תכנית "הבוקר של קשת" עם גלית גוטמן ויואב לימור כנסה הבוקר פאנל מומחים לקראת הגמר הגדול הערב, או ליתר דיוק: פאנל תומכים.  שדרן הרדיו אליקו, אלרואי כהן, מוטי רייף, ליאון רוזנברג וסיוון קליין – כל אחד והפייבוריט שלו.

הראשון לתמוך היה אליקו שנותן רוח גבית למושיק עפיה, ולעולם שאותו הוא מייצג: "היו מקומות שבהם הוא היה צריך להילחם, למשל על האהבה למוזיקה המזרחית מול נירו שאמר דברים חמורים, אז נכון, גם אני ציפיתי ממנו ליותר, אבל מושיק הוא גם ככה בחיים. אני מכיר אותו למעלה מעשרים שנה, והוא כזה. אם יש מלחמה, הוא בצד, אם צריך לריב, הוא מעדיף לשתוק. זה הבנאדם. מושיק הוא זה שצריך לצאת מהבית בתור הזוכה הגדול הלילה, בזכות האמת, היושר וטוב הלב שלו".

מול אליקו התיישב אלרואי כהן, ולא ממש קשה לנחש במי הוא תומך. לאחר שהוא מודיע כי מבחינתו הוא עצמו הזוכה, מהסיבה הפשוטה שאשתו חוזרת היום הביתה, הוא מתפנה להסביר למה היא צריכה גם לצאת אחרונה הלילה: "היא חששה להיכנס לבית, אבל אני לחצתי עליה לעשות את זה, כי אני יודע מי היא ומה היא. היום אני מאושר, כי היא פשוט אמיתית. גם על פי כל הפידבקים שאני מקבל אני חושב שהיא לא יכלה לעשות עבודה טובה יותר".

סטלה בחצר (צילום: מתוך
"לראות אותה חיה בחדר אחד עם קבוצה של אנשים זו טלוויזיה גדולה מהחיים"|צילום: מתוך "האח הגדול VIP", שידורי קשת
לצידו של כהן יושב מוטי רייף, חבר טוב וותיק של סטלה עמר, מי שניתן להגדיר כיריבה המרה של שיר לאורך העונה האחרונה. אז למה מגיע לסטלה לזכות אחרי האופן שבו דיברה על אלמליח, ומדוע נכנסה מלכתחילה? לרייף יש תשובות לשאלות האלה: "סטלה נכנסה כי לפני שלושה חודשים התקשרתי אליה ואמרתי לה לעשות את זה. היא איבדה את שני ההורים שלה השנה, וחשבתי שיהיה נכון לחבר אותה בחזרה לישראל, ואני מאמין שהצלחנו. אני מאד שמח בשבילה כי היא בנאדם מאד מיוחד, ולראות אותה חיה בחדר אחד עם קבוצה של אנשים זו טלוויזיה גדולה מהחיים, בדיוק כמו סטלה. בגלל שזו עונת VIP, כולם באו לשחק את המשחק, וסטלה היא היחידה שלא הייתה כל כך מודעת למצלמות".

"אני מקבל תגובות מאמהות ששיר השפיעה עליהן"

"אולי באמת תתנצל בשם סטלה", מציעה לפתע גלית גוטמן. "כי הסליחה שהיא ביקשה משיר בתכנית לא הייתה כל כך אמינה", היא אומרת. מוטי פונה לאלרואי ואומר לו שאשתו מקסימה, בזמן שאליקו מחמם מהצד ואומר שסטלה עשתה נזק גדול לשיר. "בזכות סטלה שיר הגיעה היום לגמר", משיב מוטי, בזמן שאלרואי מביע חוסר הסכמה נחרצת עם הקביעה. "אני חושב שמי שצריך לזכות זה מי שהכי השפיע על הקהל", הוא אומר, "ושיר השפיעה מאד. אני מקבל תגובות מאימהות של ילדות שרואות אותה ובשבילן היא מודל לחיקוי". "במה? בזה שיש לה גוף יפה? אשתך היא אישה מקסימה, אבל אם היא השפיעה על ילדות, זה עצוב. אוי ואבוי אם אשתך משפיעה על הבת שלי", אומר רייף.

איציק בחצר (צילום: מתוך האח הגדול VIP, שידורי קשת)
"הוא האיש שהניע את העלילה"|צילום: מתוך האח הגדול VIP, שידורי קשת
אחרי הדברים הויכוח הקליל, הגיע הרגע למוצא פיו של ליאון רוזנברג, מי שהגיע לתמוך באיציק זוהר: "האח הגדול זה משחק, ואנחנו רוצים לבחור את הטוב והאותנטי, אבל אני חושב שצריך לשאול מי עשה את העונה הזאת מבחינה טלוויזיונית. אני לא חסיד גדול של איציק זוהר, אבל אני חושב שהוא האיש שהניע את העלילה, וגם גילינו עליו הרבה דברים שלא ידענו קודם: הוא בחור חביב, רגיש, טוב לב, נעים הליכות", אומר ליאון עד שלפתע קוטעת סיון קליין את רצף המחמאות: "עד שהוא שותה קצת, ואז מגיע ההרס העצמי", היא אומרת, "אתה ראית איך הוא התייחס לכל אישה בבית?"

ובכלל, אם שואלים את קליין, אין טעם להתווכח כל כך הרבה: "זה יפה מאד שאתם מדברים ורבים, כשבעצם מי שעומד לזכות הלילה - כמו שהוא עשה לאורך כל העונה - זה נירו. הוא אמנם היחיד שמודה שהוא בא לשחק את המשחק, אבל כן יצאה ממנו דמות עגולה, והוא עבר התפתחות מעניינת. חוץ מזה, מי עומד לקבל תכנית רדיו? נירו. כל מה שהוא עושה זה קאלט".

המסקנה האחרונה של חברי הפאנל היא שנירו ואיציק ככל הנראה יהיו האחרונים שיישארו בבית. כך או כך, הלילה צפוי להיות מעניין במיוחד.

>> רוצים להצביע למנצח שלכם? כל הפרטים

>> עקבו אחרי האח הגדול גם בפייסבוק

האח הגדול VIP - אירוע הגמר: שלישי ב-21:00