הפניה לשידור החי

העדכון האחרון:

02:00 - מוטי ממשיך לחשוב על השיחה שקיבל במוקד

מוטי מנסה להבין אם מחר המשימה תמשיך, ומושיק תוהה איזה שאלות יישאל מחר במוקד, "יש לי תשובות בינגו. אני לא מוצא לנכון להתנצל על זה שאני בסדר", הוא מכריז בביטחון. מושיק ממשיך ומספר שהוא בכל מקרה ייצא מרוצה מהבית בשבוע הבא - כי לא התלכלך עם אף אחד. אחרי הארוחה, סטלה ומוטי משתלטים על הכלים ומנקים את המטבח.

מוטי ומושיק יוצאים לחצר ומדברים על החוויה שהם עוברים בבית: "זה לא משהו שאני אשכח בחיים שלי", מושיק אומר, וטוען שיש אנשים רבים שהיו מוכנים להתחלף איתם. מוטי משתף את מושיק במחשבות שעלו אצלו בעקבות השיחה שקיבל במוקד, ומושיק מנסה לעודד אותו. "זה שעשרה אנשים רואים את זה ככה זה לא אומר על כולם. לקחת את זה מאוד קשה", הוא אומר למוטי. מושיק מנסה להמשיך לעודד את מוטי וטוען שכולם רואים שיש לו נשמה גדולה וערכים רבים. מוטי לא משתכנע ומתייחס להערה שקיבל על כך שהוא כל הזמן בדמות. מושיק לא מסכים איתו: "כשאנחנו יושבים פה, זה לא אתה? אתה באמת מייחס לזה חשיבות?", הוא מתפלא. מוטי מנסה להסביר את עצמו וטוען שלפעמים אפילו מהערה של ילד הוא לא ישן לילה שלם. מושיק ומוטי מאחלים לילה טוב למצלמות ונכנסים לחדר השינה.

01:00 - נירו לאיציק: "לא חלמתי שאני אשן איתך חודש"

השיחה בין סטלה ונירו גולשת לתחומים מקצועיים, ונירו מספר לסטלה שקשה לו לראות את עצמו בטלוויזיה. סתיו מצטרף אליהם והם עוברים לדבר על השיחה שקיבל מוטי: "הוא לקח את זה קשה היום", סתיו אומר. בחצר, נירו ואיציק משחזרים את הכניסה של בני המשפחה של מושיק וסתיו. "אני באתי לראות את אחי הגדול", איציק מצטט את אחותו של מושיק. הדיירים מסכימים שאחרי חודש בבית מוזר לראות אנשים מבחוץ, ונירו מסכם: "אני בחלום הכי פרוע שלי לא חלמתי שאני אשן איתך חודש", הוא אומר לאיציק עם חיוך.

סתיו עדיין מתרגש מכניסת בני משפחתו לבית, ומנסה לקבל עוד פרטים על הזמן שבילו בו. "אני חייב להיכנס לבריכה", הוא אומר וקופץ למים. הדיירים רעבים, ונירו וסטלה לא מצליחים לחכות ומתחילים לאכול לפני כולם בחצר. מוטי מצטרף לדיירים וטוען שביקש מהאח הגדול, למרות שזה הרגע האחרון, לערוך מחר פאנל כדי להכיר טוב יותר. האוכל מוכן והדיירים יושבים מסביב לשולחן בחצר ואוכלים בתיאבון רב.

00:00- הדיירים מתרגשים ומרימים לחיים: "חוויה שאין כמוה"

מושיק מספר לאיציק ושיר על השיחה של מוטי ועל כך שביקרו אותו שהוא לא יורד מהבמה. "אולי זו הייתה רתם על הקו?", איציק מציע ומצחיק אותם. כשאיציק ושיר נשארים לבד בחצר הם מוסרים געגועים לנטלי ואיציק תוהה מה יהיה אם יצא והיא לא תזכור אותו כבר, "היא אוהבת אותך יותר מידי בשביל להיות עם מישהו אחר", שיר מרגיעה אותו.  איציק נכנס לבית ושיר נשארת לבדה בחצר ושרה לאלרואי.

מושיק, סתיו וסטלה מרימים לחיים, "שניהיה בריאים, שתיהיה לנו רק שמחה ומי שיזכה שיהיה לו לבריאות", סטלה אומרת וסתיו מוסיף: "כבר לא אכפת לי מהזכייה הזאת, כי אני מעריך פי אלף את האנשים שזכיתי להכיר ולפגוש פה, באמת, אחרי הכל זו חוויה שאין כמוה". הם ממשיכים לשוחח וסתיו תוהה איך הוא נתפס בחוץ, "אין לי בעיה לחטוף ביקורת", הוא אומר וממשיך, "הכי חשוב לי לדעת שאחיות שלי ואמא שלי מקבלות אהבה ודברים חיוביים. אם הייתי יודע שהן מקבלות תגובות לא במקום אז זה היה קשה".

בנתיים בחצר, מוטי לוקח את העצה שקיבל בטלפון ומספר לאיציק ושיר על אשתו זכרונה לברכה: "השנה לא הייתה שנה קלה בשבילי", ועובר לספר על הקריירה שלו. מושיק יוצא לחצר ומוטי מודה שהוא מקנא בו ובסתיו על שיחות הטלפון שקיבלו מהמשפחה.

בהמשך, נירו וסטלה מדברים בחדר השינה: "מריחים את הסוף", נירו אומר וסטלה משתפת אותו שאף אחד לא הלך וישב עם מוטי להרגיע אותו מהשיחה, "היה לו קשה עם זה", היא אומרת ומספרת שהוא מתקשה לקבל ביקורת ואינו מקשיב. נירו משתף אותה ואומר:"הוא כל הזמן מרגיש שהוא צריך לבלוט ולהיות אחד מהחבר'ה, והרבה פעמים בחוץ זה יכול להיראות פתטי".

23:00- שיר: "אני לא אשנה את עצמי בשביל אף אחד"

מושיק מתרגש ושואל את הדיירים אם אחותו ישבה על המיטה שלו בזמן שאיציק מספר לו איך היה,"איזה כיף", מושיק אומר לעצמו, "כעסתי על האח הגדול שאין לנו סיגריות ואני לוקח הכל בחזרה". מושיק ממשיך להתרגש ואומר לשיר שבקרוב כולם חוזרים למשפחות שלהם, "אני כבר מפחדת לצאת מפה", שיר צוחקת בעקבות התלונות שקיבלו כולם במשימת האח הגדול Call. שיר ואיציק מספרים לסתיו שאמא שלו התרגשה מאוד מהביקור, ושיר אומרת: "זה נתן אנרגיות לראות אנשים מבחוץ". במקביל, סטלה מספרת לנירו על השיחה שקיבלה, וכשהוא מתעניין בשיחה שמוטי קיבל, היא עונה: "אתה יודע שהוא לא מקבל ביקורת כל כך טוב".

סתיו מבין שבן זוגו לא בארץ, ומתבאס שלא יפגוש אותו בשבוע הבא, "אולי הוא יפתיע אותך", שיר אומרת ומנסה להשאיר אותו אופטימי. הם עוברים לשוחח על שיחות הטלפון שקיבלו ונירו מסביר שהלקוחות היו בוטים, ושהוא בסך הכל הביע את דעתו. גם שיר משתפת את הדיירים בתחושות שלה בעקבות השיחה שקיבלה: "זו אני, סגורה, אני לא אשנה את עצמי בשביל אף אחד".

האח הגדול מפרגן לדיירים עם מוזיקה ומשמיע להם את "Turn your lights down low", של בוב מארלי. הדיירים נרגעים אחרי היום העמוס ויושבים בנחת בחצר . 

22:00- סטלה מסיימת את שיחת הטלפון ומודה: "אני לא באתי ונתתי את האג'נדה שלי"

סטלה מקבלת גם היא שיחת טלפון בה נאמר לה שהיא מקנאה בנשים יפות ומתבקשת להסביר את הבחירות שלה בשיר כמועמדת להדחה, "העמדתי נשים בגלל שהן לא עומדות מאחורי מה שאישה צריכה להיות ואני לא רואה בזה שום פסול", היא אומרת ומסבירה, "אישה צריכה להיות בטוחה בעצמה, חכמה, משדרת משהו אחד מעבר ליופי". הלקוחה ממשיכה לדבר אך סטלה מבקשת את זכות הדיבור ומזכירה שישבה עם שיר לשיחה וביקשה סליחה על ההתנהגות שלה. בהמשך השיחה הלקוחה מתלוננת בפני סטלה על כך שהיא מרכלת וסטלה מופתעת ושואלת:"על מי ריכלתי?".

"מה שרואים משם לא רואים מכאן", סטלה מסכמת את השיחה, וסתיו ניגש אליה שוב לתת לה נשיקות. "יש משהו שהיא צודקת בו. אני לא באתי ונתתי את האג'נדה שלי", סטלה מודה אך מוסיפה שלדעתה אין למי להעביר אותה. איציק יושב בחצר הבית, ולפתע אורחת נוספת מופיעה בבית האח הגדול, יפעת, אחותו הצעירה של המושיק. איציק מראה לה את הבית והיא מספרת לאיציק שראתה את ילדיו: "ראו את הגעגוע בעיניים".

בזמן שאחותו של מושיק מתיישבת בסלון ומחייגת אליו, מושיק בחדר המשימות שמח שהטלפון מצלצל בשבילו. מושיק עונה לטלפון ומתרגש לשמוע את קולה של אחותו, "נשמה טובה, התגעגעתי אליכם", הוא אומר ומתחיל לדמוע. מושיק מתעניין מה שלום המשפחה, "תמסרי לכולם שאני מאד מתגעגע ואני אוהב אתכם, ושבוע הבא אנחנו בטוח ניהיה בקידוש ביחד", הוא אומר וממשיך, "אני נהנה פה מהחוויה, והכי חשוב לי זה שאני יוצא כמו שאני, בשביל זה באתי". מושיק מנסה לצאת לאחותו גם הוא אבל מבין שהדלת נעולה ולכן חוזר לטלפון: "איך היא מסוגלת לסגור לי את הדלת?", הוא שר לה ומוסיף: "עוד מעט הדלת תיפתח" ומסיים את השיחה.

מוטי וסטלה מתלוננים שסתיו ומושיק קיבלו שיחות מהמשפחה ורק הם קיבלו תלונות מהצופים, אך בכל זאת מוטי מפרגן לו וקם לחבק אותו. "איזה כיף היה לדבר איתה", מושיק אומר ומספר להם על המשפחה שלו. צלצול נשמע ברחבי הבית וסטלה, סתיו, מושיק ומוטי מסיימים את המשמרת וחוזרים לבית האח הגדול לשמוע משאר הדיירים איך היה לבלות עם המשפחות. 

21:00- סתיו מתרגש בשיחה עם אימו: "איזה כיף לשמוע את הקול שלך"

האח הגדול מודיע לדיירי הבית שסתיו לא יכול להגיע לפגוש את משפחתו בגלל המשמרת שעושה ב"אח הגדול Call", אך מזמין אותן להתקשר לסתיו מהטלפון שהונח בסלון הבית. נירו, שיר ואיציק ניגשים לסלון ואימו של סתיו מתרגשת ומתקשרת אליו.

סתיו עונה לשיחה בצורה מנומסת ומגלה שאימו בצד השני של הטלפון ומתרגש, "התגעגעתי", הוא אומר לה ומיד שואל לשלום האחיות שלו. סתיו רועד מהתרגשות ושואל איך הייתה הבת מצווה של אחותו שהפסיד בזמן שהיה בבית. "איזה כיף לשמוע את הקול שלך", הוא אומר לה ומגלה שהיא יושבת בסלון בית האח הגדול. סתיו מנסה לצאת לפגוש אותן אך מגלה כי הדלת נעולה ומבטיח לפגוש אותן בראשון או שלישי. "אנחנו שומרים ואוהבים אותו, אל תדאגי", סטלה צועקת מעבר לשפורפרת. "אני לא יודע איך לעכל את זה שאתן פה", סתיו אומר ומנסה לשלוח מסרי אהבה אחרונים לפני שמסיים את השיחה.

השיחה נותקה ומושיק ניגש לחבק אותו, "אח גדול תודה רבה שנתת לי לדבר עם האמא המקסימה שלי", סתיו אומר ומסביר ששמע בקולה שהיא מתרגשת, "עשית לי דמעות בעיניים", סטלה אומרת לסתיו ומנחמת אותו שלא נותר עוד הרבה זמן עד שיפגוש את המשפחה שלו במציאות. "הן הביעו את הגאווה שלהן בך", מוטי אומר לו ומסביר שנשמע שהן מקבלות המון פידבקים טובים, "אמא שלי הכי מקסימה בעולם, היא תמיד תמכה בי", הוא אומר. בנתיים בבית, נירו, שיר ואיציק עדיין יושבים בסלון, "זה היה כיף לראות אנשים", שיר אומרת ומספרת שהייתה בטוחה שעובדים עליהם. סתיו ממשיך להתרגש וניגש לסטלה לתת לה נשיקות, "שמעת, איך היא קוראת לך סטלוש", הוא אומר לה, "היא רואה את האהבה שלנו", סטלה עונה והם ממשיכים להעביר את הזמן עד השיחה הבאה. 

20:00- ביקור ראשון בבית: משפחתו של סתיו מבקרת בבית והוא במשמרת ב"האח הגדול call"

מוטי מקבל את שיחת הטלפון הראשונה במוקד, בה הלקוחה מדברת איתו על ההופעות שהוא עושה אל מול המצלמות ועל זה שלא יודעים באמת מי הוא מאחורי מסכת השחקן שלו. "אני לא חושב שאני רץ אחרי המצלמות", מוטי עונה לה ומסביר שהוא אוהב לשמח אנשים, "אני לא חושב שאני חסר מודעות עצמית". סתיו מזכיר לו לא להיכנס לוויכוחים ומוטי ממשיך לדבר בצורה מכובדת ומסביר ללקוחה שכל אדם אוהב לשמוע מחמאות על דברים שהוא עושה. הוא ממשיך ומסביר לה שההצגות שהוא עושה הם גם כדי להעביר את זמן השהייה בבית: "ביום יום אני לא מפגין את השחקן שבי", הוא אומר לה ולסיכום הוא גם מודה לה על השיחה ומבטיח לנסות לנצל את מעט הזמן שנשאר לו בבית האח הגדול כדי להעביר לקהל מי הוא כבן אדם מעבר לשחקן שבו.  מוטי מסיים את השיחה והם ממשיכים לשחק "ארץ עיר" עד לשיחה הבאה.

בהמשך, מוטי ממשיך להתערער: "שאני במטבח, או שאני מגיש אוכל לשולחן, יש שם הצגות? זה לא מוטי?", הוא תוהה לעצמו. מושיק מנסה להרגיע אותו: "לקחת אותה ללב", אך סטלה לא מסכימה ומסבירה שהוא באמת כל הזמן משחק דמויות, "היא מנסה להגיד לך שהיא רוצה לראות אותך, לא שר ולא מחקה אף אחד", היא אומרת ומוטי מנסה להסביר את עצמו. במהלך השיחה סתיו קוטע את מוטי והוא מתעצבן: "הפוסל במומו פוסל, אתה מדבר על מישהו שלא נותן לסיים משפט ואתה עושה את זה בעצמך", הוא מטיח בסתיו. מוטי ממשיך ומסביר שלפחות המסר של 'אהבת חינם' עבר לקהל בחוץ, והוא מרוצה.

בנתיים בבית, נירו יושב לבדו בחצר כשלפתע נכנסות לבית אחיותיו ואימו של סתיו ומציגות עצמן לנירו, "באתן מהעולם החיצון", הוא אומר להן ועורך להן סיור בבית. כשהם נכנסים לחדר השינה, הם אומרים שלום לכולם, "הוא הולך להתעלף", איציק אומר להן ושיר מתרגשת שאולי יכניסו גם את משפחתה. 

 

19:00- המשמרת השניה של האח הגדול Call מתחילה

האח הגדול מבקש מסתיו, מושיק, סטלה ומוטי להתחיל את המשמרת, והם נכנסים לחדר המשימות, מעבירים כרטיס כניסה וממתינים בעמדות שלהם תוך כדי שהם אוכלים מהכיבוד שהוכן להם. האח הגדול מבקש מהם לא לקום מהכסא, להיות ייצוגיים ולדאוג שכל לקוח להיות מרוצה. בזמן שהם ממתינים לשיחות הטלפון הוא מעבירים את הזמן בציורים, וסתיו מלמד את סטלה להכין מטוסים מנייר. בנתיים במטבח, נירו מבשל לעצמו ארוחה ומציע גם לאיציק, אך הוא עונה שאכל כבר ומתיישב בחצר מהורהר. מאוחר יותר במשמרת, הדיירים מחליטים להנעים את ההמתנה ופותחים במשחק "ארץ עיר".

 

18:00 - שיר: "היה לי ברור שנכנסתי לתכנית, שיעבירו עלי ביקורת"

שיר ואיציק מדברים בחצר על שיחות הטלפון שקיבלו במהלך המשמרת כטלפנים, ושיר אומרת שהיה לה ברור כשהיא נכנסה לתכנית שיעבירו עליהם ביקורת, "לא משנה מה, היה לי ברור שזה יקרה". הם מחליטים להכין אוכל, ואיציק נכנס למטבח ומתחיל להכין ארוחה, בינתיים בסלון, סטלה שואלת את נירו, אם איציק ושיר שמכינים לעצמם אוכל שאלו אותו הם הוא רוצה, והוא אומר שלא. מאוחר יותר, נירו מספר למוטי, סטלה, מושיק וסתיו שיושבים איתו על המשימה.

לאחר מכן מוטי וסתיו מתווכחים מתחילים להתווכח כשסתיו טוען שמוטי לא נותן לו לסיים משפט. מוטי בתגובה אומר שסתיו לא נותן לו לדבר שניה ולסיים משפט. בסוף אבל הם מתנשקים ומשלימים. בינתיים שיר ואיציק סיימנו להכין את האוכל, והם מתיישבים לאכול. ואחר כך מוטי ומושיק נכנסים למטבח להכין לעצמם משהו לאכול.

 

17:00 - איציק: "הכניסה שלי לבית לימדה אותי על עצמי"

תורו של איציק מגיע והוא מקבל שיחת טלפון ראשונה מלקוחה, "כשנכנסת לבית אמרת שאתה רוצה להיות איציק חדש", היא אומרת לו, "ואני חושבת ששינוי כזה לא קרה. אתה מטיל אימה, בני הבית פוחדים ממך". איציק עונה לה על זה במהירות, "המסע שעשיתי הוא בשבילי, הוא לא בשבילך. השינוי צריך לבוא מתוכי, ולא מהסביבה". הוא אומר לה שהוא מקווה שהשינוי שהוא רוצה יגיע, "ואני חושב שהכניסה שלי לבית כן לימדה אותי משהו על עצמי". אחר כך היא שואלת אותו אם הוא מרגיש שהדיירים מפחדים ממנו, והיא מעמתת אותו עם דברים שהוא אמר לחלק מהדיירים. איציק אומר לה שחלק מוויכוח זה גם העלבות, אבל שהוא מצטער שזה הגיע לזה. הוא אומר שהוא מרגיש שהוא מתחיל צעד קטן שיתפתח, ושאם הוא יעשה את השינוי הזה, "אז הרווחתי הרבה מהשהות שלי פה" הוא מסכם. בסוף הלקוחה שואלת אותו האם הוא ימשיך לבשל לילדים שלו. "את לא מבינה כמה אני מחכה לרגע הזה", הוא אומר לה והשיחה מסתיימת.

לאחר כמה דקות נירו מקבל שיחת טלפון נוספת הפעם מהלקוחה ורד. היא שואלת אותו על אמירה שהוא אמר בתכנית הרדיו שלו 87.66: "איציק הוא גורילה מוח קטן ולב גדול". נירו המום ולא מבין מה היא רוצה ממנו, "אני לא זוכר שאמרתי את זה", נירו מגמגם, "אם אמרתי את זה התכוונתי לזה שאיציק בן אדם מאוד רגיש. התכוונתי לזה שברמה המנטלית הוא נפל". היא שואלת אותו אם הוא מקנא באיציק שהוא אריה שמסתובב בבית בין כל הקופים. נירו אומר לה שאם זה מה שהיא רוצה לחשוב כך, היא יכולה , ולא מוכן להרחיב, והלקוחה מנתקת את השיחה. נירו המום ואיציק ושיר מנסים להרגיע אותו. בסוף נשמע צלצול בבית ונירו שיר ואיציק יוצאים להפסקה.​

16:00 – נירו ושיר לראשונה מתעמתים עם המעשים שלהם בבית

נירו מקבל שיחת טלפון ראשונה מלקוח ששמו אסף, ששואל אותו על הדעות שלו לגבי הומואים שמביאים ילדים. נירו אומר שלדעתו יש משהו בעייתי בשני גברים שמגדלים ילד, כי ילד צריך את אמא שלו. "אני חושב שאין מספיק מחקרים פסיכולוגים על זה, ואי אפשר לדעת", הוא מסביר ומוסיף שלדעתו יותר סביר ששתי נשים יגדלו ילד, כי ילד צריך דמות אימהית. אסף המאזין מתוודה שהוא בעצמו הומו, אבל נירו עדיין מתעקש, "לדעתי אם שני גברים מגדלים ילד זה בעייתי, יש בזה משהו אחר, אין מה לעשות".

אחר כך המאזין שואל אותו לגבי נשים שלא מביאות ילדים לעולם. "אישה שאין לה ילד מרגישה בעצמה לא שלמה. את יכולה להיות אשת קריירה הכי מצליחה בעולם, בסוף אם לא יהיה לך ילד את תרגישי חסר", נירו אומר ומצטט את ניטשה, "האישה היא חידה ופיתרון אחד לה - הריון, הגבר אינו אצל האישה אלא אמצעי בלבד, המטרה היא תמיד הילד." בסופו של דבר נירו אומר שאין חוקים בדברים האלה, ומבקש מאסף לא לקחת אותו כל כך קשה, כי בדברים האלה אין שחור ולבן, יש צבעים. "בסוף אני בעד שאנשים יחיו איך שהם רוצים", הוא מסכם. השיחה מסתיימת ונירו קצת בשוק מזה שהעלו מולו נושא משיחה שקרתה לפני כל כך הרבה זמן בבית.

לאחר כמה דקות שיר מקבלת גם היא שיחת טלפון מלקוחה שקוראים לה נטע. הלקוחה אומרת לה, "את עסוקה ב-לעשות ספורט, לסגור את המיקרופון ולהתאפר" הלקוחה אומרת לה ומוסיפה, "רציתי לשאול האם תוכלי להשתחרר סוף סוף, להפיל את המסיכה ולהראות מי את באמת?". שיר אומרת בתגובה: "אני כזאת, אני לא אוהבת לשתות ולעשן. אני לא אוהבת לרכל ולהיות איפה שיש מהומות. אני אוהבת להיות בשליטה".
"נכון, זאת את, אבל את תמיד אומרת שיש שיר שלא ראינו, ושחבל לך שאת נתפסת כשטחית", אומרת נטע הלקוחה ושואלת, "את יכולה למשל להבטיח שמחר לא תתאפרי?". שיר אומרת לה שהיא מתאפרת כי היא אוהבת לקחת את הזמן הזה לעצמה, ואין גם ככה הרבה מה לעשות בבית, "אין לי בעיה להבטיח לך את זה".
"אז מחר יום ללא איפור" מכריזה הלקוחה, ושיר מסכימה ומנתקת את השיחה, ואחר כך אומרת לאיציק: "בסדר, מה, שטויות".

15:00 - מוטי: ״למה אנחנו צריכים לשלם בשביל אלו שעשו את הקנסות?״

מוטי וסתיו ממשיכים בסידורי הבית והבישולים, ומושיק עושה חישוב מתי הגמר: ״שישה ימים לפני הגמר, שבעה דיירים נותרו בבית האח הגדול״, הוא אומר ונזכר שוב ששבוע הבא שניים מהדיירים ייצאו מהבית.
סתיו ממשיך לכעוס על זה שאיציק לא עושה כלים, ונירו דווקא יוצא להגנתו ואומר שאתמול הוא ניקה את הכלים שלו אבל סתיו לא מאמין לו: ״הוא אפילו לא טורח לשים מים ואז הכל מתייבש וצריך לשפשף את זה שעה, וגם אם הוא כן שטף את הכלים שלו מידי פעם שוטפים גם כלים של אחרים״.

מאוחר יותר בחצר מוטי אומר שנמאס לו מהקנסות: ״למה אנחנו צריכים לשלם בשביל אלו שעשו את הקנסות?״, הוא שואל, ומושיק אומר שאין מה לעשות ושעכשיו קשה בבית מבחינת תקציב מותרות בגלל כל הקנסות של כולם: ״זה המצב שהגענו אליו, מבאס״.

14:00 - סתיו עצבני: ״פעם אחרונה שאני עושה כלים לכולם״

הדיירים שאינם במשמרת יושבים בחצר, ובהשראת התלבושת של המשימה סתיו מתחיל לשיר : Hit me baby one more time של Britney spears

מוטי לוקח פיקוד על ׳רדיו האח׳ ושואל את סתיו מה המוטו שלו בחיים. ״להיות טובים לאחר ולקבל את האחר״, עונה סתיו ומשתף שעבר תהליך ארוך וקשה עד שהצליח להוציא את האמת לגבי נטייתו המינית: ״אם היינו חיים בחברה יותר מקבלת ויותר סובלנית זה היה אחרת כי לא היה צריך לפחד״, הוא אומר ומנצל את הבמה למסר לדור הצעיר שצופה את התוכנית: ״תהיו סובלניים ומקבלים כלפי אחרים״.

סתיו אומר שכשהגיע לבית האח בהתחלה חשש קצת ממושיק כי הייתה לו סטיגמה לגביו: ״חשבתי שיבוא איזה מצ׳ואיסט והייתי די בטוח שהוא לא יכבד אותי והוא הפתיע אותי״. מוטי שואל אם הייתה לו סטיגמה עליו: ״לא. ישר הבנתי שאתה אחלה בן אדם״, מוטי צוחק ואומר שכל מילה בסלע.

מאוחר יותר במטבח מוטי וסתיו מנצלים את הזמן שהם לא במשמרת בכדי לעשות את עבודות בית, מוטי מבשל וסתיו שוטף את הכלים: ״ביקשתי מאיציק אתמול לשטוף כלים, הוא עשה את זה? לא!״, סתיו אומר בכעס. מוטי מסכים איתו שזה לא לעניין ואומר שאיציק הוא איש שאנשים אחרים עושים בשבילו ולא כזה שיעשה לאחרים או לעצמו. ״פעם אחרונה שאני עושה כלים לכולם״, אומר סתיו בכעס.

13:00 - ״מוקד 'האח' שלום, מדברת סתיו״

לאחר המתנה ממושכת, המשימה סוף סוף מתחילה והאח הגדול מסביר לדיירים שמעכשיו יעבדו במשמרות כטלפנים ויצטרכו לענות לשאלות שישאלו אותם בטלפון. כל אחד מהטלפנים שבמשמרת יענה בתורו לפניות, וכדאי שה׳לקוחות׳ יהיו מרוצים כי הפידבק שלהם יקבע האם הדיירים יקבלו תקציב מותרות או לא. בנוסף, עליהם למלא אחר חוקי המוקד: בזמן משמרת אסור לקום מהכיסא, ולכן בכל פעם שהם רוצים לזוז הדיירים צריכים להתגלגל עם הכיסא - גם לשירותים.

הראשונים שעולים למשמרת הם נירו, איציק ושיר שבינתיים מחכים לשיחות הטלפון: ״רק שהמשימה הזו לא תגרום למריבות כמו המשימה הקודמת״, דואגת שיר. בינתיים מחוץ לחדר המשימות הדיירים תוהים כמה זמן כל משמרת, וכשהם מבינים שיש להם ארבע שעות הם מחליטים לנצל את הזמן לעבודות בית. ״מעניין איזה שאלות ישאלו אותי״, תוהה סטלה, וסתיו מתחיל להיכנס לדמות הטלפנית ועושה חזרות: ״מוקד האח שלום, מדברת סתיו במה אוכל לעזור?״, וכולם צוחקים.

12:00 - מושיק: "בטח בערוץ 26 לא מבינים למה אנחנו לבושים ככה"

בחצר סתיו אומר לשיר שהם נראים ביחד כמו המלאכיות של צ'ארלי. אחר כך הוא הולך לשבת עם מושיק ושואל אותו אם הוא חושב שרואים אותם בערוץ 26. מושיק עונה לו שהוא חושב שכן, אבל שהצופים בבית בטח לא מבינים למה הם לבושים ככה. אחר כך מחליטים מושיק וסתיו להיכנס ביחד לחדר האח הגדול ולדבר איתו, הם קמים ונכנסים לבית יד ביד. חדר האח הגדול תפוס, והם מחכים בחוץ. בזמן שהם מחכים מושיק מתחיל לשיר ולסלסל ברחבי הבית.

בינתיים סטלה יוצאת מהמקלחת, היא מתאפרת ומסתדרת, והיא יוצאת לחדר השינה עם בגד שהיא מספרת שתפרו לה במיוחד. "איזה יופי" סתיו אומר לה על הבגד, ונירו מסכים איתו ואמר שגם השיער שלה מעוצב יפה. בהמשך מושיק וסתיו חוזרים לחצר. מושיק אומר שנמאס לו שכל הזמן כולם בבית שואלים אותו איפה כל דבר נמצא, "מישהו נכנס לשירותים ושואל אותי איפה נמצא הנייר טואלט".

11:00 - הכירו את המשימה החדשה: האח הגדול CALL

הדיירים משתוקקים לצאת מחדר השינה ולהתחיל במשימה – מוטי ומוושיק יוצאים במלבושיהם החדשים אבל מושיק לא מרוצה, ושיר אומרת שהוא לא זורם בכלל. "קשה לו עם המראה הזה", אומרת סטלה. סתיו, בסופו של דבר, מחליט שהוא רוצה להחליף בגדים והוא מקבל בגדים חדשים. אחרי שמרבית הדיירים התלבשו, הם מחכים במיטות שלהם שהמשימה תתחיל.

חדר השינה נפתח והדיירים יוצאים ממנו לסלון ורואים את השלט החדש ששמו בסלון: "האח הגדול CALL", ומנסים לנחש מה תהיה המשימה. שיר אומרת שאם רתם הייתה בבית היא הייתה אוהבת את העיצוב, "הצבעים האלה עושים לי טוב", היא אומרת.

10:00 – משימה חדשה בבית האח הגדול

האח הגדול מודיע לדיירים שהבוקר נפתח עם משימה חדשה. הוא מודיע להם שהם יכולים להסתדר ולהתארגן ליום החדש, ואחר כך ללבוש את הבגדים שמחכים להם בחדר הארונות לקראת המשימה החדשה. שיר הבוקר נשמע שוב, ורק מוטי ושיר נותרים במיטה. סתיו נכנס לחדר רוקד ומנסה לנחש עם מושיק מה הולכת להיות המשימה, הוא מנחש שזה משהו שקשור לשנות השבעים, בגלל השיר שהעיר אותם בבוקר והבגדים שביקשו מהם ללבוש.

דקות לאחר מכן, איציק מתלבש ויוצא לחדר. הוא אומר שהלוק שלו נראה הפסטרי. "זו בטח משימה היפסטרית כזאת", הוא אומר, "שנות השישים משהו". שיר, שרואה אותו לבוש, מתלהבת וקמה גם היא לראות מה הבגדים שהביאו לה. סתיו יוצא מחדר הארונות לבוש בבגדים למשימה, וסטלה אומרת לו, "וואו!", איציק מוסיף ומחמיא שזה מאוד מתאים לו. סתיו, שלא מרוצה מהחולצה, מנסה לסדר אותה מחדש, ואחר כך מתפנה לסדר את השיער שלו, ומנסה למצוא תספורת הפסטרית מגניבה. סטלה עוזרת לו להתארגן ואומרת לו שהלוק שלו ממש יפה.

09:00 - השקט שלפני הסערה

נחירותיה של סטלה עדיין נשמעות ברחבי הבית והדיירים עוד ספונים במיטותיהם כשהבוקר נפתח עם "Mrs. Robinson" של סיימון וגרפונקל, הפעם בלי רתם שרוקדת. לדיירים נותר עוד שבוע אחד בבית האח הגדול, והדחה אחת אחרונה וגדולה. האם המתח בין סתיו לאיציק ימשיך? עם מי שיר תתאמן עכשיו? 

מה קרה אתמול?

הבוקר נפתח בריב סוער בין סתיו לאיציק. כחלק מהמילים הקשות שהשניים מחליפים ביניהם, סתיו אומר לאיציק: "הלוואי שתעוף הביתה היום, אתה בן אדם פאתטי ומסריח!" ואיציק אומר לו: "לך לעזאזל דביל, לא מעוניין לשמוע אותך". סתיו מסביר לדיירים שהוא העיר לאיציק בלילה על זה שהרעש שהם עושים מעיר את מוטי, ואיציק הגיב בצורה ילדותית: "הוא בן אדם בלי כבוד", סתיו מגנה אותו באוזני סטלה. הריב ממשיך להעסיק את דיירי הבית גם מאוחר יותר במהלך היום.

לקראת השידור, נירו מספר על נעוריו בתכנית הרדיו הדמיונית שלו, ורתם ושיר מתאמנות בחצר. במהלך השידור המתח רב, ובסופו ארז ואסי מכריזים על הדחה כפולה שתתבצע 48 שעות לפני הגמר הגדול ויעזבו את הבית ביום ראשון הקרוב. הדיירים לא מספיקים לעכל את הבשורה, וארז מכריז כי המודחת הרביעית היא רתם. רתם מחבקת את הדיירים: "ביי לכולם חברים, תנו בראש", היא אומרת בהתרגשות תוך כדי שהיא עולה במדרגות, ושיר פורצת בבכי. לאחר מכן, נירו מברך את איציק: "מזל טוב, עברת הדחה חזקה", ואיציק בתגובה: "הייתי משוכנע שאני יוצא, מאוד רציתי ללכת הביתה".

בהמשך הלילה הדיירים משוחחים על ההדחה הבאה, וסטלה אומרת על איציק: "הוא חילק אותנו לקבוצות, והקים אנשים נגדנו", ולא מבינה איך נירו מסוגל לסלוח לו. אחר כך היא נזכרת בקשר הטוב של סתיו עם רתם לאחרונה, ומעירה לסתיו בעוקצנות: "אין לך עם מי לרכל יותר". סתיו בוחר להתעלם. הלילה מסתיים בשני שירים שהאח הגדול מנגן לדיירי הבית, אחד מהם של מושיק. 

רוצים לדעת כל מה שקרה אתמול?

הפניה לשידור החי