הפניה לשידור החי

העדכון האחרון:

03:00 – שיחות אל תוך הלילה

איציק ורתם מדברים על רשימת ההדחה הראשונה וכשרתם שואלת אותו על המועמדות שלו הוא עונה לה: "אני ניצחתי! זה לא רלוונטי מבחינתי", הם ממשיכים ומדברים על החוויה: "זה בית משוגעים". מושיק, סתיו, שיר, מוטי, ישראל יושבים בחצר ומקשיבים לרתם כשהיא מדברת על אריאנה: "אני לא שופטת אותה על פי הצורה שלה, מהרגע שאני פה היא כל הזמן נותנת לי הערות", מושיק מוסיף: "מה, עלי היא לא יצאה? היא יצאה על המוזיקה שלי, ואני לא עונה לה – אני בחרתי לסתום". רתם ממשיכה לדבר על התחושות שלה מאריאנה: "אני פשוט מרגישה שמכאיבים לה ופוגעים בה בגלל הגוף שלה, אז היא פוגעת באנשים בגלל הגוף שלהם? היא גורמת לשיר להרגיש רע עם עצמה".

השיחה מתלהטת ורתם ממשיכה: "אני מתייחסת אליה ברמה העמוקה, היא מעבירה שיעורים על מגדר – וזה הייצוג של פמיניזם בתקשורת. אני באתי לפה גם כדי להביא סוג של פמיניזם חדש – הלא רק ממורמרת, בלי השערות בבית שחי והשורפות חזיות". הדיירים ממשיכים לדבר על אריאנה ועל הביקורות הקשות שלה, כשרתם משתפת על הכתיבה שלה ואומרת שלא פעם גם היא הייתה יכולה לכתוב ביקורות קשות ולקטול מסעדות ואירועים, "כי רע זה קורע", אבל בעיניה מאחורי כל ביקורת יש אדם שיכולים לפטר ומוסיפה: "גם ככה כורתים הרבה עצים - אני רוצה לכתוב על דברים טובים". מושיק מצטרף ואומר כי הוא עוזר לאריאנה מכל הלב, ללא קשר להערות שהיא נותנת לו. לעומת זאת, שיר אומרת שהיא לא תמיד עוזרת לאריאנה מכל הלב: "קשה לי לשכוח, זה שהיא באה אלי לפני כמה ימים והעליבה אותי – אני לא יכולה לשכוח את זה".

רתם ממשיכה את השיחה ואומרת שהיא עדיין לא מאמינה שהיא בבית האח הגדול: "אני? שאני פשוט כותבת? אני פה?!", היא מתחילה לדמוע, "כשאני עוברת ליד התמונות שלכם, כשאני מכירה אתכם מבחוץ, ורואה את התמונה שלי – זה מוזר!". שיר ניגשת אליה ומחבקת אותה: "זה לא דמעות של עצב – זה שמחה שאני בכלל פה", היא עונה לה. מושיק מתרגש ואומר לרתם שהוא שמח שיצא לו להכיר אותה ומסכם: "המשחק הזה הוא משחק חיים – זה לקחת את האופי שלך ולסחוט אותו". הם מסיימים את השיחות ונכנסים לבית לקראת השינה.

 

02:00 – "איך יצאו חמישה? זה לא מתמטי!"

המסיבה נמשכת כשהשיר "דרך השלום" של פאר טסי מתנגן ברקע. נירו יושב ומסתכל על הדיירים רוקדים. "מוזיקה וריקודים זה התרפיה שלי", סתיו מצהיר. המוזיקה מתחלפת והשיר "Chandelier" של Sia מתנגן כשרתם וסתיו מחליטים לשיר אותו בתרגום לעברית: "אחת, שתיים, שלוש...על הנברשת שלי". עם סיום השיר המסיבה מסתיימת והדיירים מודים לאח הגדול על המסיבה: "איזה כיף היה! הלוואי ויהיה פה ככה כל יום", שיר אומרת ואיציק מסכם: "איך סתיו רוקד, לא ראיתי דברים כאלה!".

הדיירים נשארים בחוץ ומדברים: "מאמי, המרמור בשיאו", אומר איציק לרתם כשהיא מתחילה לדבר על אריאנה: "בכל פעם כשאני מסובבת את הגב אריאנה אומרת עלי משהו מגעיל, ואז אני מכינה לה קפה, פותחת לה את הדלת, שואלת אותה אם היא צריכה עזרה – נמאס לי, זה לא מרמור". הדיירים עוברים לדבר על רשימת ההדחה הראשונה ותוהים איך הרשימה עדיין לא סופית: "לא יכול להיות שהם יוסיפו עוד מישהו לרשימת ההדחה", הדיירים מנסים להבין. "אולי שניים קיבלו מס' שווה של קולות – אז הם יורידו דייר אחד", סתיו חושב בקול רם, "זה אומר שיש פה הרבה נוכלים", איציק מוסיף.

מוטי מנסה להצחיק את הדיירים ואומר: "בואו, ישראל רוצה להמשיך לספר לנו על התחבורה בתל-אביב", ישראל בתגובה מתעצבן ועונה: "תעזבו אותי! אני צריך להיות מודח עכשיו". שיר עונה לו: "האנשים יצביעו לך וידאגו שתישאר פה, הם הרימו לך מסוקים!". ישראל ממשיך לנסות להבין את מס' המועמדים להדחה: "איך יצאו חמישה? זה לא מתמטי!". סתיו מסתכל על הבלונים מהמסיבה ותוהה מה לעשות איתם, "אולי נשחרר אותם לאוויר למזל?".

קטיה ונטלי מתארגנות בחדר האמבטיה ומדברות על החוויה בתכנית: "לא משנה באיזה שלב יוצאים, זה עושה משהו למי שיוצא", הן מסתכלות אחת על השנייה ומתחבקות. קטיה אומרת לנטלי: "כל פעם שזה קורה זה קשה ויהיה עוד יותר קשה כי אנחנו מתחברים אחד לשני". נטלי מנשקת את קטיה במצח ומשאירה את קטיה להתארגן. הדיירים מקשיבים לחיקויים של מוטי בחצר ורתם מתגלגלת מצחוק.

01:00 – "תפוס תפוס תפוס, תסובב לה את הראש"

הדיירים בחצר רוקדים ומתחילים ליהנות ממסיבת חנוכת הבית, בזמן שנטלי ורתם מחליפות בגדים בבית ומדברות על רשימת המועמדים להדחה. "מה אכפת לי?", צועקת רתם לתוך הארון. בחוץ, כשהאווירה מתחממת ישראל מגלה עניין בשולחן הסושי, "נראה לי קשרו את ישראל למגש הסושי", איציק מפרשן. נטלי יוצאת לחצר וכשאיציק שואל אותה על רתם היא אומרת שהיא הלכה לחדר האח הגדול. נטלי מתיישבת ליד מושיק והוא מדברים על רתם: "מה היא התבאסה?", הוא שואל, "התבאסה, אבל היא בסדר", מעדכנת אותו נטלי. נטלי ומושיק מדברים על היום הקשה שעבר על שניהם ומושיק מסכם: "אם לא נרים אחד את השני, אז מה נשב כאן וזהו?". הדיירים מתלהבים מיכולות הריקוד של סתיו, שמתלהב ומדגים להם תנועות ריקוד נוספות.

השיר של מושיק, "תפוס", מתנגן ברקע ונטלי מזהה אותו: "זה אתה, נכון?". מושיק מחייך אליה ואומר לה: "זה שיר לפני 15 שנה". נטלי מתרגשת ואומרת למושיק: "אני רוצה להכיר את כל השירים שלך בעל פה!", מושיק נבוך ועונה: "יש שירים קודמים שלי שאני רוצה שתכירי" ושר לה את השיר. רתם מספרת לנטלי שכשנכנסה למסיבה ישראל פגש אותה ורצה לעודד אותה, "הרמנו כוסית", רתם מספרת, "אנחנו מודחים הוא אמר לי".

כשמתנגן השיר "We Found Love" של ריהאנה הדיירים מתלהבים, "זה השיר שרצינו", רתם מחייכת. איציק קם מהספה לרקוד, כשקטיה נותנת לו טפיחה על הישבן. איציק וסתיו רוקדים, ושיר מסתכלת מהצד: "אין לי את זה בריקוד". קטיה ורתם מדברות על ההדחה, "זה בא ממש בבום", רתם אומרת, "גם אני בשוק", קטיה משתפת.

המוזיקה מתחלפת וסתיו מתחיל לצעוד על "מסלול תצוגת אופנה" בחצר. מוטי מסתכל מהצד ומצטרף אליו במגוון פוזות וחיקויים של הליכת דוגמניות, "נורא מעייף דוגמנות", מוטי מסכם כשצועד יד ביד עם סתיו על "המסלול" בחצר.

 

00:00 – המסיבה הראשונה לעונה יוצאת לדרך
 
בחדר השינה, איציק ורתם מדברים על רשימת ההדחה: "אני לא מאמינה שאני בוכה בגלל זה", אומרת רתם, "אני לא רגילה להרגיש לא אהובה", ואיציק מרגיע: "אל תדאגי יהיה בסדר, אני לא מרשה לך לבכות ככה". האח הגדול מזמין את כולם לשכוח קצת מההדחה הקרובה במסיבת חנוכת בית בחצר, והדיירים יוצאים לחצר לשכוח מהמתחים, וליהנות במסיבת ה-VIP הראשונה לעונה.
 
23:30 – מושיק: "אנשים שצוחקים איתנו העמידו אותנו להדחה"
 
אסי וארז פונים לדיירים ומבשרים להם שהאח הגדול הכין להם מסיבת חנוכת בית בחצר. אחרי ספירת הקולות, מזכיר אסי שישראל כבר נמצא ברשימת המועמדים להדחה, וארז חושף את הרשימה: רותם, נירו, מוטי, אריאנה ואיציק. הדיירים המומים כששמו של איציק נכנס לרשימה: "מה זאת בדיחה?", אומרת שיר, וארז מזכיר לכולם שהרשימה לא סופית: "הרשימה תיסגר מחר בשידור חי, ורק מחר נפתח את ההצבעה".
 
"מה קרה פה?", מופתעת נטלי בסיום השידור, וגם קטיה מבולבלת: "לא הבנתי מה הולך לקרות". גם נירו ושיר בהלם, "נראה לי זאת חארטה", אומרת שיר בחשדנות., ונירו מזכיר לכולם שעוד ממתינה להם מסיבה חגיגית בחצר הבית. "מי עשה את זה",שואלת נטלי את מושיק, והוא בתגובה: "אלו אנשים שצוחקים איתנו כאן".
 

23:00 – "איזה איש אופטימי, גועל נפש"

מושיק נשכב על הספה בסלון, עוצם עיניים, ומחייך. "מושיק, החיים שלך עד כדי כך טובים שאתה ישן עם חיוך?", צוחקת רתם, ומוסיפה: "איזה איש אופטימי, גועל נפש", ומושיק מתגלגל מצחוק. סתיו מחליט לפרוק את המתח בדילוגים, וישראל מעודד: "קדימה, צא לך, דלג, דלג".האח הגדול קורא לכולם להתרכז בסלון, והמתח בבית עולה לקראת פרסום רשימת המועמדים להדחה הראשונה לעונה.

 22:00 – "ההעמדה להדחה הולכת ליצור כאן מצבים לא נעימים בכלל"

הדיירים מתפזרים ברחבי הבית, ובמטבח, סתיו, ישראל ושיר מדברים על שהותם בבית: "זה אמנם משחק אבל אנחנו ממש לא משחקים פה, הכל אמיתי", אומר סתיו, ושיר מסכימה. הם בטוחים שברור להם מי הולך להיות מועמד להדחה, וסתיו כבר מודאג מהמתחים שתיצור ההעמדה להדחה: "זה הולך ליצור פה מצבים לא נעימים בכלל". ההמתנה הארוכה גורמת לדיירים לשכוח מרשימת המועמדים להדחה והם פוצחים בשירה בקולי קולות.

21:00 – מתרגשים לקראת השידור: "יש לי הרגשה שיכניסו דייר חדש"


בזה אחר זה נכנסים הדיירים להתקלח, ומתחילים להתארגן לשידור החי: "אני כל הזמן מסתבך, אין לי מושג מה אני הולך ללבוש", אומר סתיו, ואיציק צוחק: "עם כל ההתלבטות, בסוף תמיד בוחרים את ההופעות הקבועות". הדיירים סקרנים לדעת מי מהם ייכנס לרשימת המועמדים להדחה הראשונה לעונה, ונירו מעלה את רמות המתח בבית: "יש לי הרגשה שיכניסו דייר חדש". האח הגדול מבקש מהדיירים להתרכז בסלון, וכולם ממתינים בהתרגשות לסימן מבחוץ, נא להתנהג בהתאם.

20:00 – "אני מרגישה שכך או כך, מתח, אי נוחות, ואי שביעות רצון תמיד יהיו מעלינו"

איציק מסיים אימון עם רתם, ועובר לאמן את שיר שמפגינה כישורים: "יש לך בוקסים יותר חזקים מרתם", הוא מופתע, והיא, אחרי שתיקה קצרה, מנסה לעכל את חוזק האגרוף שלה: "זה ממש כאב לי". לאחר מכן, איציק מספר למושיק שנטלי שוב עשתה לו פרצופים: "היא התעצבנה בגלל שאימנתי את רותם", ומושיק מחייך: "מה אתה רוצה, היא קנאית אליך". במקביל, נטלי כבר מתחילה להתאפר לקראת השידור, וישראל בודק לשלומה. "עבר עלי יום קשה", מודה נטלי, "מטריד אותי כל הסיפור עם איציק". היא משתפת אותו בהרגשותיה על כך שלדעתה איציק מבולבל ומוצף רגשית: "הוא גם רוצה תשומת לב מבנות אחרות, וגם אותי".
 
ישראל מביט בה בחיוך ומייעץ לה לחזור לשגרה: "אני צופה בכם מהצד, ויש לי המון סימפטיה אליכם. אם תקראי את הספר 'מלכת האמבטיה' תביני מדוע אני מייעץ לך לחזור לחייך כאילו זה לא היה", ונטלי בתגובה מסבירה על הקושי: "אני תוהה,אם אני לוקחת רגל לאחור המתח הזה ישפיע עלי? אני מרגישה שכך או כך, מתח, אי נוחות, ואי שביעות רצון יהיו תמיד מעלינו". לסיכום ישראל שואל אותה מה הייתה רוצה שיקרה, ונטלי בתגובה: "הייתי רוצה שלא יהיו לי רגשות לאיציק", והיא יוצאת מעודדת מהשיחה: "עזרת לי, תודה".
 
19:00 – "ראיתי איך שקטיה מנסה לפלרטט עם איציק במטבח, וזה הרג אותי"

ישראל מסיים את ההרצאה שלו, והדיירים יוצאים לחצר בעקבות המסוק שהגיע לבקר: "לא הצלחתי לקרוא מה כתוב, אבל מי שזה לא היה, תודה על התמיכה", מוסר מושיק, וכולם סקרנים לדעת ממי נשלח המסוק. לאחר מכן, בחדר השינה, שיר ונטלי פורצות
בבכי בשיאה של שיחה מלב אל לב: "את אומרת שכדאי לי לקחת צעד לאחור מאיציק?", שואלת נטלי, ושיר, שמתקשה לעצור את הדמעות, אומרת שקשה לה עם חוסר נאמנות: "ראיתי איך שקטיה מנסה לפלרטט עם איציק במטבח, וזה הרג אותי".
 
"לא אכפת לי מה קטיה עושה, אכפת לי איך איציק מגיב לזה", מדגישה נטלי, ושיר מודה שלא הייתה מצפה מקטיה להתנהג כך בתור חברה. "אני חוששת שאני לא יכולה לסמוך על איציק", מודה נטלי, ומוסיפה: "אני חושבת שהוא לא מספיק חד, הוא צריך להציב גבולות, אבוי אם היינו צריכים להיות נחמדים לכולם רק כי לא נעים לנו. כשאתה נאמן לעצמך אתה לא נותן לדברים האלו להיכנס אליך, כשאתה זקוק לעוד תשומת לב ואתה לא בטוח בעצמך, אתה משאיר פתח לדברים האלו".
 
"אני כבר לא צריכה להתפשר על קשרים כאלו, יש לי אותי, ויש לי את הילדים שלי", מצהירה נטלי ומוסיפה: "מגיע לי יותר". שיר חושפת בפניה שקטיה רצתה את איציק עוד בהתחלה, ונטלי מופתעת: "אם הייתי יודעת את זה הייתי מפנה את המקום ומונעת את כל הסיטואציה הזאת". "איציק, מבחינתו, זה כוח שיש שתי בחורות שרוצות אותו, הוא לא מבין שזה מחליש אותו", היא אומרת, ושוב מתקשה לעצור את הבכי: "הוא מתעסק פה ברגשות של בני אדם".
 

18:00 – "אל תקרא לי גיסנו"

ישראל, רתם, שיר ואריאנה יושבים בחצר ומדברים על עולם העיתונאות. אריאנה מספרת על חוויותיה ככתבת צעירה ורתם מספרת לה על הטור השבועי השלה. אריאנה מסכמת את הדיון במשפט: "אין נושאים משעממים, יש כתבים משועממים". הם ממשיכים לדבר על ספרים כששיר עוצרת אותם ואומרת: "אני עומדת להירדם". נירו ומוטי מזכירים לישראל את המסוקים שהגיעו בשבוע שעבר ושואלים אותו מתי יגיע המסוק הבא. כשהם הולכים,ישראל פונה לשיר ומנסה להבין למה הם לא מפרגנים לו. הוא ממשיך לספר לשיר שבחייו הרגיש לא פעם שמקנאים בו. רגע אחרי שיחת המסוקים, כמו בהזמנה מסוק מגיח מעל שמי הבית, הדיירים רצים החוצה בהתרגשות ומגלים כי המסוק התורן מיועד למושיק. "וואו זה מרגש" אומר מושיק כשחיוך ענקי מרוח על פניו.

נירו ואריאנה מדברים על מושיק ונירו מספר שהוא לא מבין אותו: "אל תקרא לי גיסנו, אל תשחק אותה ואל תלכלך מאחורי הגב. מי הוא שיעיר לי?". אריאנה שואלת את נירו אם הוא מצטער על משהו והוא טוען שהוא מצטער על הטפיחה שנתן למושיק על העורף. אריאנה ממליצה לו להתנצל בפני מושיק והוא אומר שיעשה זאת בערב. נטלי ואיציק יושבים מחובקים על מיטת השיזוף בחוץ ומדברים עם סתיו, מושיק וקטיה. הם מחליטים להיכנס לתוך הבית ולהקשיב ל"הרצאה" של ישראל על מצב התחבורה בתל-אביב. עם הכניסה לבית נירו מדבר עם איציק על מושיק וטוען בפניו: "לא באנו לעשות הצגות למצלמות".

רתם, איציק, נטלי, מושיק, סתיו, נירו, קטיה ושיר מקשיבים להרצאה של ישראל בסלון. נירו קוטע את ישראל ואומר לו: "תגיע לעניין, תקצר". ישראל לא מפסיק ואומר לו שהוא לא עושה את זה בשביל שיתקיפו אותו ושהוא ימשיך לדבר כמה שירצה כשהוא ממשיך לדבר ונירו קוטע אותו שוב ואומר: "תקצר, תקצר". ישראל לא נשאר חייב ואומר: "הוא מעצבן נורא". נירו שואל אותו אם הוא מתעצבן כי לא כולם מקשיבים לשטויות שהוא מספר, וישראל שואל אותו: "עשיתי לך משהו שאתה ככה מתנהג? מה קרה לך, ניר?". נירו בתגובה מנסה להבין מה כל כך חשוב לישראל שכולם יקשיבו ואומר שגם לו מותר להתפרץ.

17:00 – האם מושיק עפיה הוא אב הבית החדש?

הדיירים יושבים סביב שולחן האוכל, מדברים על התקציב השבועי ומתכננים איך ינצלו אותו בשבועות הבאים. ישראל מספר לנטלי ולאיציק שהתרגש לראות אותם אתמול יחד: "זה היה כל כך רומנטי". הדיירים תוהים מתי יקבלו את המשימה הבאה ומה יצטרכו לעשות בה.

נירו מסתובב בבית עם משקפי שמש ומושיק מבקש ממנו שיוריד אותם כדי שהתקציב השבועי לא ייפגע. נירו מתעצבן ואומר למושיק שלא ייקח ברצינות את תפקיד "אב הבית" ויוצא לחצר. מושיק לא אוהב את ההערה ומתעצבן על נירו: "הוא עושה את כל מה שאסור לעשות, זה פוגע בתקציב של כולנו". נטלי ואיציק מנסים להרגיע אותו: "אל תיתן לזה את המקום, אל תלך לאן שהוא לוקח אותך". מושיק מבקש להיכנס לחדר האח הגדול ולדבר איתו על ההתנהגות של נירו. הדיירים יוצאים לחצר וכשמוטי מחקה את יוסי בנאי בשיר "אהבה בת עשרים" כולם מצטרפים אליו בשירה. "משהו בבית מרגיע אותי", אומרת שיר ומוסיפה לאחר שהיא מציצה במראה: "אני אוהבת את המיקרופון הזה, הוא מוסיף".

מושיק נכנס לחדר האח הגדול ואחריו נירו. כשמושיק יוצא מהחדר, רתם ומוטי מנסים להרגיע אותו והוא טוען שנירו רואה בו משרת: "הוא כנראה רואה אותי רץ, מביא מים, והוא חושב שאני סוג של משרת. הוא לוקח אותי לא טוב". גם קטיה מצטרפת למאמצי ההרגעה ומתוך הבריכה מחזיקה את היידים של מושיק ומנסה להרגיע אותו.

16:00 – מה קרה בין רתם איזק לשמעון פרס?

מוטי, ישראל ורתם יושבים בחצר ומוטי מחקה את שמעון פרס, ורתם מספרת להם שבזמן שהייתה קצינה בחיל האוויר פגשה את פרס ואפילו טסה איתו יחד במסוק. היא ממשיכה ומספרת שפרס הוא "ג'נטלמן אמיתי" וכשראה שהיא קופאת מקור, הוא הציע לה את המעיל שלו. מוטי וישראל מתרשמים ומדברים על ארץ הולדתו של פרס – פולין. הם מסכמים: "כל הפולנים ג'נטלמנים", ומחליטים להיכנס לבית ולעזור בהכנות לארוחת הצהריים.

מוטי מתחיל לאפות לחם ומשתף את הדיירים במתכון: "הסוד זה להוסיף מעט קליפת לימון". במקביל קטיה עוברת בין הדיירים ומלמדת את איציק לחתוך את הירקות, ומחלקת טיפים לבישול נכון. בזמן הבישולים קטיה לוקחת את רתם לחדר ומראה לה את השמלה שהיא עומדת ללבוש הערב, ורתם מתלהבת. הדיירים עורכים את השולחן העמוס והצבעוני לארוחת הצהריים ומתיישבים לאכול.

15:00 – רתם למושיק: "אתה גוש אהבה"

אחרי בילוי הבוקר בבריכה הדיירים יוצאים מהמים ותופסים שמש. רתם וסתיו שוכבים על מיטת שיזוף ביחד ותוהים מה יאכלו לארוחת הצהריים: "אני רוצה בערב להיות קלילה", משתפת רתם. מושיק ואיציק מצטרפים לשיחה ומושיק משבח את החומוס שהכינה רתם במהלך השבוע: "את צריכה לפתוח חומוסייה ביפו". רתם מחייכת ואומרת לו: "מושיק, אתה גוש אהבה. אני מביאה אותך לאמא שלי בזיכרון, כבר אמרתי לה כשדיברתי למצלמה".

הדיירים נכנסים לבית ואיציק לוקח פיקוד על בישול ארוחת הצהריים. הוא מקבל מחמאות רבות, ורתם אומרת לו שהפך להיות ממש כמו אמא מרוקאית במטבח כשהוא מבקש מכל הדיירים "לא להתקרב לסירים!". רתם וסתיו מחפשים מצרכי מזון, ורתם אומרת לכל הדיירים במטבח שחייבים להקפיד יותר בעניין האוכל: "לא נקבל השלמות". במקביל, איציק מספר שגילה רק עכשיו שהוא מאוד אוהב לבשל, ושזה חדש לו.

במהלך ההכנות, קטיה שמכנה את עצמה "אישה מולטי-טאלנט" מנסה לעזור, כששאר הדיירים אומרים לה שתנוח כי עבדה מספיק. במקביל, אריאנה ונירו יושבים בחצר ואריאנה מספרת שיש שני חוקים שהיא מנסה לקדם וכבר רוצה לקדם את החוק השלישי. לאחר מכן אריאנה מספרת לנירו על כך שלפני כמה שנים ביקרה את אסי עזר בעיתון וקיבלה ביקורת רבה. הדיירים ממשיכים לבשל ומנסים למצוא תחליף לבישול בלי רסק עגבניות ומחפשים רעיונות יצירתיים.

עדכון 14:00 – מושיק: "למישהי שמוצאת חן בעיני, אני אתן את הנשמה"

רתם אומרת לסתיו שזה כבר פעם שלישית שאריאנה מרשה לעצמה לדבר עליה איתו וסתיו אומר: "זה בגלל שהיא יודעת שאני לא יגיב לה". רתם אומרת שאריאנה צריכה לדעת שאם היא תדבר עליה עם חברים שלה, היא תדע מזה. סתיו אומר שלא צריך להתרגש ממנה כי היא מאוד בודדה, ואיציק אומר: "זה בחירה שלה". מושיק מצטרף לבריכה ואיציק ורתם מתלהבים מהבגד ים שלו.

רתם שואלת את מושיק, אם כשהוא מתחיל עם מישהי בבר, האם הוא נותן לה את הטלפון שלו או לוקח את שלה ומושיק אומר שהוא לא נותן ומיד מוסיף: "למישהי שמוצאת חן בעיני, אני אתן לא רק את המספר אני אתן גם את הנשמה".

איציק ומושיק שרים בבריכה את השיר "אין כמו אמא" של אתניקס וקטיה אומרת שאיציק צריך להתמרח בקרם הגנה ומיד ניגשת למרוח לו את הגב ומוטי מצרף אליהם לבריכה ולשירה. איציק מבקש מהאח הגדול שישמיע להם שיר אחד לפחות ומוטי מנסה לבדר אותו, עם שיר במרוקאית. הדיירים ממשיכים לבלות בבריכה וכל אחד בתורו מתחיל לשיר שיר ושאר הדיירים מצטרפים אליו. מושיק ואיציק מתכננים מה יכינו לארוחת הצהריים ומחליטים להכין שניצלים וירקות צלויים ואיציק אומר למושיק: "לך תראה קודם שהיא לא בישלה את כל התקציב", ומתכוון לאריאנה.

הדיירים נזכרים שהיום חל יום ירושלים, ואיציק מבקש מהאח הגדול שישים להם את השיר "שבחי ירושלים" ובינתיים מוטי ומושיק מתחילים לשיר את השיר בעצמם.

עדכון 13:00- מושיק עפיה בראיון לרדיו "קול האח"

נטלי ורתם מתכוננות לשידור תכנית הרדיו היומית שלהן, ברדיו "קול האח" ומתמקמות בנסט. מושיק, המרואיין הראשון בתכנית, מצטרף אליהן לנסט. נטלי מציגה את האורח שלהן, מושיק: "נסיך הזמר המזרחי או בשמו המתחדש, 'מושיק תעשה לי חדר!'". נטלי פותחת בשאלה, איך מושיק מתמודד עם השבוע האינטנסיבי בבית ומה היו החששות שלו בכניסה ומושיק עונה לה: "אני חששתי בעיקר מהשעמום". מושיק מספר על הדברים שהביא איתו מהבית, ונטלי ורתם משתפות את הצופים שהוא הביא הרבה זוגות נעליים, והוא מסביר: "אני באתי מוכן למצב שאשאר הרבה זמן בבית ובגלל זה הבאתי הרבה זוגות נעליים".

רתם שואלת אם הוא בוכה לפעמים, ומושיק אומר שכן, "בלילה לבד", הוא מוסיף. השיחה עוברת לעסוק בנושא זוגיות ומושיק אומר שהוא כרגע לא במערכת יחסים, מבחירה לאחר שיצא מקשר ארוך. רתם מצטטת מהשיר המוכר של מושיק ואומרת:" אז אתה לא זמין, אתה לא פנוי?", ומושיק בתגובה אומר לה: "אני לא פנוי רגשית, אני נהנה כרגע מהרווקות", ומיד מסתייג, "אבל ברגע שתגיע מישהי שתעיף לי את התריס, אני אהיה איתה בכל הכוח".

מושיק מודה לנטלי ורתם על האירוח בתכנית ומחמיא להן על הכשרון שלהן ורתם מנסה לסחוט ממושיק פרט אחד שאף אחד לא יודע עליו. מושיק לא מצליח לשלוף משהו מעניין עד שהוא משתף: "יש לי פתיל קצר, לא צריך הרבה כדי להוציא אותי מדעתי". רתם ונטלי מודות למושיק שהתראיין בתכנית שלהן, "לא מתנהגות בהתאם" וממשיכות לדבר איתו על האוכל הביתי שמכינים במשפחה שלו. נטלי ורתם מציגות את 'ברוריה', שאותה מגלם סתיו, הוא מחליף מקומות עם רתם ואומר: "למען האמת, אני אף פעם לא הבנתי, מה אתה עושה פה? למה אתה חושב שיש לך את הזכות להתארח בתכנית הזאת?". מושיק לא מבין את השאלה ואומר שהוא צריך לשאול את מי שהזמין אותו. רתם מסכמת את הראיון ומבקשת ממושיק לתת לו נשיקה ונותנת לו נשיקה על הלחי.

עדכון 12:00 - נטלי לאיציק: "אתה דיווה"

הדיירים מבלים בבריכה כשנשמע קול של מסוק באוויר ונירו צוחק שזה המסוק השני לכבוד ישראל, בדרכו לבית. נטלי מצטרפת לבריכה ואיציק שואל מה התאריך היום, הדיירים עונים לו ושיר אומרת שבעוד שבוע יש לה יום נישואין. נטלי מעודדת אותה ואומרת: "אז, אז יביאו אותו!", שיר אומרת שהיא מקווה מאוד שאכן אלרואי, בעלה, יגיע לבקר אותה בבית במהלך התקופה ושהיא מאוד מתגעגעת אליו אבל יודעת שהוא לא אוהב את החשיפה הזאת ולכן לא נראה לה שהוא יבוא. רתם קוטעת את השיחה ואומרת שנטלי והיא יראיינו את שיר על הקשר שלה עם אלרואי בערב.

איציק וקטיה מדברים ונטלי צופה עליהם מהצד עד שקטיה מתרחקת ונטלי מתקרבת לאיציק והם מנהלים שיחה צפופה ואישית על המתח ביניהם ועל מערכות היחסות הקודמות שלהם. הם רוצים להשלים את השיחה בפרטיות ועוברים לפינה בבריכה, המרוחקת יותר מקטיה, רתם ושיר.

נטלי אומרת לאיציק: "אז עוזבים כשלא טוב? איך אפשר לבנות קשר אם עוזבים כשלא טוב?", בתגובה לכך שהוא מספר לה איך הוא מתמודד עם משברי זוגיות. נטלי נשברת ומתחילה לבכות ואומרת: "אנחנו לא 20 שנה ביחד, אנחנו 20 שנה לא ביחד", היא מסבירה למה קשה לה כרגע ביחסים עם איציק בבית, "אני כנראה לא מרגישה את זה עדיין", היא מוסיפה.

איציק אומר לה שקשה לו שהיא עושה לו פרצופים, והיא אומרת: "זה התוצאה של הקושי שלי עם המצב". איציק אומר שהאווירה הזאת קשה לו ונטלי אומרת: "אתה בחרת להיות בקשר איתי אז אתה יודע, זה עובר גם אלייך" ומבהירה לו: "אתה יכול לבחור אחרת, אני אקבל את כל מה שתבחר". כשאיציק נראה לא מרוצה מהתשובה נטלי אומרת לו: "אתה דיווה". אחרי שנטלי נרגעת, הם מסכימים שהם יצטרכו עוד לעבוד על הדברים שקשים להם בקשר, ונטלי מתקרבת אל איציק ומנשקת אותו על השפתיים.

11:00 - שיר על דוגמנות: "חשוב שהבטן תהיה שטוחה והתחת עומד, זאת העבודה"

רתם מתעמלת עם הדלגית בתוך הבית, ובינתיים מושיק וישראל הולכים למזווה לבדוק את האוכל. רתם מצטרפת אליו ומספרת לו שיש אוכל שהיא החביאה. מוטי מחזן קטע מהסידור, ואריאנה שואלת אותו אם זה מהבית. "אני בא מבית מסורתי" מספר מוטי, ומספר על אביו שעלה מפולין, ועל ההופעות שלו ביידיש, שבהן הוא מדבר על כך שלא נותרה לו משפחה, מפני שרובה נספתה בשואה, "אין לי מושג מאיפה אני בא, אין לי מושג" אומר מוטי בכאב, ואריאנה עונה  לו "אוי". "לי ולאבא שלי יש זכרונות ממקומות שלא היינו שם ולא חווינו" מספר מוטי.

אראינה מספרת שגם לה יש זכורנות מצ'רנוביץ', העיר של אמא. היא מספרת שהיא מכירה את המקום טוב יותר מאנשים שהיו שם מהסיפורים של אמא שלה. שיר מדברת עם איציק על ספורט ואומרת לו שמה שדוגמנית צריכה זה: "שהיד לא תהיה מדלדל, שהבטן תהיה שטוחה, והתחת עומד, זאת העבודה". איציק צוחק. אחר כך שיר ורתם נכנסות לבריכה ומדברות על שיזוף.

10:00 - הדיירים מתרגשים לקראת השידור בערב

אריאנה מציעה לאיציק שילך לאח הגדול ויבקש ממנו את הטקסט של השיר "עאישה" של חאלד. היא רוצה לתרגם אותו לעברית בשביל שמושיק יוכל לשיר אותו. לאחר מכן היא מעלה שוב את הויכוח שהיה אתמול, ואומרת שאיציק לא נתן לה להתבטא. הוא אומר לה שהיא מתערבת בכל שיחה, ואריאנה אומרת שהתערבה, כי יש לה הבנה בטקסטים וזאת הייתה שיחה על תרגום. הם מסכמים שזאת הייתה אי הבנה, וכשכולם יתעוררו, איציק אומר שילך עם מושיק לאח הגדול ויבקש את המילים לשיר.

יתר הדיירים מתעוררים לבוקרו של השבוע השני בבית האח הגדול עם השיר "Sunday Bloody Sunday" של להקת U2. מרביתם מכסים את האוזניים בגלל המוזיקה החזקה, אבל קטיה נהנית ומתחילה לרקוד. היא הולכת לחבק את רתם במיטה ואז קמה. נטלי קמה והולכת לשבת עם איציק בחצר. בהמשך, קטיה איציק נטלי ונירו יושבים יחד בחצר, וקטיה שואלת על הויכוח שפספסה אתמול בלילה עם אריאנה. איציק מלמל חצי תשובה והנושא נעזב. הדיירים עוברים לדבר בלהט על השידור שמצפה להם בערב.

09:00 – בוקר ראשון של רשימת הדחה
 

בוקר השבוע השני עולה על בית האח הגדול. אריאנה משכימה קום ויוצאת עם הקלנועית להסתובב ברחבי הבית, היא לוקחת את הסידור ומתחילה לעיין בו. כשעה אחריה קם גם ישראל, ומתחיל לעשות את אימון הבוקר שלו. אריאנה מבקשת מהאח הגדול לפתוח להם את החצר, וכשזה קורה היא נרגשת ומודה לו. בקרוב יתנגן שיר הבוקר וכל הדיירים יקומו כדי לחגוג שבוע ראשון בבית, וגם, כמובן, את רשימת ההדחה שתיחשף בערב.

מה קרה אתמול?

בוקר השבת הראשונה בבית נפתח בנעימים וברוגע לצלילי השיר "העונג הבא" של להקת המכשפות. הרוגע נמשך שעות ספורות, עד שבשעות הצהריים החל מסוק לחוג מעל חצר בית האח. אחרי מספר סיבובים מבינים הדיירים שהמסוק מיועד לישראל, וברגע שגודוביץ' מבין שהמחווה מיועדת אליו הוא לא מצליח לשלוט בעצמו ופורץ בבכי מההתרגשות.

היום השמשי ממשיך לחייך לדיירי הבית, ועד שעות אחה"צ הם מעבירים אותו בשיחות נפש, תכנית הרדיו המאולתרת של רתם ונטלי, ההתקרבות של נטלי ואיציק, ובעצבים שחוטף מוטי מאריאנה עד הרגע בו הוא מבקש ממנה "לחזור לנחמדות".

מיד עם גילוי הנסט על ידי נטלי ושיר, נכנסות השתיים לתוכו ופוצחות בשיחת נפש, שהופכת תוך דקות ל"טיפול פסיכולוגי" – שיר מדברת ונטלי מייעצת. השיחה נמשכת דקות ארוכות, ובמהלכה שיר מתוודה: "אני ממש משוחררת פה, בחוץ אף פעם לא הסתדרתי עם בחורות", והשתיים מסיימות את השיחה בחיבוק.

לקראת ערב נכנסים כל הדיירים לחדר האח הגדול כדי לתת את השמות שלהם לרשימת ההדחה, פעולה שמכניסה המון מתח לבית. "אני לא אוכל להסתכל לאנשים בעיניים", אומרת שיר אחרי שהיא יוצאת מחדר האח, ואחרי ארוחה לילית חוזר הבית להתעסק ביחסים המתחממים בין איציק לנטלי, רתם שנכנסה בין שניהם וכל אחד נותן את משנתו לגבי מערכת היחסים המתגבשת.

בשעות הלילה המאוחרות הרוחות בחצר מתלהטות שוב, כשאריאנה מחליטה להביע את דעתה על מוזיקה מזרחית: "לא הכל בחיים זה חאפלות – זה כמו דשא סינטטי – אמנות זה לא". ההצהרה מצליחה להרתיח את איציק, וגם מושיק שיושב לצדם עוזב את החצר בזעם שקט. דקות לאחר מכן מוטי, איציק ומושיק משוחחים על אריאנה, מנסים את כוחם בכתיבת מילים לשיר, פורשים לישון ונועלים את השבת הראשונה בבית האח.  

רוצים לדעת כל מה שקרה אתמול?

הפניה לשידור החי