אתמול בערב ראינו אותם מגלמים שלל דמויות של ישראלים מסביב לעולם: מוצ'ילרים בלב הג'ונגל בדרום אמריקה, סוכני מוסד בגרמניה, חבורה של סטלנים בהודו ועוד, והחלטנו לבדוק אם גם מעבר לתכנית החדשה שלהם, "עם סגולה", מצטיינים חברי שלישיית מה קשור ביכולות החופשה שלהם.

אין תמונה
בעצמם לא הספקיו לטייל אחרי השחרור. הסטלנים בהודו

בשניים מהמערכונים מככבות דמויות אופייניות לתרמילאים ישראלים, אבל מסתבר שהשחקנים שמאחורי הדמויות לא ממש יצאו אף פעם ל"טיול הגדול" של אחרי הצבא. לשמחתם, מיד לאחר השחרור נחטפו השלושה לתכנית של אלי יצפאן, עובדה שמנעה מהם להגשים חלומות מעבר לים. "מעולם לא יצאתי לטיול של אחרי הצבא", אומר שלום ולא מצטער. "מיד אחרי השירות הצבאי התחלתי ללמוד משחק בניסן נתיב, והתחלתי את המסע עם אסי וציון. בעצם אפשר לומר שאני בטיול גדול מאז".

בסדרת המערכונים המתרחשת, לכאורה, בהודו, מוצגת תמונה מצחיקה למדי של הטייל הישראלי באסיה: סטלן, בעל רסטה, רובץ וצוחק ללא הקשר. שלום מודה שהוא לא באמת מכיר מקרוב את הווי הסטלנים הזה: "הכי קרוב שהגעתי להודו זה דרך הסיפורים של אסי", הוא אומר. "הסטלנות חשובה!" קובע אסי.

למרות ש"עם סגולה" עוסקת בחיקוי גינונים די מגונים, לעתים, של ישראלים מעבר לים, באופן מפתיע לכוכביה אין ביקורת ממשית על ההתנהגויות או ההרגלים של המטיילים הישראלים בחו"ל. "חייבים לשחרר מידי פעם קיטור, בעיקר בחו"ל", אומר אסי. "זה נכון שלא צריך להגזים. הגדולה של הישראלים בעיני היא שאנחנו ישראלים בכל מקום – ותמיד מתנהגים כאילו אנחנו בארץ".

אין תמונה
אין על ברזיל. רובי ואבנר, המוצ'ילרים שהלכו לאיבוד בג'ונגל

איפה כן הם מטיילים בחו"ל? שלום מעדיף במיוחד יעד אקזוטי במקסיקו: "יש מקום שנקרא איסלה מוחרס, אין עוד מקומות כאלה בעולם. יש שם את אחד ממלונות הבוטיק הכי יפים שראיתי, רק שמונה חדרים, שלושה אנשי צוות והאווירה הכי רומנטית בעולם". למרות הרומנטיקה, המדינה ששלום הכי אוהב לנסוע אליה בעולם היא דווקא ברזיל: "אין על ברזיל, לא היה ולא יהיה. להתעורר בשמונה בבוקר בקופהקבנה ולשחק כדורגל חופים עם אלופי העולם, זו אחת החוויות הכי מיוחדות שהיו לי".

אסי בוחר דווקא להמליץ על "גסטהאוס מדהים שנקרא תאג'י בקאסול", ועל ההום ביץ', שאותו הוא מתאר כ"קסם של מקום, שקט מאוד במרחק שעה נסיעה מגואה".

המקומות שעמיר הכי אוהב בצפון