אני נורא מקווה שתבואו ביום שני ותראו את הפרק הראשון של לנצח את הסרטן.

נכון, חשוב לי שתראו סדרה עליה עבדנו למעלה משנה מתוך האגו האומנותי והרצון בהכרה וחיבה שלכם לתכניות שאני שותף להם, אבל הפעם, זה הרבה מעבר לזה. אני באמת מאמין שחלק גדול מאלו שיבואו לראות את הסדרה יכולים להציל את החיים שלהם, לא פחות. זה מה שקרה לי בעבודה על הסדרה הזו. אחד מכל שלושה ישראלים חולה או יחלה בסרטן. זה סוג של עובדה. אנחנו בחרנו לנסות ולהבין איך שניים מתוך השלושה נשארים בריאים.

בפרק הראשון של הסדרה אנחנו מביאים את הסיפור האמיתי של הגילוי המוקדם וכמה הוא קריטי. בסיפור הזה יש טובים ורעים. הרעים, כמעט כרגיל, הם אלה שמנסים לחסוך על גבי החולים. הרעים הם אלה שמעדיפים שנלך לבדיקות הזולות ולא לאלה היקרות שיצילו את חיינו. זה בדיוק מה שקרה לי. במהלך בדיקת הקולונסקופיה שעשיתי (ולעולם לא הייתי עושה לולא הצילומים של הסדרה ) גילו פוליפ טרום סרטני שהתפתח לו בניחותא בעמקי המעי הגס שלי.

אין לי היסטוריה משפחתית מחשידה, לא היו לי כאבים או תסמינים מיוחדים ואם זה היה תלוי במדינה –לא הייתי נשלח לבדיקה הזו על חשבונה. הבדיקה הזו עולה יותר מ-1,000 שקל, והמדינה שלחה אותי לבדיקה אחרת שעולה 25 שקל. את התוצאות תוכלו לראות בפרק הראשון ולהבין איזה נס טלוויזיוני קרה לי. בעקבות הבדיקה שלי, לקחנו 50 אנשים עם היסטוריה רפואית דומה לשלי, ושלחנו אותם לאותה בדיקה. נכון, מבחינה מדעית ומבחינה סטטיסטית, 50 אנשים לא נחשבים ל"ניסוי" אבל כשבלמעלה מארבעים אחוזים מהם (!) התגלה פוליפ במעי – לא כל כך חשוב אם סטטיסטית זה נחשב מדעי או לא. אגב, הפוליפים הוסרו מיד.

בפועל, בעקבות הסדרה, ניצלו חייהם של למעלה מ-20 איש, וזאת סטטיסטיקה מספיק טובה בשבילי. מאז הצילומים הפכתי לנודניק כפייתי בקרב כל חבריי, נשים וגברים כאחד, ואני מפציר בהם לעשות את הבדיקה. במהלך הפרק תוכלו ללמוד איך כן אפשר לעשות את הבדיקה על חשבון המדינה על ידי "בלוף" פשוט. מה לעשות, המדינה מעדיפה אותנו או חולים או שקרנים. אנחנו מעדיפים להיות סתם בריאים.

הסדרה "לנצח את הסרטן" תשודר ביום שני, 22:15.