מי אמר שדו"ח חייב לכלול רק דברים רעים? או במילים אחרות: היתה תוכנית פשוט טובה. לא ברור אם זה הלחץ של דו"ח וינוגרד הקרב ובא, מזג האוויר הסוער באזורנו, העובדה שדן מנו נשאר באי או הנוכחות של ריטה מאחורי הקלעים (מדובר היה בספיישל ריטה), אבל נבחרת הרקדנים התעלתה על עצמה והפגיזה בתוכנית מעולה.
הכל התחיל בנאמבר המשותף לצלילי "עבד של הזמן". המחוגים זזו ואני הופנטתי למסך. ככה פותחים תוכנית. הדואט הראשון, שזכה גם בתואר הדואט המושלם של הערב, היה של ארתור ונעמה. השניים רקדו בדיוק מרהיב את "מחול מטורף" כשהם קשורים בחבל אחד לשני. את זה שארתור הורס (אה כן, וגם רוקד מעולה) אתם כבר בטח יודעים, אבל ההפתעה של הערב הייתה נעמה. מי האמין שהיא תגיע כל כך רחוק? שאפו אחותי, איזו התקדמות.
דואט מוצלח לא פחות הגיע מיד אחרי. טנגו חושני כמו של אדוה ונתנאל עוד לא היה לנו. אפילו השלג בחרמון לא היה יכול לקרר את הלהבה שהייתה לשניים בשיא הריקוד. כנראה שהביריות ששמו לה על הירכיים עשו את העבודה. קצת חבל שדקה לפני כן, באייטם שתיעד את ביקורה של אדוה בארוחת בוקר אצל נתנאל, היא קבלה הזהרה מאד ברורה מבת זוגו להוריד את הידיים ממנו. אופס.
אין ספק שהביקורים המשפחתיים היו החלק המרענן בתוכנית. פתאום יצא לנו להכיר קצת את המתמודדים, לשמוע מה יש להם להגיד וללמוד על העולם שלהם. הכל נחמד, חוץ מהחדר של לנה. מה זה היה?! למה שאדם נורמלי ירצה שכל הקירות בחדר שלו יהיו בצבעים פסיכדליים ולמי, לעזאזל, יש בגיל 24 אוסף בובות?
עם או בלי קשר (לדעתי עם), לנה הודחה. לא, לא הופתעתי ולא, לא לקחתי טישו לנגב את הדמעות. היה לי נחמד איתה עד עכשיו, אבל אני בהחלט אוכל להמשיך בלעדיה. הדואט הלירי שלה ושל הראל ל"הכניסיני תחת כנפך" היה יפה ומושקע וזה הרבה בזכותו (ובזכות העובדה שמדובר באחד השירים היפים ביותר שנכתבו). גם הסולו שלה לא היה מי יודע מה. קצת כאילו היא ירדה עם הכלב לסיבוב למטה ועל הדרך הרביצה איזה ריקוד.
הלאה. רוסייה ואתיופי נפגשים לריקוד קברט. לא, זו לא התחלה של בדיחה אלא הדואט של נטליה וצביקה. שני מאותגרי השיער בילו להם בסרבלים צהובים תוך שהם מטאטאים את הרחבה בחינניות. הדואט הזה היה פחות טוב מהקודמים לו, אבל לא היווה סיבה מוצדקת להדיח את צביקה. הוא יחסר לי, צביקה, אבל עם יד על הלב, הסולו שלו לא היה מספיק טוב בשביל שהקהל בבית ישאיר אותו. איך לומר: בואנה, בן אדם, אתה כזה רקדן קול עם גרוב וקצב, למה לקחת כזה סולו מרדים? על מה חשבת? מה עם קצת ראסטפרה או עם איזה היפ הופ ציוני. חבל.
את מאיה ומושיקו פגשנו בקריית שמונה. מכל האנשים בעולם החליטה מאיה להפגיש את מושיקו עם כדורגלן עבר וראש העיר. למה? את מי זה מעניין? אחרי ששני האנשים הלא קשורים האלו עזבו את המסך, רקדו השניים לצלילי שיר חדש של ריטה. לא ברור אם זה היה בגלל שהשיר היה לא מספיק מוכר או שהוואלס פשוט לא הסתדר להם, אבל משהו שם לא עבד כמו שצריך. מאיה הצילה את מקומה בכבוד עם סולו מרשים שרק מסביר איך זה שעד היום היא לא היתה מועמדת להדחה. אצל מושיקו לעומת זאת המצב קצת פחות טוב. המטרוסקסואל (תראו לי עוד רקדן שהוא גם כדורגלן) הביא אותה בסולו צולע עם המון עצירות. לרגע חשבתי שהוא הולך לבקש לעצור את הריקוד ולהתחיל מהתחלה. יש מצב שהוא הבא בתור.
אין ספק
• שהפרידה מרמי עשתה לריטה רק טוב.
• שכשדוד אמר "פתטי לפעמים", הוא התכוון לעצמו.
• שאחרי תקרית הילדה משדרות, נתנאל מנסה להשתחרר מתדמית השחצן ולצאת מתוק. במיוחד כשהוא מגדיר את עצמו "בחור קיטשי". כן כן, מה שתגיד.
• שההומאז' של צביקה הדר ל"ז'וז'ו חלסטרה" היה מאד מיותר (או במילים אחרות: מה זה החרטה הזה וכו')
• שריטה יכלה גם להנחות וגם לשפוט בתוכנית ואף אחד לא היה שם לב.
זה לא סתם
• שהראל עבר ראשון בבחירת הקהל – הסולו שלו לא היה ריקוד, זה היה שיעור באנטומיה של הגוף.
• שלנה חשבה שהשופטים נתנו לה חסינות (למרות שהם לא התכוונו אליה) – היא פשוט ידעה שהסולו שלה ייגמר רע. ותודו שזה היה קטע מביך.
• שהאמדורסקית הייתה ממש נופת צופים הערב – היא פשוט פיזרה את השיער ונתנה לקרקפת להירגע.
• שארתור קיבל חסינות – השופטים נבהלו מהאוברול ביש וגדא שהוא לבש לקראת הסולו.
• שהמילה ריטה הוזכרה במהלך התוכנית לפחות 138 פעמים - אבל לא ברור לי למה.