קרה לכם ששמעתם צלילי מוזיקה ופתאום עלה לכם מישהו מסויים במחשבות? אם במקרה פתאום נזכרתם ביוסי בובליל או בוגר אחר של הבית המצולם ביותר במדינה, זה ממש לא במקרה. לא כולם שמים לב לזה, אבל כמעט לכל אחד ממשתפי "האח הגדול" יש אפיון מוזיקלי שמלווה אותו במהלך העונה. מי שאחראי על האפיון הזה, הוא ערן פריאון, העורך המוזיקלי של התכנית.

"זה משהו שהתחיל במקרה של בובליל, כתבנו איזושהי מוזיקה קומית, והוא פשוט התחיל לרדוף אחרי הצרצר, העורכים הכניסו את זה וככה נולדה המוזיקה של אפיון דמויות", מספר פריאון. כמו שאתם מבינים, כדי להכין מוזיקה למשתתפים מראש, צריך לדעת מי הם - סיון קליין הבינה את זה די מהר ומיד התחילה לנסות להוציא מערן את שמות הדיירים בעונת הVIP הקרובה - העורך המוזיקלי המנוסה לא נשבר, אבל ניסה לפצות את סיון עם אפיון מוזיקלי אישי משלה. "בדרך כלל לקראת הלחנת המוזיקה המאפיינת לכל דייר אני עושה תחקיר מעמיק, אבל לפעמים אפשר להסתפק בתחקיר בסיסי", מספר ערן על תהליך בניית האפיון המוזיקלי, "אנחנו בעיקר נשענים על סטריאוטיפים".

פריאון, אחראי גם לכתיבת המוזיקה שהופכת רגעים מסויימים במהלך העונה של "האח הגדול" לבלתי נשכחים. "יש מוזיקה שמלווה רגעים דרמטיים, קומיים ומרגשים. יש קטעים מוזיקליים שיכולים להפוך סצנה מלא כל כך ברורה למרגשת מאוד, אפילו עד דמעות". מי שהתנדב מיד להדגים איך מוזיקה משנה את כל התמונה היה קותי שפתח במונולוג למצלמה לצלילי מוזיקה דרמטית. פייר? גם אנחנו הזלנו דמעה.

עוד באח הגדול VIP:

האח הגדול VIP - יום א', 10/05/2015 ב-21:00