיפוץ של הבית – ובודקים מחדש את המחירים שהם משלמים על להיות ביחד.

ריבוי מאהבים בהסכמה (צילום: אילוסטרציה)
בחרו לאהוב אחרים בהסכמה - תיקי וזאביק|צילום: אילוסטרציה
60+  תיקי וזאביק התחתנו לפני כעשור. כל אחד מהם הגיע לפרק ב' בשל ומפוקח, לאחר נישואים מונוגמיים סטנדרטיים שכשלו על רקע בגידות. הם החליטו שלא בא להם ליפול על אותם דברים שוב, ובשנים האחרונות הם מנהלים נישואים בסגנון פוליאמורי, שמאפשרים לכל אחד מהם לנהל מערכות יחסים נוספות. סגנון החיים הזה מצריך מהם התמודדות עם חוסר הקבלה וההבנה של העולם סביבם – מול המאהבים שלהם, הילדים והמשפחות שלהם והחברה. תיקי, בעבר יועצת חינוכית, כיום מטפלת זוגית ומינית, מיישמת את הטכניקות הטיפוליות שלה ביחסים עם זאבי. במהלך הסדרה מגיעה אל תיקי לייעוץ אישה צעירה, שבן זוגה דוחק בה לנהל אורח חיים פוליאמורי. מאותה נקודה עוקבת הסדרה גם אחרי מיכל ואורן, אשר חווים קשיים רבים בניסיון לעבור לחיים זוגיים המאפשרים ריבוי מאהבים, בעיקר סביב קנאה והתפשרות.

"זוגות" - החל מיום ראשון, 12/04, 21:00