עוד פחות מ-24 שעות יצא לדרך אירוע הגמר של עונת ה-VIP. מה לא עברו הדיירים בעונה? הדחות, מריבות, קנסות, תקציבים, אהבות, פרידות וגם מסוקים ורגעים מצחיקים. אך נראה שהכל מתנקז לרגע האמת, וככל שהשעות עוברות, הפתיחות בבית מגעה לשיאים חדשים. כשנירו וסטלה מדברים ביניהם כבר אין כל כך מעצורים, ונירו מרשה לעצמו להגיד את כל מה שהוא באמת חושב: "הכל מתוכנן בתכנית הזאת, לפי דעתי יש משהו לא אמיתי במושיק, מהרגע הראשון אני לא קונה את הנחמדות יתר שלו", אומר נירו, "אם האמת תנצח, אני אנצח", הוא מסכם.

משדר רדיו אחרון של נירו ותיאוריית הקופים

נירו מתחיל במשרד מרגש ומסכם של תכנית הרדיו שלו, שעוסקת, איך לא, בתיאוריית הקופים: "קוף 361, הלא הוא מושיק, שבמהות שלו הוא חייכן, השתנה לאחרונה. ברגע שאופירה אסייג אמרה לו שהוא חסר עמוד שדרה, הקוף הרגיש שמשהו בו נכבה". נירו ממשיך עם המשדר שלו ועובר מדייר לדייר, ומנצל את דמות השדרן כדי להגיד מה הוא חושב באמת.

>> עקבו אחרי האח הגדול גם בפייסבוק

בסופו של דבר, יוצא מהמשדר שלו גם רגע אחד של רכות: "כל קוף שייצא מפה ייחסר לנו מאוד, לא משנה מי זה יהיה". אחרי יום עמוס ומתוח, שבסופו, כידוע, עזבו את הבית סתיו ומוטי, הדיירים מצטלמים לתמונת הגמר המסורתית. בחוץ, מחכה להם הפתעה והשף אביב משה מבשל להם ארוחה פרטית עשירה וחגיגית שמלווה בכוסות יין. למעמד המרגש מצטרף האח הגדול עם מילות סיכום מרגשות לדיירים שמתחילים להתרגל למעמדם כפיינליסטים.

הדיירים במילות סיכום 

אחרי הארוחה המפנקת, הדיירים נכנסים לחדר האח ומשתפים בתחושות לקראת אירוע הגמר. סטלה עוד מעכלת את ההדחה ("למה לקחו לי את סתיו? אני לא מבינה"), שיר מודה שניסתה להביא שיר חדשה למסך ("רציתי שיכירו אותי, את שיר האמיתית ולא את הדוגמנית שמדגמנת הלבשה תחתונה"), ונירו עלה על שיטה חדשה לבחירות לכנסת ("לדעתי צריך לבחור ככה פוליטיקאים, להכניס אותם לבית לשישה שבועות").

גם מושיק מגיע עם תחושות מעורבות לאחר ההדחה הכפולה: "אני לא יודע מה קורה לי פה, אני לא מתרגש מהמעמד. אני לא יודע להסביר את זה. כואב לי שסתיו ומוטי לא פה, הם שני חברים טובים שלי". כשהאח הגדול מעודד אותו על כך שנשארו לו עוד חברים בבית, הוא מגיע לתובנה חדשה: "לא כל מי שאני יושב לידו אני באמת חבר שלו".

מי שמושיק מתכוון אליו הוא בעצם איציק, שדווקא מרוצה מההתנהלות שלו בתוך הבית: "חשבתי שאצליח להיכנס לבית ולעבוד על כולם, עם קסם וכנות מזויפים, אבל זו הפעם הראשונה בחיי שאני מאושר להודות בזה שניסיתי לעבוד על כולם ולא הצלחתי, הייתי פשוט אני", הוא מודה.

>> רוצים להצביע למנצח שלכם? כל הפרטים

האח הגדול VIP - אירוע הגמר: שלישי ב-21:00