הפניה לשידור החי

העדכון האחרון:

 4:00- מנסים לשמור על אופטימיות: "הולכים לישון, מחר יום חדש"

נטלי ושיר נכנסות לישון ובנתיים מושיק, מוטי, סתיו ורתם יושבים לסיגריה אחרונה לפני השינה. סתיו מחבק את רתם ורתם משתפת אותם שעשו עליה עליהום ושגם נירו לא מדבר איתה. מושיק נשאר אופטימי: "הולכים לישון, מחר יום חדש". כשרתם אומרת למושיק שמחר תתפנה לדבר עם איציק הוא מציע לה לא להתעכב על זה מכיוון שהוא בזוגיות ושלא צריך להתעסק עם זה יותר מידי. סתיו מסכים ואומר: "אני לא יודע כמה טעם יש לך בלדבר איתו". מושיק, מוטי וסתיו מסיימים לשוחח ונכנסים הביתה לישון ביחד עם שאר הדיירים ורק רתם נשארת ערה ונכנסת לחדר האח הגדול להמשיך לפרוק את שעל ליבה.

3:00- רתם לא מפסיקה לבכות: "אני מרגישה שמאד פגעו בי, הרבה אנשים"

רתם ממשיכה לפרוק את רגשותיה ובוכה לנטלי: "הכל פה מאד אינטנסיבי ומהמם ומפחיד וזוועתי וכייפי והכל ביחד. אני מחפשת את המקום שלי פה וזה לוקח זמן". מושיק מתערב בשיחה ומנסה להרגיע את רתם ומבקש ממנה שתיקח בפרופורציות: "אף אחד לא עושה לך פה רצח אופי". כשמושיק ונטלי הולכים, רתם קוראת לקטיה ומספרת לה שביקשה מנטלי סליחה על כך שלא הציבה גבולות אדומים. כשרתם ממשיכה להפגין את הכעס שלה כלפי איציק, קטיה מציעה לה לנסות לחשוב שאולי שיר משקרת לגבי מה שהוא אמר לה. רתם ממשיכה לנסות להבין למה כל הבית בא כנגדה: "אני מקרינה הרבה חופש וחוסר גבולות" . "אני מרגישה שמאד פגעו בי, הרבה אנשים", היא מספרת לקטיה, "אני מרגישה שעשו פה מניפולציה על חשבוני".

בחצר הבית יושבים איציק, נטלי, סתיו, מוטי, מושיק וסטלה ומנסים לדבר על הדברים האופטימיים יותר שקרו הערב ועל משך המשימה הצפויה להם מחר. נטלי ניגשת לנשק את איציק ונכנסת הביתה. לאט לאט כולם נכנסים הביתה ונעמדים במטבח בזמן שמוטי ומושיק מכינים שייק פירות.

רתם וקטיה ממשיכות לדבר אל תוך הלילה ורתם מאבדת תקווה: "איך אני אדע על מי לסמוך עכשיו?". קטיה משתפת אותה גם היא על כך שאיבדה את המקום שלה בבית, ורתם מסכמת: "המסקנה שלי היא שהכנות שלי תעלה לי בהדחה שבוע הבא". כשהן יוצאות לחצר רתם לא מצליחה להירגע: "אני מרגישה שאני מנודה". מוטי יוצא ומביא להן שייק, והן ממשיכות לרכל על איציק והפלרטוטים שלו. קטיה פורשת לישון ורתם יושבת לבדה בחצר ונאנחת: "אחח...גברים". מוטי יוצא אליה ומסכם: "תנערי הכל, תשני טוב, תקומי עם חיוך חדש בבוקר". רתם מספרת לו שאם היא הגיעה למצב שהיא אוכלת תפוצ'יפס היא במצב לא טוב.

2:00- רתם לנטלי: "איציק זוהר הוא אדם פלרטטן"

 קטיה מתיישבת עם סתיו ומושיק מצטרף. "אין לי סודות", היא אומרת להם ומנסה להסביר את השיחות שלה עם נטלי בימים האחרונים לגבי איציק. היא מספרת שהיא קיבלה מנטלי יחס שונה בזמן האחרון: "היא לא מסתכלת עלי בעיינים". היא טוענת שהיא לא מעוניינת יותר לדבר עם שיר: "היא מכניסה את האף שלה". מושיק רוצה לענות לה בכנות בחזרה ואומר לה שיותר הפריע לו שהיא העמידה את שיר להדחה אך היא טוענת שאחר כך חזרה לחדר האח הגדול והתחרטה על זה. בהמשך השיחה מושיק אומר לה: "שיר היא כמו אחותי" וקטיה טוענת ששיר הייתה צריכה לבוא אליה ולהגיד לה את הדברים בפנים. קטיה מסכמת ואומרת שהיא לא מרגישה שהיא עשתה משהו שהיא צריכה להצטער עליו.

 בחצר הבית, נטלי ואיציק יושבים מחובקים ושיר מחכה שכולם ילכו לישון: "אני לא יכולה ללכת לישון לבד", מיד אחר כך היא מספרת על כך שהיא כועסת על קטיה שהיא צבועה איתה ונטלי מנסה להסביר את התנהגותה ואומרת: "אני לא רואה אותה כצבועה". הדיירים ממשיכים לשבת ביחד כולם, חוץ מרתם ונירו. מוטי ניגש לחדר השינה להביא את נירו ומספר לו שרתם פנתה אליו והצטערה בפניו: "אני מבין, היא נערה צעירה, אני לא כועס". סתיו ושיר נכנסים להכין תה ומושיק ומוטי מצטרפים וממשיכים לדון בנושא הנימוק של רתם על הצבעתה למוטי.

 שיר ונטלי יושבות בפינת האוכל וממשיכות לדבר על קטיה ורתם, כשנטלי נשארת אופטימית: "רתם חברה שלי , אני באמת אוהבת אותה". בנתיים בחצר, רתם נכנסת הביתה למראהו של איציק: "עכשיו כל זה מתהפך עלי", הוא אומר למוטי. כשרתם נכנסת הביתה היא מתיישבת גם היא בפינת האוכל ומסבירה לסתיו, נטלי ושיר שהיא התעצבנה לראות את הסרטון של שיר: "האמת היא תמיד באמצע". רתם מתעקשת שהיא בחיים לא הייתה לוקחת לאף בחורה שהיא אוהבת את הבחור שלה ומעידה על עצמה: "אני בן אדם פלרטטן אבל אני לא עושה דברים כאלה לחברות שלי". היא ממשיכה להביע את כעסה וטוענת שתפנה לאיציק ותדבר איתו על זה ואומרת לנטלי: "איציק זוהר הוא אדם פלרטטן". בהמשך השיחה, נטלי מאפשרת לעצמה להתעמת עם רתם ואומרת לה שהיא ציפתה ממנה בתור חברה להפסיק את הפלרטוטים, ולבסוף מתערערת אם היא בכלל יכולה לסמוך עליה. כשהן עוברות לחדר השינה, רתם מבקשת סליחה ומבטיחה שתציב להכל גבולות ברורים יותר.

1:00- רתם: "אני כועסת על איציק הוא משחק באש"

 הדיירים יושבים בחצר ועדיין מתקשים להתאושש ממה שראו. סטלה פונה לרתם ומנסה להתעמת איתה לגבי העמדתו של מוטי להדחה והיא בתגובה: "זה מה שהרגשתי באותו הרגע ומאז זה השתנה". רתם נסערת וכשנטלי שואלת אותה למה, רתם עונה: "אני כועסת על איציק מאד, הוא משחק כאן באש". נטלי מבקשת הסבר ורתם ממשיכה: "הוא גבר נורא פלרטטן ואז הוא אומר שאני מתחילה איתו", נטלי מנסה להגן על דבריה של שיר אך רתם נסערת מידי: "גברים זה פשוט עם... הם שקרנים, מסריחים", נטלי מבקשת: "רתם, זה לא פייר מה שאת אומרת", אך רתם מתעלמת.

 בהמשך, מוטי יוצא לחצר ורתם מבקשת לטהר את הרוחות: "הרגשתי ממך אנרגיות קשות והיום היה לי נעים, כל שבוע מתפתח כאן אחרת" ומבקשת להסביר כי היא בחרה את מי שהכי פחות התחברה אליו והיה לה קשה לבחור. "זה כבר לא מה שאני חושבת היום", היא אומרת ומצטערת אם פגעה בו. מוטי לא שומר לעצמו ועונה לה: "זה עניין של כבוד, כל אחד בא ממקום אחר, מניסיון חיים אחר", ומעיד על עצמו: "אני לא בא עם פוזה, אני בגובה העיניים". הוא מנסה לגרום לרתם לחשוב גם על עצמה: "כל אדם צריך לבדוק עם עצמו למה הוא לא מתחבר עם מישהו" , ומסביר כי ידע מי הצביע לו בהעמדה להדחה. הוא מרגיש מחוייב וממשיך: "אני אדם של חיבוק ושל נתינה".

 אחרי שמוטי מטיף לרתם במשך הרבה זמן כשכל הדיירים יושבים סביב ומאזינים, היא מבקשת את הבמה לעצמה כדי להסביר לו דברים. האווירה ביניהם מתוחה ורתם מתעקשת שמדובר במניפולציה של עריכת הסרטון ושהיא החמיאה לו רבות לפני כן. כשהשיחה ממשיכה מוטי רומז שלא כולם מסתדרים איתה ואוהבים אותה ומוזיל בתרומה שלה בבית. רתם מתחילה לדמוע ולהגן על עצמה: "אתה לא יודע מה עברתי בחיי שלא לכל אחד אני לא פותחת את הדלת".

מוטי לא משחרר ממנה וממשיך: "הדברים שאמרת זה שיפוט מוטעה". השיחה נרגעת לאט לאט והם מבקשים להתקדם ולא להתעסק בזה יותר. רתם מדברת על כל מה שנאמר שם באופן כללי ומסיקה מסקנות מהיום הזה: "יש אנשים פה שאני אשמור מהם מרחק. רציתי בקרבתם החברית ואני לא רוצה יותר". בנתיים גם בבית מנסים להתפייס כשקטיה פונה לנטלי ואומרת לה: "אם את לא רוצה לדבר איתי, אני יכולה להבין", אך נטלי אומרת לה שהכל בסדר והן מתחבקות. סתיו פונה גם הוא לקטיה: "אני לא יודע איך לאכול את המשחק הזה" וממשיך, "סיטואציה לא נעימה ולא פיירית". קטיה מציעה לסתיו שתספר לו משהו והם מתיישבים לשוחח.

 00:00- נירו: "בני אדם הם צבועים, שקרנים ואינטרסנטים"

האח הגדול מאתגר את הדיירים עם פחד נוסף, כשהפעם הפחד הוא מחשיפת מידע. רתם, קטיה ונטלי נקראות לחדר המשימות ונדרשות לענות על כל שאלה שהן נשאלות בעוד הדיירים צופים בהן בסלון. נטלי מתחילה ונשאלת מי הדייר האהוב עליה בבית ומדוע, והיא עונה ללא היסוס: "איציק, כי אני אוהבת אותו". השאלה השנייה הופנתה לרתם: "מי הדייר הכי מזויף בבית?", ורתם עונה "היא כבר לא פה", אך האח הגדול מתעקש לקבל שם של דייר שנוכח בבית. רתם מתקשה לענות על השאלה ומסתייגת: "אני לא חושבת שיש כאן מישהו מזויף או דו פרצופי" וללא ברירה נותנת את שמו של נירו. נירו רגוע ועונה מהבית: "איזה חמודה, מסכנה". אחריה, קטיה נשאלת מי הכי אגואיסט וגם כאן הבנות מושכות את הזמן עם התשובות שלהן עד שהאח הגדול נותן להן חצי דקה להשיב. מושיק מודה שאם קטיה תבחר בו הוא יתבאס כי הוא לא מרגיש שהוא אגואיסט. לבסוף קטיה בוחרת ברתם ובודקת איתה שהיא לא כועסת.

האח ממשיך לסבב שני, חוזר לנטלי ושואל אותה האם תפחד לחשוף את סרטון ההעמדה להדחה שלה והיא עונה שלא ונענית בחיוב לבקשתו. הדיירים צופים בסרטון ומגלים כי העמידה את נירו בגלל דעותיו בנוגע לחיות. נירו מתגונן: "אני לא אמרתי שאני לא אוהב חיות אלא שיש חיות שנועדו לאכילה ושחיטה". הבאה בתור היא רתם וגם היא הסכימה להציג את הסרטון העמדה להדחה שלה והדיירים בהלם לגלות כי היא העמידה את מוטי להדחה. סטלה וסתיו כועסים על הסיבות שהעמידה אותו להדחה ומושיק גם הוא לא מאמין למה שהם רואים: "נימוק סתמי ודבילי". נטלי מרגיעה את הדיירים בסלון מרחוק ומבקשת מהם: "קחו הכל בפרופורציה".

קטיה גם היא הסכימה לחשיפת הסרטון והדיירים מגלים שהיא העמידה את שיר בגלל היופי והטיפוח שלה. שיר התעצבנה: "לפני רגע היא רצתה נשיקות וחיבוקים". סטלה מנסה להרגיע ואומרת שהכל נובע מהסיפור האישי שלה. שיר ממשיכה: "זה לא הקטע הזה, זו הצביעות". הדיירים כולם מתוחים ונירו מצטרך לשיר: "הכל יצא החוצה, זה בסדר". אחריו גם מושיק מגיב: "טוב לדעת עם מי אנחנו גרים". למרות שניסתה להרגיע את הרוחות, גם סטלה מפגינה כעס על רתם שהעמידה את מוטי להדחה.

מיד אחר כך, האח הגדול חושף מידע נוסף לכולם כשהוא מציג סרטון של שיר נכנסת לחדר האח הגדול ומספרת: "ממש התחברתי לרתם אבל כשאיציק סיפר לי שהיא מתחילה איתו, זה מפריע לי ברמות". איציק ששומע מיד מגיב לשיר בתדהמה: "מה את אמיתית?", ושיר לא מפסיקה להצטער בפניו. הסרטון ממשיך ושיר מפגינה את מורת רוחה לגבי היחסים בין קטיה ורתם לאיציק בזמן שהוא ביחד עם נטלי. מושיק מצהיר: "זה בסדר, היא צריכה לדעת מי החברות שלה" ואיציק מבקש ממנו לא לחמם את האווירה.

לבסוף האח הגדול מכריז על כך שהבנות עברו את המשימה בהצלחה והדיירים מקבלים  נקודה. כשהבנות יוצאות חלק מהדיירים מחכים להן לחיבוקים אך לאכזבתה של נטלי , איציק לא מחכה לה. היא יוצאת לחצר ואומרת לו: "מכל הדיירים, אתה היחיד שלא נמצא שם?", ואיציק מנסה להסביר לה שהוא ומושיק טרודים מההעמדה להדחה של רתם את מוטי.

האווירה מתחממת ונירו יוצא לחצר ואומר לנטלי: "אני מאד אוהב חיות, בני אדם הם צבועים ושקרנים ואינטרסנטים אבל בכל זאת יש חיות גם לשחיטה, אלו נועדו לבני אדם, אפשר להתווכח על טעם ועל ריח, מתוקה שלי את תאכלי מה שאת רוצה, אבל דבר אחד אני יודע וזה שאני מלמד את הילדים שלי לאהוב חיות ויש לי כלב בבית". השיחות בחצר ממשיכות וסטלה אומרת: "עכשיו יהיה מעניין, יהיו הפרדות". נטלי מנסה להרגיע את כולם ולהסביר שזה המשחק וזה חלק מהעניין. "אני לא מחפשת שכולם יאהבו אותי", היא אומרת. ונירו ישר תוקף: "את בדיוק מחפשת אהבה ותשומת לב, אז אל תשחקי אותה". נטלי לא מתנגדת לדבריו אך מנסה להסביר: "אני לא יכולה לצפות שאני אבוא לכולם בטוב", ומציינת בפניו שהעובדה שהעמידה אותו להדחה לא אומרת כי היא לא אוהבת אותו. 

23:00 – הדיירים לחוצים: "צריך לסכם שלא כועסים אחד על השני"

 מושיק בודק האם  עוד מישהו סיפר לאח הגדול על הפחד גבהים שלו ושיר ענתה לו שהיא סיפרה. מושיק נלחץ מכך שהם יהיו ביחד במשימה שקשורה לפחד שלהם מגבהים והוא לא יוכל לחבק אותה. השיחה בחצר נמשכת והדיירים צוחקים על משימתם של איציק וסתיו ועל כל מה שמצפה להם בהמשך המשימה. "צריך לסכם שלא כועסים אחד על השני", אומר סתיו. נירו חושש שיתנו לו משימה עם דגים אחרי שעבר טראומה ומספר לדיירים על טראומות שקשורות למים שקרו לו בתור נער.

 איציק יוצא החוצה ואומר שזו בטח הייתה אחת הסיטואציות המצחיקות שהיו באח הגדול ומעיד על עצמו: "אני מפחד פחד מוות מנחשים, כל השאר אין לי בעיה". עוד הוא מספר להם שהוא וסתיו שמעו קולות של נחשים אבל כנראה הם דמיינו את זה. סטלה צוחקת שבטח כל מי שצפה בזה נקרע מצחוק. שיר מבקשת מהאח הגדול: "בואו נסיים עם זה כדי שנשתחרר מהלחץ". סטלה ושיר צוחקות על נירו שיתנו לו לגעת בדגים ושיר שואלת אותו: "אם נותנים לך לקפוץ באנג'י או לגעת בדגים?" והוא עונה ללא היסוס שהיה בוחר בבאנג'י. שיר מופתעת מתגובתו: "צריך לשחרר אותך מהפחד הזה", היא אומרת לו.

 בנתיים בחדר השינה, קטיה, רתם וסתיו נכנסו לישון במיטותיהם, ואיציק מספר לנטלי על מה שעבר עליו בתוך חדר המשימות ושניהם צוחקים. "אני לא מתבייש להגיד – אני מפחד פחד מוות מנחשים", הוא אומר לה ומספר שאפילו לא קנה לילדים שלו בובות נחשים כי פחד להיתקל בהן בלילה. סתיו מתעורר ומצטרף אליהם למיטה ונטלי מספרת להם שעצרה את מושיק מללחוץ על הכפתור כדי לתת להם הזדמנות להתמודד עם הפחד שלהם.

 מוטי סיים להכין עוגיות לדיירי הבית וכולם באים לטעום ומתענגים. האח הגדול מבקש מהדיירים להתרכז בסלון לקראת כניסתם של הזוג השני למשימת הפוביות.

22:00- "משימת הפוביות" החלה: איציק וסתיו צועדים במסלול איימתי

המשימה השנייה גוררת אחריה שיחות בחצר כשאיציק מספר למוטי שעבור אנשים שהוא אוהב הוא יתמודד עם כל הפחדים שלו. "יש לי סיוט מאז שאני ילד קטן וזה קשור לנחש", הוא מספר לנירו שהצטרף, והם משוחחים על הפחדים של כל אחד מהם. מוטי ממשיך וצוחק: "אותי מפחיד בעיטות לשער של איציק זוהר" ומבקש מהאח הגדול שיביא להם כדור. מאוחר יותר גם קטיה מצטרפת ומעידה על עצמה: "כל דבר שהוא לא מוכר מפחיד אותי".

האח הגדול מבקש מדיירי הבית להתרכז בסלון והם תוהים איך תראה המשימה. האח הגדול פונה לדיירים ומספר להם על "ארכונופוביה" - שהיא פוביה מעכבישים, ומבקש מאיציק וסתיו להיכנס לחדר השירות.  תמונה מחדר השירות עולה על הפלזמה שבסלון והדיירים צוחקים על איציק המפוחד: "הוא יותר מפחד מסתיו נראה לי", אומרת שיר. חדר השירות מחשיך והדיירים כבר לא רואים את סתיו ואיציק שנכנסו למסלול אימתני וחשוך. ברקע הם שומעים את סתיו ואיציק מבקשים מהדיירים ללחוץ על הכפתור, ונטלי עוצרת את מושיק: "תן להם להתמודד עם הפחד".

איציק ממשיך לשאול: "אח גדול, כמה זמן זה הולך להיות?" וסתיו מתחנן "תלחצו כבר על הכפתור".הדיירים שממשיכים לשמוע את התחנונים של סתיו ואיציק, עדיין נמנעים מללחוץ על הכפתור. לבסוף הם שומעים קול אזעקה ואינם מבינים את משמעותו. האח הגדול מודיע לדיירים שאיציק וסתיו לחצו על כפתור העצור ולכן קיבלו פסילה אחת. מושיק מבקש: "אל תבאסו אותם עכשיו", והדיירים מוחאים להם כפיים: "כל הכבוד". איציק וסתיו חוזרים ומספרים חוויות: "תפסתי לסתיו בשערות", איציק צוחק ומספר שהכל היה חשוך.

איציק, סתיו, מושיק ונטלי יושבים בחצר וצוחקים שבדיוק רגע לפני המשימה איציק ביקש מהאח הגדול שיחשיך קצת את האור כדי להכנס לאווירה והאח הגדול ענה לו: "איציק, תזהר ממה שאתה מבקש". נטלי מספרת שסטלה ביקשה ממנה ללחוץ מיד על הכפתור במידה והם שומעים אותה מבקשת את זה מהדיירים. נטלי נכנסת לבית ואיציק מספר לסתיו שזו פעם ראשונה שהוא מתמודד עם הפחד שמלווה אותו מגיל עשר

21:00 - המשימה השניה לעונה: אפקט הפחד

הדיירים מתכנסים בסלון ומגלים שבמרכזו מונחת קופסא מלאה בג׳וקים ופתק. הפעם האח מחליט לעמת את הדיירים עם הפחדים הכי גדולים שלהם: ״האח הגדול חושב שדיירי ה-VIP יכולים לשמש מודל לאומה - אתם תתמודדו עם פחדים שקיימים בכם וגם עם פחדים שלא ידעתם שקיימים בכם", מקריאה רתם את הפתק. לדיירים תינתן האופציה להפסיק את המשימה בכל שלב על ידי לחיצה על כפתור ה״עצור״, המכשול הוא שקיים מספר מוגבל של פעמים שניתן ללחוץ על כפתור זה, מספר שיתגלה רק בסיום המשימה.  אם הדיירים יעברו את מספר הפסילות המותר הם יכשלו במשימה ואם לא - ינצחו.

הדיירים מוצאים נחמה בכך שהמשימה תוכל להתבצע בזוגות אבל מודאגים ממה שעלולים להפיל עליהם, נטלי תוהה אם הם יטיסו את מושיק משום שזה הפחד הגדול ביותר שלו, ״לא נראה לי שיטיסו אותי במיוחד״ מושיק אומר. נטלי משתפת שאחד הפחדים הגדולים שלה הוא לטבוע אבל מכריזה: ״אני הולכת להתמודד עם זה בלי ללחוץ על הכפתור, אלא אם יטביעו אותי באמת״. הדיירים מסכמים שאף אחד לא לוחץ על הכפתור אלא אם זה באמת יגיע לסף רציני ״אנחנו צריכים להיות חברים אחד לשני ולהבין שאם מישהו לוחץ סימן שהוא באמת לא יכל יותר״, אומרת רתם.


נירו מנסה להיזכר בפחדים שאמר שיש לו ואז נזכר בטראומה שלו מדגים: ״אני יכול להתעלף״, הוא אומר ומספר שבכיתה ח׳ הוא היה בטיול בכינרת ונשכו אותו דגים ארסיים ברגליים בבת אחת ואשפזו אותו בבית החולים בעקבות הרעלה. ״בא לך להתמודד עם זה?״ שואלת נטלי. ונירו אומר שהוא לא יודע אבל שהוא פשוט לא מסוגל לראות דגים וטוען שזה משפיע עליו נורא. נטלי צוחקת ומציעה שיתמודד עם זה הפעם כי אחרת לא יהיה להם מה לאכול ואיציק אומר: ״מקסימום לא נעשה את זה ולא נאכל״.

20:00 - סתיו על נירו: ״אני לא אוהב אותו״

סתיו עוד לא נרגע לגמרי מהויכוח עם נירו ואומר לקטיה: ״אני לא אוהב אותו״, ומצהיר שאם המצב ימשך כך הוא בסוף יעמיד אותו במקום. קטיה מנסה להרגיע אותו ולומר לו שהוא לא חייב לאהוב אותו אבל שלא יתן לזה לנהל לו את היום, והוא אומר בתגובה: ״סטלה היחידה שמצליחה להעמיד אותו במקום, כל הכבוד לה״.

הדיירים מדברים על המשימה הקרבה ומביעים חשש מכך שלא יוכלו ללכת לישון מתי שהם רוצים אחרי שהם נזכרים במשימות מעונות קודמות. סטלה מנסה לחשוב מה עוד צריך לעשות: ״הכנו אוכל, ניקינו את הבית, עכשיו נשארה רק המשימה״. 

בזמן שכל הדיירים בחצר, נטלי ואיציק יושבים מחובקים על הכיסא והדיירים צוחקים עליהם. הם לא נשארים אדישים ומנסים לתרץ את הקרבה: ״מה אתם רוצים? קר פה״, ומוטי שר להם שיר אהבה ואז צוחק ואומר: ״סליחה שהפרענו לכם״. השיחה בין איציק לנטלי הופכת לרצינית כשאיציק מספר שנירו אמר למוטי וסטלה שהוא יצא עם נטלי פעם, ושזה לא לרוחו. נטלי מנסה להרגיע אותו ולהוריד אותו מרוח הלחימה. בהמשך, האח הגדול פונה אל הדיירים וקורא להם להתרכז בסלון לקראת תחילת המשימה השניה לעונה. עד מהרה, הדיירים מגלים שמדובר במשימה שתיאלץ אותם להתמודד עם הפחדים שלהם, ורגע לאחר שסתיו יצא מחדר האח הגדול הוא מצהיר: "אני לא עושה את המשימה הזו". 

 

19:00 - הגבר המושלם על פי רתם: ״מנשק טוב - גם ענוג וגם 'זולל'״

הדיירים מסיימים לבשל את ארוחת הצהריים ובינתיים בחצר, קטיה ורתם מדברות על זוגיות: ״בא לי חבר חדש״, מכריזה רתם. שתיהן מודות שקשה להן למצוא מישהו שמתאים להן וששני הצדדים יהיו מרוצים. רתם מוסיפה ומפרטת מהו הגבר המושלם לדעתה: ״עדין אך מחוספס, עם זרועות ארוכות ורגליים שמחוברות לקרקע, ושמנשק טוב- גם ענוג וגם 'זולל'״.

במקביל במטבח, הדיירים אוכלים את ארוחת הצהריים וסתיו מודה שהיו לו רגעים מאד יפים עם אריאנה. סטלה אומרת שהיא לא באמת יודעת לומר עליה כלום כי היא הגיעה מאוחר, אבל סתיו מזכיר לה שהדיירים ראו אותה מדברת על אריאנה בסרטון הכניסה לבית, וכולם צוחקים.

מאוחר יותר בפינת העישון, סתיו מתעצבן על כך שנירו לא מנקה שום דבר ואומר לקטיה ולמושיק שהוא סתם מנסה לעבוד על הצופים בבית: ״אני חי איתו פה ואני רואה בדיוק מה הוא מנקה ומה לא, אז שלא יבלבל לי את המוח״. את שיחת החצר קוטע חרגול שקופץ ממש צמוד לסתיו ומושך את תשומת הלב של כולם.

18:00 - הדיירים מתיישבים לארוחת צהריים מאוחרת

הדיירים נכנסים הביתה לאכול ארוחת צהריים מאוחרת, ורק איציק, מושיק ושיר נשארים לדבר בחצר. שיר פונה למצלמה ואומרת לבעלה שהיא מקווה שהוא גאה בה ולא כועס על שום דבר, ואז גם היא נכנסת פנימה ומצטרפת לארוחה יחד עם מושיק ואיציק. בסיום הארוחה מוטי מביא לשולחן את המאפים שהוא אפה וכולם מוחאים לו כפיים.

בהמשך, סטלה מספרת על תחילת הקריירה שלה, בתקופה שבכלל לא ידעו שהיא ישראלית. שיר שואלת אותה אם היא נולדה עם השם סטלה, והיא משיבה בחיוב: "ההורים שלי ממרוקו" היא מסבירה, "ולכן הם נתנו לי את השם". הדיירים נשארים לשבת מסביב לשולחן ולדבר, ובינתיים מושיק מנקה ומסדר את המטבח.

17:00 - הרוחות בבית האח נרגעות אחרי חילופי הדברים בין נירו לסתיו

הדיירים מנסים לשנות אווירה מהשיחה הסוערת שהתנהלה בחצר. סתיו מחליט להצטרף לקטיה, רתם ונטלי בבריכה ויחד הם שרים שירי פופ, והרוחות בבית נרגעות. רתם רוצה להקים לתחייה את תכנית הרדיו הדמיונית "קול האח", ואומרת שהיא רוצה לראיין את מושיק, שמחייך, אבל עסוק בסידור הבית. "מושיק הוא נסיך" רתם אומרת לנטלי. הן צוחקות ביחד שצריך לפתוח לו מועדון מעריצות חדש, ורתם מציעה לעמוד בראשו.

איציק ושיר מבשלים במטבח, בזמן שנירו יושב לידם ומסתכל עליהם. מוטי נמצא גם הוא במטבח ועסוק באפייה. בהמשך, מושיק בא למטבח ואומר למוטי שמה שהוא הכניס לתנור נשרף. מושיק מוציא את זה מהר, ומוטי מתבאס.

16:00 - נירו לסתיו: "תירגע, יש לך עוד הרבה מה ללמוד"

השיחה הסוערת על נשיות, ילדים והומוסקסואליות ממשיכה. "יש לי מטרות אחרות בחיים חוץ מלהתחתן" אומרת רתם לנירו, שממשיך לדבר על כמה ילדים חשובים לחיים של אישה. מוטי מתערב בשיחה ואומר לבנות שהן לא מבינות על מה הן מדברות, כי הן לא נמצאות באותה סיטואציה כמו נירו, ושהם לא מדברים על אותו דבר, כי לנירו יש ילדים והוא מבין. "אבל אנחנו נשים", אומרת רתם.

סטלה מאמתת את נירו עם מה שהוא אמר: "בהתחלה אמרת שאם אין לאישה ילדים אז היא לא אישה", ונירו עונה לה: "יהיה לך חסך, ואת תכנסי לחדר האח הגדול ותבכי". בסוף השיחה הסוערת נירו קם והולך. הבנות בחצר, יחד עם סתיו, ממשיכות לדבר על הנושא. מושיק אומר שהוא העדיף לא להתערב בשיחה כי יש לו פתיל קצר והוא אומר לסתיו לא לקחת קשה ולהמשיך הלאה. סתיו אומר לו שיש דברים שלא מקובל לתת להם במה. "אני לא חושב שהבמה הזאת עושה לו טוב" מושיק מסכם.

סתיו מבקש מנירו לנקות אחריו באמבטיה. נירו מרים את הקול ואומר לו "עוד מעט אני אנקה אותך. כל אחד נהיה לי פה מומחה" הוא מתעצבן, ואז הוא פונה לסתיו בלשון נקבה: "יש לך בעיה תבואי תנקי". אחר כך בחצר, נירו אומר לסתיו "תיזהר". וסתיו עונה: "אל תאיים עלי, ממה אני צריך להיזהר?. אתה תורם לבית?" . "יותר ממך, רק בלי רעש" נירו אומר, אחר כך הוא נכנס לבית, ואז שוב יוצא ואומר לסתיו: "תירגע, יש לך עוד הרבה מה ללמוד".

15:00 - נירו: "אהבה הומוסקסואלית היא הרבה פחות יציבה"

רתם וקטיה הולכות לנסט ומדברות שיחה אמיתית מלב אל לב: "אם את לא חלק מהרוב פה את כל שבוע תועמדי להדחה", רתם אומרת ומוסיפה, "הרוב אוהבים לשיר שירים במזרחית, הרבה אנשים נמשכים למיינסטרים כי הם מפחדים להיות שונים". קטיה עונה לה: "זה כמו אנשים שמעשנים ומשתמשים בסמים, יש הרבה אנשים שעושים את זה כי כולם עושים את זה".
 
"אני מקבלת את המוזרות שלי", קטיה אומרת לרתם, "אני יודעת שאני חייבת לשבת בצד, ולעכל מה כל אחד דיבר. אי אפשר כל הזמן להיות בעליה, זה גם לא כל כך בריא. ככה זה גם במהלך היום". בהמשך הן משוחחות על עולם הדוגמנות ועל יופי. "אני אישה יפה", קטיה מסכמת, ורתם מסכימה איתה. בהמשך רתם מעלה את עניין המטבח והבישולים: "מי ששולט בארוחות של בני הבית, שולט בבית". קטיה לא מסכימה איתה.
 
בינתיים בחצר, סטלה ונירו מדברים על הורות ועל הורות הומוסקסואלית. "לדעתי מתערבים בביולוגיה" נירו אומר, "אני חושב שהפסיכולוגיה היא גורם משמעותי בהתפתחות שלנו. זה יסבך את הילד אם יהיה לו שני אבות". סתיו מתערב ושואל את נירו מה הוא לא יוכל לתת לילדים שלו כשיהיו לו. נירו אומר לו: "חום ורגישות ואינטואיציה נשית". סתיו אומר שהוא יוכל לתת את זה ושיש לו יותר אינטואציה נשית מכל אישה אחרת. "אתה לא תוכל" נירו אומר לו "אהבה הומוסקסואלית היא הרבה פחות יציבה". סתיו נסער מהשיחה ואיציק מחבק אותו. סטלה וקטיה מדברות על זה שלא הביאו ילדים, וקטיה אומרת שהיא לא מרגישה פחות אישה בלי ילד.
 
"האישה היא חידה, ויש לה רק פתרון אחד הריון". נירו אומר, הוא אומר שאם היום בגיל 45 לא היו לא ילדים, הוא היה מרגיש כישלון. בסוף, נירו מאחל לכל הנשים שאין להן ילדים, שיהיו להם ילדים. סטלה אומרת לו לאחל גם לסתיו, והוא אומר: "סתיו יכול לשנות עוד חמש שנים את טעמו ולהתאהב באישה", וסתיו נסער. סטלה אומרת לו שזה לא נכון. השיחה הסוערת ממשיכה.
 
14:00 - רתם: "אולי בסוף בכל אחד מאיתנו יש אריאנה קטנה"

בחצר, מוטי פונה למצלמה ומאחל לבתו שיהיה לה בהצלחה בצו הראשון. בינתיים איציק ונטלי נכנסים יחד לבריכה. רתם ושיר יושבות ומדברות מול הבריכה, ורתם אומרת: "לא משנה איזה עשרה אנשים תשימי יחד בבית, בסוף כולם יאכלו אחד את השני. אולי בסוף בכל אחד מאיתנו יש אריאנה קטנה, מלאת כעסים", רתם מסכמת.

נטלי ואיציק מדברים בבריכה, ואיציק מספר לה שלא קרא בתנ"ך מכיתה ד'. נטלי מופתעת, ואז איציק אומר שהוא מניח תפילין, "אבל זה צריך לבוא ממני" הוא מסביר. בהמשך נטלי מחבקת את איציק, ושניהם נותרים שלובים לחיבוק ארוך. אחר כך היא אומרת לו שהיא הולכת לצלול, ושבסיום היא תצטרך את עזרתו בהתאוששות, ואז היא מנשקת אותו.

13:00 – נירו ממשיך לחשוף צדדים חדשים, ושיר מזהירה את איציק
 
הדיירים מעבירים את הזמן בחצר, איציק, ומושיק נהנים בבריכה ושרים להנאתם, ובמקביל, נטלי נותנת לרתם טיפים לדוגמנות. "את צריכה לחשוב על דמות מסוימת, על משהו שאת רוצה להעביר", אומרת נטלי, "לדוגמה, אם אני רוצה משהו פרוע יותר אני יכולה לחשוב על אנג'לינה ג'ולי".
 
בינתיים בפינת העישון, סטלה אומרת לנירו שהיא בטוחה שהבית שלו מלא באנשים וחגיגות: "בטח כל הזמן יש ישיבות אצלך", ונירו מדגיש שהמצב בדיוק הפוך: "הבית שלי כמו מוזיאון, מצב כמו שתיארת זה יום שלג אצלי".
 
לאחר מכן, שיר עולה על בגד ים ומצטרפת לבריכה. היא תופסת את איציק לשיחה על ההתנהלות שלו בבית ומייעצת לו: "אם אתה רוצה להיות עם נטלי, אל תיתן לאף אחת לפלרטט איתך. מקטיה תתרחק כי היא לא מתייאשת", ואיציק מודה שלא רק למען נטלי אלא גם לכבוד האישי, הוא לא ייתן לדברים כאלו לקרות.
 
12:00 – נטלי לא מוותרת לנירו: "מה גרם לך להשתנות כל כך?"

במטבח, בשיחה מלב אל לב בין נטלי ונירו, מצליחה נטלי לגעת במקומות רגישים: "אני זוכרת אותך הרבה יותר רגיש", היא אומרת לו, והוא מגיב: "עברו 20 שנה מאז". "אז מה גרם לכך שהשתנית כל כך הרבה?", היא שואלת, ונירו מסביר: "אני כבר התרגלתי לחיות לבד, אני כבר לא יוצא לבלות". "מה גרם לך לעשות את זה?", היא מנסה להבין, ונירו מתקשה להסביר, אך נטלי לא מוותרת לו: "אולי באת לפה כי נמאס לך להתבודד?" היא שואלת, ונירו משיב: "מסכים איתך, לפני כמה שנים לא יכולתי לאכול כזאת סיטואציה".

"מה עם תשוקות, אהבה?", ממשיכה נטלי, ונירו מתחיל להיפתח: "אהבה לא בא לי. אני רוצה להשקיע בילדים ובקריירה. יותר מידי אנרגיה הוצאתי על אנשים". נירו מדגיש שגם אם תבוא אהבה הוא שולל חתונה: "אני רוצה חברות אמיתית. חוץ מזה, חשוב לדעת להיות לבד", הוא אומר, ונטלי מסכימה איתו.

נירו מספר על נקודת המפנה בחייו, הגירושים שלו, ואומר שדרך הספר שקרא "סערת נפש", שתיאר את מצבו במדויק, הגיע לתובנות: "הייתי בסערת נפש", הוא מודה, "אמרתי לעצמי 'תשבור את הכלים, אתה מורד גם ככה', אבל הצד השני שבי, כמו שדון כזה, אמר לי שאני עושה טעות".

"לא הצלחתי להקשיב לצד שאמר לי שאני עושה טעות, לא הצלחתי להגיע אליו", מסביר נירו, ונטלי מבינה לליבו: "זה מעניין" היא אומרת, "היה לי הכי חשוב לשמור על חברות עם הגרוש שלי". לאחר מכן, באווירת הפתיחות, נירו יוצא לחצר ומבקש מאיציק: "אולי תספר לנו את סיפור חייך". איציק מגיב בנונשלנטיות: "כנסו לגוגל". רתם מחזירה את השאלה לנירו, והוא מתחמק באלגנטיות הומוריסטית.

11:00 – אם שפה מחברת בין אנשים מדוע הילדים שלנו לא יודעים ערבית?
 
הדיירים נהנים מהמשמש ששוטפת את חצר הבית, וממתינים בסקרנות לדעת מה הכין להם האח הגדול למשימה השבועית. במקביל בסלון, מושיק מתוודה בפני סתיו: "יש לך ימים שאתה נעלם, ויש לך ימים שבא לי לשבור לך את העצמות מחיבוקים", וסתיו משיב במבוכה: "אני מפצה על זה בימים הטובים שלי".
 
לאחר מכן, אחרי שהתפנו שתי מיטות, סתיו וקטיה מארגנים סידורי מיטה חדשים: "עכשיו אנחנו יכולים לקבל מיטה לבד", אומר סתיו, וקטיה מתקשה להיפרד: "עד שאתה לא מסלק אותי אני נשארת אתך במיטה, טוב לי אתך".
 
סתיו מסיים להציע את המיטות, ומצטרף לחצר לשיחה בין רתם ומוטי על החינוך בישראל. "מה עזר לי שלמדתי מתמטיקה בבית הספר?", אומרת רתם, ומוטי מסכים: "אנחנו צריכים להחדיר בילדים יותר ערכים וסובלנות". רתם מדגישה שלא מלמדים מספיק את השפה הערבית במוסדות החינוך: "בקושי לימדו אותנו, אני כבר לא זוכרת כולם מהשפה, וזה יוצר שנאה", ומוטי מחזק את טענתה: "שפה מחברת בין אנשים".
 
10:00 – למה מושיק יפיל את המשימה? ומה הפחד הכי גדול של איציק?
 
איציק, קטיה, מושיק וסטלה יוצאים לחצר, ואיציק בהלם מנירו: "הוא מתלונן על הנחירות של סטלה? אתם שמעתם איך הוא נחר?", אומר איציק, וסטלה צוחקת ושואלת: "כולכם כל כך סבלתם ממני?". מושיק מחליף לבגד ים ונכנס להתעורר בבריכה,ואיציק מביא דוגמאות מסימפוניית הנחירות שהייתה בלילה: "קטיה התחילה, אחר כך סטלה נתנה סולו, ונירו הצטרף בין לבין", הוא נזכר.
 
לאחר מכן, שיר הבוקר גורם לספקולציות חדשות לעלות: "השיר אומר משהו לגבי המשימה, בטח ייתנו לנו משהו מפחיד", אומר איציק, ומושיק מצהיר: "תזכרו, כל משימה אני אתן את הנשמה, כל עוד שזה לא קשור לגבהים, במקרה כזה אני מפיל את המשימה". "אני מת מפחד מנחשים, אפילו הקטנים, אני יכול לאבד את ההכרה", מודה איציק ומוסיף: "תנו לי כל דבר, גם מאריה אני אציל אתכם".
 
09:00 – השיר שגרם לדיירים לזנק מהמיטה: בוקר ראשון בלי אריאנה וישראל
אחרי ערב הדחה מותח, שבו נפרדו הדיירים מאריאנה, המודחת הראשונה לעונה, ומישראל שהחליט לעזוב את הבית, הדיירים מתעוררים לצלילי השיר הרועש של אייל גולן: "מי שמאמין לא מפחד". "התקפת לב", נבהלת סטלה, "להבא מי שרוצה אטמי אוזניים עלי". "סוף סוף שיר נורמלי", מתעוררת שיר, ורתם, בשונה ממנה, עדיין מנסה להתאושש: "זה נראה לך שיר נורמלי על הבוקר?". לעומת זאת, איציק שמח לפתוח את הבוקר עם אייל גולן, וככה יוצא לו לדרך היום ה-11, והאח הגדול מאחל לדיירים בוקר טוב.
 

מה קרה אתמול?

את היום ה- 10 בבית האח הגדול VIP, העבירו דיירי הבית בניקיונות, בישולים ובעיקר ניסו להפיג את המתח והחששות הגדולים ממשדר ההדחה שהתקיים בערב. רתם, שהייתה מועמדת להדחה, עברה במהלך היום מחדר לחדר בבית ובילתה בכל חדר קצת, "אני מרגישה שאני צריכה לנצל את היום הזה כאילו זה יומי האחרון פה", היא אמרה לנטלי. שיר, שהתווספה לרשימת המועמדים להדחה עם כניסתה של סטלה עמר לבית, תהתה במהלך היום האם המשפחה שלה  ובעיקר, בעלה, נמצאים כבר באזור הבית.

עם תחילת השידור, דיירי הבית התכנסו בסלון וחיכו בקוצר רוח שיבשרו להם, מי מהדיירים יהיה המודח הראשון לעונה. אחרי שארז ואסי חשפו את שמה של המודחת הראשונה, אריאנה מלמד, יכלו רתם, נירו, ישראל, איציק ומוטי לנשום לרווחה. הדיירים נפרדו מאריאנה וליוו אותה לחדר האח, ממנה יצאה מהבית, במחיאות כפיים.

זמן קצר מאוחר יותר, להפתעתם הגדולה של הדיירים, ישראל גודוביץ מחליט לעזוב את הבית אחרי 10 ימים בלבד, "מיציתי את החוויה", הוא אמר כשנפרד מדיירי הבית. אחרי שהוא עוזב איציק מודה: "כשישראל עזב ממש קינאתי, רציתי ללכת איתו", ומספר על געגועיו לבתו. 

רוצים לדעת כל מה שקרה אתמול?

הפניה לשידור החי