כל מי שעבד פעם ברשת מזון גדולה, או על סט של סדרת טלוויזיה, או במפעל לייצור של אייפונים יוכל להסכים עם המשפט הבא: מבפנים זה נראה אחרת לגמרי. לכל מקצוע סודות משלו, שהקהל הרחב לא בהכרח נחשף אליהם ואולי גם לא היה רוצה. עובדי חברת תעופה ודיילים הסכימו לשוחח עם אתר Brightside ולשבור כמה קלישאות, לספק כמה הסברים ולהשכיל את הקהל הרחב בנוגע למה שבאמת קורה במטוס ומחוצה לו.
לפעמים מטוסים עולים לאוויר עם כשלים טכניים
אנחנו רוצים להניח שהמטוס שאנחנו יושבים בו מושלם וחף מכל פגם, אבל המציאות לפעמים איפשהו באמצע שבין בואינג משומש לגרוטאה שמודבקת בסלוטייפ. רשימת הבדיקות הטכניות שכל מטוס אמור לעבור לפני הטיסה היא ענקית, ולכן תקלות שלא משפיעות בצורה קריטית על הבטיחות של הנוסעים פשוט מוחלקות הלאה עד הביקורת הבאה כדי לא לעכב את לו"ז הטיסות.
הקברניט וטייס המשנה אוכלים ארוחות שונות
למה זה משנה? כי אם אי פעם חששתם שמישהו ירעיל את הטייסים במטוס, דעו שלכל הפחות זה יעבוד רק על אחד מהם, כדי שהשני יוכל במקרה הצורך לתפוס שליטה.
המנעולים שאתם שמים על המזוודה לא שווים כלום
חושבים שהמזוודות שלכם בטוחות מבזיזה באמצעות המנעול הקטן שקניתם בהכל בדולר ושמתם על הקצוות של הרוכסנים יחד? לא בדיוק. במקרה הצורך אפשר בקלות לתקוע עט ברוכסן של המזוודה, לפתוח אותה בקלות (ללא קשר למנעול) ועל הדרך להרוס לכם את הרוכסן.
למה באמת צריך לכבות מכשירים סלולריים?
כביכול, כי "זה מפריע למערכות המטוס", אבל זו סיבה מאוד כללית. טלפון סלולרי לא באמת יכול לגרום תקלה קריטית במטוס, אבל לפעמים הוא כן יכול ליצור הפרעות סטטיות בקשר הרדיו של הטייסים עם המגדל, ולמנוע מהם לשמוע הודעות חשובות. יחד עם זאת, מדובר על אמצעי זהירות שכן בפועל זה לא באמת קורה הרבה.
למה באמת אסור לעשן בטיסות?
עם כל הכבוד להתחשבות בנוסעים שאינם מעשנים ובבריאות הריאות שלהם, הסיבה היא אחרת לגמרי: האוויר במטוס מסונן באופן קבוע, והפילטרים פשוט נשחקים מהר יותר כאשר הם נתקלים בעשן ואפר. כלומר – זו בעצם עוד דרך של חברות התעופה לחסוך כסף.
>> אז למה יש עדיין מאפרות במטוסים חדשים?
הסיבות הכי שכיחות למטען שהולך לאיבוד
אם המזוודות שלכם לא הגיעו זה כמובן מבאס, אבל אולי תמצאו נחמה בידיעה שזה בגלל אחד מהגורמים הבאים: או שהם עוכבו על ידי שירותי הביטחון ולא הספיקו להעלות אותם למטוס בזמן, או שעובד מסוים הניח בטעות את המזוודה על מסוע אחר והיא הועלתה למטוס אחר, או שעובד חברת התעופה הדביק עליה את המדבקה הלא נכונה, או שאתם בעצמכם השארתם על המזוודה מדבקה של טיסה ישנה שבלבלה את הצוות, או שהמזוודה נתקעה במסוע ונשלחה למטוס הלא נכון במקרה של טיסת מעבר. באופן מפתיע, תרחיש הבלהות שרובנו מדמיינים – שהמזוודה נפלה בטעות מהמסוע או מהמטוס ואיש לא שם לב – הוא מאוד מאוד נדיר.
אפשר לפתוח את תאי השירותים גם מבפנים
אנשי מועדון המייל היי – אתם לגמרי טועים בעניין הזה אם אתם חושבים שאתם מוגנים בכך שנעלתם את הדלת מבפנים ואיש לא יכול להיכנס. מתחת לשלט ה"שירותים" או האיסור על העישון חבוי בדרך כלל כפתור סמוי שמאפשר לדיילים לפתוח את הדלת במקרי חירום של נוסע שנתקע וזקוק לעזרה. הנה, ממש כך.