הפניה לשידור החי

העדכון האחרון:

05:00 – לילה בבית האח הגדול

לאחר שרתם ואיציק ערכו שיחה בחצר, הם חוזרים לחדר השינה ולמיטות. כלל הדיירים ישנים ובקרוב יעלה יום חדש על בית האח הגדול. יום שבסופו תיערך משימת ההצלה ורשימת ההדחה תיסגר סופית.

04:00 - איציק ורתם בשיחה לתוך הלילה

איציק ורתם עדיין לא נרגעו מרעש הנחירות והם בוחרים לדבר על משימת ההצלה. "הרשימה לא מושלמת. והיא צריכה להיות מושלמת מחר", רתם מבהירה לאיציק בחצר. רתם ממשיכה ומספרת לאיציק שבמקום מסוים היא מוחמאת מכך שהיא מועמדת כל שבוע להדחה כי זה אומר שהיא דמות בולטת בבית. איציק מסכים איתה וטוען שגם הוא לא מסוגל לשבת בפינה ולא להתערב, "אני צריך לומר את הדעות שלי", הוא מתוודה. הם ממשיכים בשיחה וטוענים שהם מעדיפים בני אדם שנוקטים עמדה ולא כאלה ששותקים. "אני אדם שמעצבן אנשים כי אין אצלי פרות קדושות", רתם מסבירה לאיציק.

רתם ממשיכה ואומרת שהיא מרגישה שהיא פותחת לאנשים את העיניים, ושלפעמים הרעב שלה לחיים, משקף לאנשים אחרים את הרעב שהם איבדו, ולכן היא הרבה אנשים מתעצבנים עליה. רתם מתוודה בפני איציק שהיא כועסת על עצמה שלא התערבה כשסטלה נזפה בשיר, כשסטלה חיפשה מי לכלך את השירותים. "צריך אדם כמוך במשחק הזה", איציק אומר לרתם ומוסיף שבעיניו היא מהווה השתקפות של המון דברים שאנשים לא רוצים לדבר עליהם ואומרים אותם רק בלב.

"מה עושים ביום שאחרי?", רתם נלחצת ואיציק מנסה לייעץ לה איך להתנהג מחוץ לבית. "כל מה שאת חושבת - תעשי בדיוק הפוך", הוא מפציר בה. הם ממשיכים לדבר על המחשבות שלהם על היום שאחרי התכנית ואיציק ממשיך לתת טיפים לרתם על איך להתמודד עם החשיפה הציבורית שחדשה לה.

03:00 - איציק ורתם לא מצליחים להירדם

אחרי יום עמוס בו נחשפה רשימת המועמדים להדחה, הדיירים ישנים במיטות חוץ מנירו ומוטי שממשיכים לדבר בחצר. אחרי שמוטי חד חידות לנירו, ונירו מסיים לפרשן ברדיו 87.66, שניהם נכנסים לישון. רתם מתקשה להירדם בגלל המחשבות על ההדחה ביום שלישי והנחירות הרועשות. רתם יוצאת מהחדר בדיוק באותו הזמן שאיציק יוצא ממנו ולא מצליחה להפסיק לצחוק מהסיטואציה: "זה בית משוגעים פה", היא אומרת. "אני סובל", איציק מתוודה וטוען שבגלל הנחירות הוא לא ישן בלילה ונרדם במהלך היום. איציק ורתם יוצאים לחצר ומשתפים אחד את השני במחשבות שלהם לקראת ההדחה.

02:00 - רתם מבטיחה לאפות חלה עם מסר

שעת כיבוי האורות מגיעה, ורתם ושיר מדברות בסלון על המצב בבית. "בא לי מחר בבוקר להשאיר על כל שולחן פה קליפת בננה", רתם צוחקת, ואומרת שקשה לה עם ההתעסקות הבלתי פוסקת בניקיון. בהמשך, רתם מספרת לשיר שהיא מנסה להתחבר עם חלק מהדיירים - ללא הצלחה. "לקחתי דיירים לארוחות כדי שיכירו אותי, וזה לא עזר", היא אומרת בתסכול. שיר מעודדת אותה ואומרת לה שהיא דמות שונה וטובה בבית. היא ממשיכה לעודד אותה וטוענת שחלק מהדיירים שופטים אותה כי היא מסתובבת הרבה בביקני בבריכה. "זה מאיים עליהם, קחי את זה למקום חיובי", שיר מסכמת.

השתיים ממשיכות לדבר ורתם מספרת לשיר שהיא מרוצה מהתנהלות של עצמה: "אני לא קוראת בתנ"ך, לא כותבת חלות עם מסר לאומה, ובשבילי זה מספיק טוב". שיר מסכימה איתה ואומרת לה שהיא צריכה להמשיך להיות כמו שהיא. רתם מודה לה ומבטיחה שאם היא תשרוד את ההדחה, היא תאפה חלה עם מסר ביום שישי. "אם האומה אוהבת חלה עם מסר, אני גם רוצה להכין", היא מסבירה.

נירו ומוטי נשארים אחרונים בחצר. "היית מופתע שהעמידו אותי להדחה?", נירו שואל את מוטי. מוטי מודה שהוא הופתע ולא חשב שיראה אותו ברשימת ההדחה. נירו מסביר לו שכנראה מושיק הושפע מהסרטון שראה במשימת הדיבוב ובחר בו. "נקווה לטוב מחר", מוטי מסכם, ונירו לא מתרגש: "מה שצריך לקרות - יקרה". מוטי מוטרד ממשימת ההצלה מחר, וחושש שרתם תעמיד אותו להדחה אם תנצח.

01:00 - סתיו: "אם איציק יינצל מחר זו קטסטרופה"

אחרי שארז ואסי הכריזו על רשימת המועמדים להדחה, הדיירים מעבירים את הזמן בניסיון להבין מה יקרה בשבוע הבא. "הדחה כפולה", מושיק מנחש. בינתיים, סתיו, רתם ואיציק יושבים בחצר ומדברים על תחביב האפייה של מוטי. "אתה לא רואה שזו אובססיה?", רתם אומרת לסתיו. סתיו נכנס חזרה למטבח, ורתם ואיציק נשארים בחצר.

מושיק, שבמהלך הארוחה שמע הערות שלא מצאו חן בעיניו, יוצא נסער לחצר. "היום זרקו לי שיש בבית קבוצות, אני לא משתייך לשום קבוצה", הוא חורץ. איציק לא מסכים איתו וטוען שבבית קיימות קבוצות. "עד ההצבעה האחרונה כל אחד מנצל את המצלמה הקרובה אליו כדי להכפיש", איציק מסכם וטוען שככל שיכפישו אותו יותר - כך הוא יתחזק. בהמשך, מוטי, סתיו, נירו וסטלה מדברים על רשימת ההדחה בחצר: "אם איציק יינצל מחר זו קטסטרופה", סתיו מכריז ומביע את החשש שלו מכניסה לרשימת ההדחה במקומו של איציק.

00:00– איך מגיבים הדיירים לרשימת ההדחה?
 
ארז ואסי פונים אל הבית וחושפים מי הם ארבעת המועמדים להדחה. ביום שלישי הקרוב יעזוב המודח הרביעי לעונה את הבית, שבוע לפני הגמר הגדול, וארז חושף את הרשימה: נירו, סטלה, רתם ואיציק. ארז ואסי נפרדים מהדיירים ומדגישים כי גם השבוע רשימת ההדחה תיסגר סופית רק מחר.
 
"לפחות לא הכניסו אותי לרשימה", מרוצה שיר, ולמושיק ברור ששום דבר לא סגור עדיין: "רק מחר נדע". איציק צוחק שהיה מועמד להדחה במשך כל התוכנית: "אני המועמד המתמיד", וסטלה מופתעת שהפעם מוטי ניצל מהרשימה. סתיו משתף את סטלה: "מחר בטוח יכניסו אותי לרשימת ההדחה", וסטלה משיבה: "בשלב הזה כבר הכל אפשרי".
 
23:00 – המתח בשיאו: "תקראו לנו כבר!"
 
שיר מבקשת ממושיק לחשוב על רעיון להנעים את ההמתנה, ומושיק בתגובה: "אני זורם". "תפסיק לזרום כל הזמן, תחשוב על הרעיון", מפצירה בו שיר, אך המתח בבית מונע מהם לחשוב על משהו אחר מלבד רשימת המועמדים להדחה.
 
"נו יאללה, תקראו לנו כבר, תדיחו אותנו כבר", מיואש סתיו מההמתנה, ושיר לא מבינה איך דיירים קודמים החזיקו מעמד כל כך הרבה זמן בבית. רתם מסבירה שצריך הרבה כוחות בשביל זה ונותנת דוגמה: "טל גלבוע נכנסה עם אג'נדה ממש חזקה,אז הייתה לה סיבה טובה להחזיק מעמד".
 

22:00 – מי יכנס לרשימת ההדחה?

חשיפת רשימת המועמדים להדחה מתקרבת, ואיציק טוען שהוא כבר לא יודע מה הוא רוצה יותר, לצאת בחזרה לחיים שלו או להישאר עד הגמר. האח הגדול מבקש מהדיירים להתרכז בסלון, כולם נרגשים לקבל את פניהם של אסי וארז אך במהרה מתבשרים שיש עוד זמן עד לשידור. "לא הבנתי למה קראו לנו?", צוחקת רתם, והדיירים ממתינים בסבלנות לדעת עבור מי מהם יהיה בטוח מהדחה לפחות הערב.

21:00 – שיר על הסטלה: "בהתחלה חשבתי שנהיה חברות טובות"
 
הדיירים מוכנים לקראת השידור, ורתם בטוחה שהיא תועמד להדחה. "לדעתי את לא תכנסי לרשימה", אומרת לה שיר, אך רתם משוכנעת שכן. במקביל בחצר, סטלה מאשימה את נירו: "כשאתה מתעטש אתה מתיז לכל עבר", ונירו בשוק: "ממש לא, אני תמיד שם יד, זה ממש מתחת לחגורה מה שאמרת עכשיו", אומר נירו ומוסיף: "והכי מצחיק שדווקא אלי את הכי נדבקת".
 
במקביל בסלון, שיר אומרת לרתם שלמרות שהיא עשתה סולחה עם סטלה היא עדיין נמנעת משיחות מיותרות איתה: "בהתחלה חשבתי שנהיה חברות טובות, עכשיו היא לא מעניינת אותי". איציק מצטרף אליהן, ורתם מודה שהפחד הכי גדול שהיה לה מהתוכנית זה להיות מודחת ראשונה: "הייתי הדיירת הכי פחות מוכרת והגעתי עד לכאן, מבחינתי זה ניצחון".
 
20:00 – "הכנות אחרונות לפני השידור הגורלי, ועולם הקופים כמרקחה"
 
הדיירים מתחילים בארגונים לקראת השידור החי, ומושיק מנסה למצוא דרך לטשטש את גוון פניו: "אולי אני אשים מייק אפ שאני אראה פחות אדום?", הוא שואל את סתיו, וסתיו לא ממליץ: "הצבע של המייק אפ שלי לא יתאים לך, זה יראה מצחיק".בזמן שכולם מתארגנים, נירו כבר מוכן והוא ממשיך לשדר לבדו מהרדיו מהדמיוני שלו בפינת העישון: "שעה לפני שידור התוכנית, והקופים בהכנות אחרונות לפני השידור הגורלי בו יעלו שמות המועמדים להדחה הגורלית, ועולם הקופים כמרקחה".
 

 19:00 – האח הגדול, דור ההמשך: ריאליטי בין כוכבים

כולם יושבים להנאתם ברחבי החצר, ונירו מנצל את ההזדמנות להגיש עוד פרק בתוכנית הרדיו שלו: "87.66, רדיו הערבה משדר באהבה אהבת חינם מנווה אילן". הפעם הוא מספר על תוכנית ריאליטי בדיונית חדשה שתשודר בהמשך לאח הגדול היישר מהחלל החיצון: "שלושת הקופים שמועמדים להדחה יטוסו מכאן היישר למאדים. שם, יהיה להם את כל מה שיצטרכו כדי להתקיים, ומי שיצליח לשרוד יעבור לשלב הבא שיצולם בכוכב נוגה".
 
סתיו מצטרף לחצר, "מאזינים יקרים, הנה חאליסי נחתה אצלנו בחצר", אומר נירו , וסתיו מרוגש מההשוואה. נירו צופה שההדחה הקרובה הולכת להיות מותחת מהרגיל: "צופים יקרים, אתם תבחרו מי מהקופים יחזרו לג'ונגל האמיתי בחוץ, אתם תקבעו איזה קוף ייזרק החוצה, וזה הולך להיות מאד מעניין". לאחר מכן, מוטי מחקה את צביקה פיק, וברגע שהוא מתחיל לשיר נירו צוחק ומזהיר: "ברגע זה איבדנו את כל הצופים שהיו לנו".
 
מוטי מחליט לאתגר את נירו בתרגיל מסתורי במתמטיקה שבסופו אמור לצאת תאריך הלידה של נירו. במהרה נירו מאבד את הסבלנות, וחוזר לפרוק בתחנת הרדיו הבלעדית 87.66: "צופים יקרים, הטכנאי השתלט על השידור, והרג אותי עם חישובים ומספרים".כשנירו מתייאש, מוטי לא מוותר ועובר לאיציק: "בוא אני אתן לך תרגיל במתמטיקה", ואיציק משתף פעולה עד הסוף.
 
"יצא לך תאריך הלידה שלך?", שואל מוטי, ואיציק בתגובה: "ממש לא". נירו שמח שהוא לא היחידי שנכשל, ומאשים את מוטי: "הנה שוב נכשל הטכנאי שלנו, כנראה שהוא מתבלבל עם כל המספרים כי שוב הדרך לא הביאה תוצאה". מוטי לא מוותר, ומנסה את מזלו על מושיק: "אולי אתה תצליח", אומר מוטי בתקווה ומוסיף: "תבחר מספר בין אחד לעשר, תכפיל בשבע, תוסיף 11", ומושיק מתקשה לעקוב אחריו: "עזוב, הראש שלי לא פה".

 18:00- הדיירים מצפים לשידור בערב, ומוטי מחליט להכין "עוגיות פרידה"

מוטי נכנס למטבח ומושיק מגיע ומתעניין מה הוא מכין, "עוגיות פרידה", מוטי משיב ומבלבל את מושיק שממשיך ללכת. מושיק, איציק, רתם ושיר יושבים בחצר, מעבירים את הזמן עד להתארגנות לשידור החי ומשוחחים על שיער גוף, על שחקני מכבי תל אביב ועל כמות המסוקים שהגיעה עבור מושיק. כששיר ורתם נשארות לבד, רתם ממשיכה עם הגעגועים למשפחה ושרה את "אמא שלי" של אריק איינשטיין, ואז ביחד הן ממשיכות לשיר שירים נוספים שלו. כשאיציק חוזר לחצר, רתם מזרזת אותו להתחיל את האימון המשותף שלהם, אך הוא מבקש ממנה לבצע אותו מאוחר יותר. "זו אחת הסיבות שאתה במצב רוח טוב היום, אז אל תתווכח איתי", היא אומרת לו והוא הולך לשכב בכסא השיזוף ממולן.

נירו מתיישב איתן ומנסה להעיר את סתיו וסטלה ששוכבים בחצר רדומים ופונה לשיר ששרה לעצמה: "התחרפנת בקטע טוב". הם ממשיכים לדבר ומגיעים לדבר על ארגון דאעש, ורתם צוחקת ומעלה את האפשרות שאולי ישראל נשבתה בידי הארגון בזמן שהם בבית האח הגדול. מוטי מצטרך והשיחה הופכת להיות רצינית מידי לנירו שמתחיל לשדר את תכנית הרדיו שלו על "קופי הבית". נירו מתעקש להשאיר את סתיו וסטלה ערים וניגש למטבח להכין להם קפה. שיר ממשיכה לזמר שירים שקופצים לה לראש ומבקשת מהאח הגדול שישמיע אותם, אך ללא הצלחה, ורתם ניגשת לסתיו ומגרדת לו בגב. אחרי שסטלה וסתיו מתעוררים עם הקפה של נירו, הוא מתיישב להמשיך את תכנית הרדיו שלו, ושואל את איציק אם ירצה להתראיין, אך הוא מסרב לו.

17:00- מוטי מבואס: "כיבו לי את הבטריות"

נירו ומוטי משוחחים בבית וסטלה נכנסת הביתה ומתעניינת במה מדובר. נירו עונה לה שהוא מסביר למוטי מה הם רואים מהצד ואיך איציק מנצל אותו, אך כמו שחשבו מוטי מסביר זאת בשתי מילים - אהבת חינם. "הם לא מבינים את זה ככה, הם מנצלים את זה", סטלה אומרת למוטי ונירו ממשיך אותה: "אם כולם היו חושבים כמוך לא היו מלחמות". השיחה ביניהם ממשיכה ומוטי אומר: "אתה יודע מה, הם אלה שזוכים בסוף", ומתכוון לדיירים שהוא לא מחבב בבית. "אם זה יקרה, זה יהיה מאד מאכזב", נירו משיב והם מסיימים את השיחה בנימה שלילית: "אין צדק בעולם", מוטי אומר והם יוצאים לשבת בחצר יחד עם שיר, איציק ומושיק. מוטי יוצא במצב רוח טוב ומתחיל להופיע ולשיר בקולי קולות, אך מקשה על הדיירים שבחצר. "בית משוגעים", נירו אומר ורתם מצטרפת: "הוא תופעה". מוטי לא מפסיק לזמר ונירו מתקשה: "אי אפשר לשבת", הוא אומר ונכנס לחדר השינה.

מאוחר יותר, מוטי נכנס גם הוא לחדר השינה ומתלונן על רתם. סטלה מטיחה בו שהוא מתלונן ואחר כך הוא יושב ומראיין אותה. "לא האמנתי למילה שהיא אמרה, היא מזוייפת", מוטי אומר ומתוודה: "כיבו לי את הבטריות". נירו מתעניין מה פספס בחצר ושואל את מוטי מה קרה ומוטי עונה: "לא קרה פעם אחת שאני עושה איזה קטע או שיר והיא לא תשבור את זה עם הפרעות", ונירו משיב: "אתה לא מעניין אותה, אז היא לא סופרת אותך". הם מדברים על כך שהיא מחפשת רק את תשומת הלב של איציק אך מוטי טוען אחרת: "זה גם משחק, והבנתי את זה מהרגע הראשון". סטלה מתעניינת למה מוטי לא מתעמת איתה והוא מסביר: "זה לא מפריע לי". השיחה ממשיכה ומוטי חושב ששיר תזכה במקום הראשון בגלל קולות הצעירים, המשפט שלו מעיר את סתיו שזורק הערה מהמיטה: "אני לא אתפלא".

בחצר, רתם מתיישבת ליד איציק ובעקבות שיחה על שחקני מכבי תל אביב היא מספרת לו על ההימשכות שלה לגברים גבוהים אפרו אמריקאיים, אך נדמה כי איציק לא מעוניין בשיחה הזו: "בואי נדבר על משהו אחר", הוא מבקש ומסביר לה שהוא מובך מהשיחה. 

16:00- סטלה, נירו וסתיו מרכלים על מוטי: "הוא המשרת של המלך, הוא הכי פראייר, הלוחש סוד, המלכלך, הליצן"

סטלה ונירו יושבים בחצר ומדברים: "מאד מסקרן אותי מה אנשים רואים ולאיזה מסקנות מגיעים", נירו אומר על הצופים והם ממשיכים לשוחח על הזמן שנשאר להם בבית. סטלה משנה נושא ומדברת על מוטי: "הוא הורס אותי האיש הזה, חוסר עמוד שדרה", נירו מגחך ומסכים עם כל מילה: "הוא יגדיר את זה אחרת, כאהבת חינם", נירו אומר וממשיך, "יכול להיות שהוא באמת אופטימי ככה- תדרכו עלי ואני אמשיך". 

במקביל, רתם ומושיק מדברים והיא מספרת לו: "בחיים לא התגעגעתי למשפחה שלי ככה", ומבטיחה להציק להם אחרי שתצא מבית האח הגדול. השיחה ממשיכה ורתם נזכרת באבא שלה ואומרת לאיציק שהוא מאד מזכיר אותו: "גבר חתיך", היא אומרת. "אני אקח את זה כמחמאה", הוא עונה והיא ממשיכה: "ברור, אמרתי לך, אני מאוהבת באבא שלי". רתם מתרגשת מהשיחה על המשפחה, נכנסת אל תוך הבית, ובוכה בסלון לבדה.

נירו נכנס לחדר השינה ולא מבחין ברתם שבוכה, וחוזר מיד למקומו הקבוע ליד סטלה: "מה יהיה אם אני אצטרך להשאר פה עוד שבוע? אני אמות", סטלה אומרת ומרגישה סובלת בחברת הדיירים, ונירו מציע לה להסתכל לטווח הקרוב ולא לחשוב כל כך רחוק. סתיו מצטרף לשיחה ומתלבט מה ללבוש בערב לשידור החי. "אתה מאד לא מוחצן", נירו טוען ומסביר לסתיו שבניגוד למה שהוא מייצג, הוא לא צריך עוד עלי כותרת כי הנוכחות שלו מספיקה. "כשאני שתקתי בשבועיים הראשונים, אני ידעתי שמספיקה הנוכחות שלי", אומר נירו ולמרות שסטלה חושבת שהמקרה שלו שונה, הוא מתעקש: "עובדה שזה השאיר אותי".

בנתיים בבית, איציק מגיע לנחם את רתם ומושיק קוטע את השיחה שלהם כשיוצא מחדר האח הגדול ומספר להם שהוא סוף סוף פרק את שעל ליבו ודיבר על הריבים בבית ועל התחושות האישיות שלו: "אין בי כעס", הוא אומר ומסביר שהוא לא שומר כעסים בבית כי זה לא שווה את זה. בהמשך הוא נותן לרתם דוגמה על משהו שקרה לו בעולם המקצועי שלו שאינה הוגנת ושווה את העצבים. "כולם אמרו לי תיהיה מי שאתה, ועם זה אני באתי", הוא מסכם ומרגיש רגוע יותר. מוטי מצטרף לסלון וארבעתם יושבים ותוהים איך נראים החיקויים שלהם ב'ארץ נהדרת'.

סטלה, נירו וסתיו עדיין יושבים בחצר ומדברים על המשימות, ביניהן משימת הדיבוב: "כשאני ראיתי את עצמי, איזה חום קיבלתי", סטלה מודה שדיברה לא יפה לשיר כשהטיחה בה על הניקיון בשירותים. סתיו ממשיך את התלונות על מוטי ולא מבין למה הוא הסתובב אחרי משימת האודישנים והכריז 'אני לא פראייר', ונירו עונה: "הוא המשרת של המלך, הוא הכי פראייר, הלוחש סוד, המלכלך, הליצן". 

15:00- נירו וסטלה מתעצבנים על ההתנהלות של רתם

רתם נכנסת למטבח להכין לעצמה טחינה וסטלה מתחילה לצחוק. כשנירו מתעניין למה היא צוחקת, היא עונה לו שכשישבו "החבר'ה הטובים" סביב שולחן מחוץ לבית האח הגדול, היא תגיד להם הכל. נירו גם הוא רואה את רתם במטבח ופתאום מבין ומתעצבן: "למה לגמור טחינה אם רק התחיל השבוע?", הוא אומר לסטלה וחושב שהיא יכולה להנות ממגוון האוכל שעל השולחן. רתם מתיישבת על השולחן ונירו וסטלה ממשיכים לצחקק עליה מאחורי הגב בעדינות. אחרי שהוא מסדר קצת את המטבח, נירו יוצא לחצר ובדרך עובר לתת לסטלה נשיקה על הלחי.

מאוחר יותר נשארים ליד השולחן איציק ורתם, אחרי ששיר וסטלה ניגשות לשטוף כלים ולסדר את המטבח.  רתם מתבוננת בדיירים דרך המראה: "יש פה התנהגויות... אלוהים", היא לוחשת ומתלוננת על מושיק: "הוא לוקח מפית, אני מציעה לו צלחת והוא לא רוצה כדי שהוא יוכל לספר כל השבוע שהוא אוכל ממפיות", איציק מציע לה לא להידבק למחשבות האלה.

אחרי שנחו מארוחת הצהריים, הדיירים יושבים בשקט בחוץ. נירו מנסה לקדם את התכנית שמוטי העלה כרעיון ומבקש מרתם להפיק אותה. למרות שהסכימו שצריך להוציא את התכנית לפועל, הם ממשיכים לשבת בשקט ורק נירו מזמר את "אבשלום" של אריק איינשטיין וממשיך לשירים אחרים.

14:00 – סתיו על איציק: "הייתי זורק אותו בחזרה לצינוק"

סטלה ונירו במטבח מתכננים להכין ארוחת בוקר וסטלה אומרת שהיא תערוך שולחן לכולם, "למה לכולם? כדי שאחרי זה כל אחד יעשה רק בשביל עצמו", אומר נירו ומוסיף: "מושיק כבר שבועיים שוטף רק את הכוס והצלחת שלו וגם מתגאה בזה". סטלה מסכימה איתו ונירו אומר על שיר ורתם: "למה הן צריכות לאכול מעשה ידייך כשהן שוכבות שם ומשתזפות", וסטלה אומרת שהן עוזרות אחר כך בשטיפת כלים, "גם האורנגוטן צריך לעזור", אומר נירו ומתכוון לאיציק. "הוא יעזור אני אתמול הערתי לו על זה", אומרת סטלה. "שיר אמרה לי שמתי שאני צריכה עזרה להגיד לה", אומרת סטלה ונירו עונה לה:" היא הכי בסדר בקטע הזה, מה שמבקשים ממנה היא עושה".

מאוחר יותר, סטלה ונירו ממשיכים להכין את ארוחת הבוקר במטבח וסטלה אומרת: "אני מעדיפה לבשל ולא לנקות, שהן ייקחו את הניקיונות ואני יבשל", ומוסיפה: "חוץ מזה מה הן יודעות בדיוק לבשל, חוץ מטופו ודייסה?" ומתכוונת לרתם ושיר. כשהחביתות מוכנות, סטלה קוראת לדיירים בחצר להיכנס לאכול מארוחת הבוקר שהכינה עם נירו והם לא מגיבים לה. נירו יוצא לקרוא לסתיו והוא נכנס ומתיישב איתו ועם סטלה בשולחן האוכל.

נירו, סתיו וסטלה יושבים בשולחן האוכל ונירו אומר: "האורנגוטן מת לאכול אבל לא נאה לו בגלל שאנחנו הכנו", ומתכוון לאיציק, וסטלה עונה לו: "שלא יאכל, למי איכפת, אני מכינה לאהוביי". סתיו מוסיף בתגובה: "תאמינו לי, הייתי זורק את האורנגוטן הזה בחזרה לצינוק" ונירו אומר: "שיזרקו אותו הביתה, זה יהיה הכי טוב".

13:00 – מוטי על איציק: "הוא לא מבין על מה אני מדבר איתו בכלל"

הדיירים יושבים בחצר והשיחה הסוערת, על עבודתם  של הדיירים בתעשיות השונות, נמשכת. השיחה דועכת ונירו ממשיך לשדר את תכנית הרדיו שלו. שיר מעלה שוב את הנושא ומדברת על המורכבות של זכויות בצילומי שער בתחום האופנה וכשמוטי מתווכח איתה היא עונה לו:"אתה לא מבין בזה", וסטלה מתערבת בשיחה להגנתה של שיר.

מאוחר יותר במטבח, סטלה מכינה סלט ירקות ונירו בוהה בה, "נחמד שמנהלים שיחה רצינית, הגיע הזמן אבל לא הבוקר, זה עשה לי כאב ראש", אומרת סטלה ונירו מסכים איתה: "לא על הבוקר ולא על זה". נירו יושב בשולחן האוכל ואומר: "דיון סוער בבריכת הקופים על כלום ועל שום דבר", וסטלה אומרת: "השיחה הזאת תמשיך כל היום אני מבינה" ונירו עונה לה, "כן זה נורא".

מוטי נכנס לבית ואומר לנירו על איציק: "הוא לא מבין מה אני מדבר איתו בכלל" וטוען שהטיעונים של איציק בויכוח היו חסרי טעם, ונירו אומר "אין דין ואין דיין", וממשיך לשדר את תכנית הרדיו שלו. "הטכנאי קם לבוקר קשה", משדר נירו, ומוטי מגיב לו: "מה פתאום, בוקר קל מאוד", ועובר לעשות לנירו מסאז' קצר בכתפיים. סטלה אומרת: "מה שכן צחקתי כאן כל העונה, יאמר לזכות האח הגדול ולזכות האנשים שהיו פה", ונירו אומר על הדיירים הצעירים יותר בבית: "ניסיתי לדמיין את עצמי בגיל הזה, כמה טיפש הייתי וכמה חכם חשבתי שאני".

נירו מדובב את הדיירים שמבלים בחצר על פי תאוריית הקופים שלו, ואומר על רתם: "הקופה התל אביבית משתזפת בשמש, עוד לא החליטה אם היא רוצה להיכנס לבריכה, היא עשתה כלים הבוקר אז היא לא צריכה יותר לעשות כלום היום, לא צריכה להיות חלק מהקבוצה, רק להתעסק בעצמה".

12:00 – מוטי: "אין מדינה בלי תרבות"

מוטי, רתם, איציק ומושיק משוחחים על זכויות יוצרים ומוטי מדבר על תקציבים של אומנים, "אין מדינה בלי תרבות", הוא אומר. מושיק מסכים ואומר, "היום אפשר להוריד הכול באינטרנט, למה שמישהו יקנה היום דיסק?".

שיר אומרת למושיק שהוא מתוגמל בהופעות ומוסיפה שגם היא השקיעה הרבה מעצמה בהתחלה בשביל שהיא תוכל להצליח עכשיו. השיחה עולה לטונים גבוהים ומושיק עונה לה בכעס: "אתה באה מהתחום שאת מדברת ככה?" ורתם מנסה להגן עליה.

11:00 - רתם על בית האח הגדול: "אנחנו חיים כמו האדם הקדמון, רק עם מטבח ובריכה"

רתם יוצאת לחצר ומושיק שואל אותה איך עבר עליה הלילה. "אני ישנה כל לילה כאילו כל היום דורסים אותי", היא מספרת לו. בהמשך היא מדברת עם איציק על העובדה שהם לא חיים לפי זמן מוגדר בבית: "אנחנו חיים כמו האדם הקדמון, רק עם בריכה ומטבח", היא אומרת לו. אחר כך הם מדברים על הרעיון שעלה אתמול בבית לעשות פאנל של ראיונות. רתם בעד הרעיון: "אנחנו לא באמת מתעניינים אחד בשני, אנחנו מדברים על כוסות, על לכלוך, האג'נדות שלנו יוצאות רק כשאנחנו רבים", היא אומרת. מושיק אומר לה שהוא לא בטוח שזה רעיון כזה מעניין, ושהוא דווקא מרגיש שהוא כן מכיר את הדיירים בבית.

בהמשך, רתם איציק ומוטי מדברים על המצב הכלכלי בארץ ועל זה שאין מעמד ביניים חזק בישראל. רתם מספרת שממש לפני שהיא נכנסה לתכנית היא לא הצליחה להוציא כסף מהכספומט: "ואני עובדת מאוד קשה, אבל בגלל שההורים שלי לא יכולים לקנות לי דירה, אני לעד אחיה בשכירות", היא אומרת.


10:00- הדיירים לא מאמינים שהם כבר חודש בבית האח הגדול

מושיק מחליט להיכנס לבריכה וליהנות משחייה קלה בבוקר. הוא אומר לסתיו וסטלה שהוא שמח שהתעורר כמה דקות לפני שהשיר התחיל, והאור בחדר נדלק. סטלה מסכימה איתו ואומרת שבגלל זה היא באה להמשיך לישון בחצר. אחר כך סתיו מדבר עם סטלה על מושיק: "איזה צעיר הוא נראה ככה", כשהוא מתייחס לזה שהוא התגלח. סטלה אומרת למושיק ששומע: "זה בסדר בלי הזקן, אתה יותר גבר ככה", ומושיק צוחק. השיר "Stolen Dance" נשמע שוב בבית, ואיציק וסתיו שרים יחד עם השיר.

בהמשך מצטרפים מוטי וניר לחצר. מוטי מתחיל לעשות חיקויים של שידור רדיו ואיציק מצטרף אליו לחיקוי של חיים יבין. אחר כך הם עוברים לחשב את הזמן שהם נמצאים בבית האח הגדול, ומושיק שיוצא בינתיים מהבריכה לא מאמין שעבר כבר חודש. "אל תדאג, יש לך פה עוד שלושה חודשים", נירו מתלוצץ איתו, והדיירים בחצר צוחקים.


09:00 - סטלה: "הסוף הולך וקרב"

השבוע המלא האחרון מתחיל בבית האח הגדול. הדיירים מתעוררים לצלילי השיר "Stolen Dance" של מילקי צ'אנס, וקמים לאט לאט מהמיטות. סטלה, שהתעוררה מוקדם יותר והלכה לישון בחצר, מתעוררת גם היא, וסתיו מיד מצטרף אליה לעשן: "הנה בוקר חדש, סיגריה חדשה, איזה כיף", הוא אומר, וסטלה אומרת לו: "הסוף הולך וקרב". מושיק הולך להניח תפילין בחצר בדיוק כשהשיר מתחיל להתנגן ברחבי הבית. בינתיים, איציק קם והולך לאמבטיה ושם הוא מכריז: "זה היום הראשון שבו ישנתי טוב טוב טוב".

08:00 - לבד קשה לי ללכת לישון...

הדיירים, שללא יוצא מן הכלל נכנסו למיטות מאוד מוקדם אתמול, עדיין ישנים במיטותיהם וצוברים כוחות לקראת השבוע החדש. רק סטלה מתעוררת מוקדם ויוצאת לחצר, שם היא יושבת מכוסה על הכסא - בוהה, חושבת ומנמנמת לסירוגין. בקרוב יצטרפו אליה הדיירים ויפתחו את השבוע המלא האחרון שלהם בבית האח הגדול. 

מה קרה אתמול?

הדיירים פתחו את השבת בניסיון להתאושש מהריב הסוער של איציק ונירו: "יש משהו בעבר של שניהם שגורם למתח, וזה לא קשור לנטלי", טען מושיק, ורתם הסכימה: "בגלל זה הריבים שלהם תמיד יורדים לפסים אישיים". המתיחות בבית המשיכה לאורך היום במספר גזרות: נירו וסטלה לא הפסיקו לדבר על העובדה שרתם כל הזמן מרוכזת בעצמה, ורתם ששמעה חלק מהשיחה התעצבנה: "הוא מדבר עליי מול הפרצוף שלי, תיכף אני פשוט אתפוצץ".

גם שמו של מושיק עלה בפיו של נירו ("הוא לא אמיתי, אפילו הצחוק שלו מזויף. הוא עושה הכל בשביל לנצח"), אבל לפחות בגזרה אחרת, גזרת שיר-סטלה, נרשם סוג של סוף טוב כאשר סטלה לקחה את שיר לשיחה והתנצלה. "אני מתנצלת שהבכתי אותך מול כולם", אמרה סטלה, "את ילדה מתוקה ואני בטוחה שתגיעי רחוק", היא סיכמה. לקראת הערב השתפר מעט מצב הרוח בבית, אבל רתם עדיין לא נרגעה מהאמירות של נירו: "דווקא בגלל שנירו אינטליגנט יותר, ההתנהגות שלו מגעילה אותי", היא אמרה לשיר בשיחה פרטית, "היום זה היה הקש ששבר את גב הגמל".

בהמשך, נכנסו הדיירים אחד אחרי השני לחדר האח הגדול ומסרו את שמות המועמדים שלהם להדחה, אך חשוב לזכור שגם הפעם לא מדובר ברשימה הסופית שכן הגולשים יוכלו פעם נוספת להציל את אחד הדיירים מרשימת ההדחה. בלילה נרגעו קצת הרוחות, ורתם ואיציק החליטו להעביר את הזמן בג'קוזי, ובהמשך הצטרפו ליתר הדיירים להרמת כוסית לכבוד השבוע החדש.

רוצים לדעת כל מה שקרה אתמול?

הפניה לשידור החי