האח הגדול הוא תופעה שכבר מזמן חורגת מגבולות הטלוויזיה והבידור, ומעלה לא פעם לדיון הציבורי נושאים כמו דו קיום, קבלת האחר, מיעוטים, קבוצות ובעיקר – שאלות של זהות: אישית, מינית וחברתית.
חוקרי תרבות, סוציולוגים, ואנשי תקשורת רבים מנסים לפענח את כוחה, השפעתה וקסמה של התכנית: "לא במקרה בכל כך הרבה מדינות האח הגדול מצליח", אומר העיתונאי גדעון לוי. " יש פה ניסוי חברתי, דינאמיקה קבוצתית, יש פה תמונה של ישראל, בדברים הטובים וגם בדברים הפחות טובים", הוא מכריז, ומסביר שבנוסחה הזאת יש קסם רב: אנחנו הצופים מזהים את האנשים שדומים לנו ומבקשים להזדהות איתם, "אנחנו רוצים להיות חלק מהניסוי החברתי", הוא אומר.

ניסוי חברתי משנות ה-50

גם פרופסור גד יאיר מהאוניברסיטה העברית  מתייחס לרעיון הניסוי החברתי, וטוען שהסוציולוגיה מבוסס על ניסויים כאלה. בשנות החמישים, כך הוא מזכיר, רעיון דומה עמד בבסיסה של תנועת ההתיישבות, אך ללא הצלחה רבה. התכנית אח הגדול, כך הוא טוען,  חוזרת לניסוי החברתי ובודקת האם אנחנו יכולים סוף סוף לחיות ביחד. "אנחנו להוטים לראות האם אנחנו יכולים להשיג את ההישג הבן גוריוני של כור ההיתוך?"

הדיון המלא על הקשר בין החברה הישראלית לאח הגדול, הערב ב- 22:45, "מבוא לאח הגדול"

האח הגדול. ביום ראשון מתחילים

>> שריינו לעצמכם מקום לאירוע הפתיחה של האח הגדול

>> האח הגדול מפנק אתכם ב-50% הנחה בבורגראנץ'! כל הפרטים