שנת 2018 נפתחה בצורה לא כל כך בטוחה באוויר, ובין התרסקות אחת לתקרית בטיחות אחרת, חשוב שכולנו נזכור שהסיכוי שהמטוס שלנו יתרסק הוא יותר קטן מקטן וגם כשזה קורה יש סיכוי טוב מאוד שתשרדו את זה. אספנו כמה דוגמאות מהשנים האחרונות, שעד היום לאף אחד לא ברור איך הן נגמרו בפציעות קלות בלבד:
טיסה 358 של חברת אייר פראנס
בשנת 2005 מטוס האיירבוס של חברת אייר פרנס עשה את דרכו מפריז לטורנטו. הכל עבר חלק בטיסה, עד שהמטוס החל בהליך הנחיתה. שילוב לא ברור של תנאי מזג אוויר קשים וטעות קריטית של הטייס הובילו לכך שהמטוס החליק אל מחוץ לגבולות המסלול ונעצר כ-300 מטרים ממנו בסמוך לכביש מהיר.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
על המטוס היו 309 נוסעים ואנשי צוות, מתוכם 43 נפצעו בדרגות שונות, אבל אף אחד לא נהרג. "אני לא יודע איך זה קרה, זה נס שכולם יצאו בחיים", אמר שר התחבורה הקנדי באותם הימים. אחד הנוסעים תיאר את החוויה כ"תאונת דרכים שלא עצרה למשך הרבה מאוד זמן".
טיסה 1404 של חברת קונטיננטל איירליינס
הטייס של הטיסה שהמריאה מדנבר בשנת 2008 האשים את מזג האוויר הקיצוני בכך שמיד לאחר ההמראה מטוס ה-737 התרסק. למרות שהמטוס נהרס כליל, הפגיעות בנפש היו מינוריות כשמתוך מטוס מלא ב-115 נוסעים ואנשי צוות רק 47 אנשים נפצעו.
טיסה 904 של חברת ליאון אייר
המטוס שהיה בדרכו לבאלי בשנת 2013 התרסק לתוך המים בסמוך למסלול הנחיתה. כל 108 הנוסעים ואנשי הצוות שרדו את האירוע, בו גוף המטוס התפרק לשני חלקים. בתחקיר נמצא שהטעות הייתה של הטייס שביצע נחיתה במהירות גבוהה ולא כמו שצריך. למזלו, זה לא נגמר בצורה יותר קשה.
טיסה 331 של חברת אמריקן איירליינס
בשנת 2009 מטוס של חברת התעופה האמריקאית התרסק על המסלול בג'מייקה בעקבות תנאי מזג אוויר קשים. המטוס שנחת בצורה לא טובה פגש את הקרקע כקילומטר לפני תחילת המסלול. הוא יצא משליטה, המנועים שלו התפרקו והוא דהר על הקרקע עד שהתפרק לחלוטין ונעצר. כל 154 הנוסעים ואנשי הצוות ניצלו.
טיסה 1549 של חברת יו.אס איירוויז
מספר הטיסה אולי לא אומר לכם דבר, אבל מדובר במקרה שזכה לשם "הנס על ההדסון". למי שלא מכיר את הסיפור (שגם הפך לסרט), מדובר באחד מהאירועים שהאמריקאים הכי גאים בהם בשנים האחרונות.
בשנת 2009 מטוס של חברת יו.אס איירווייז המריא מלה גוארדיה בניו יורק לשרלוט. כ-5 דקות לאחר ההמראה להקת ציפורים גרמה לכך ששני המנועים של המטוס נהרסו לגמרי והטייס נאלץ לקבל החלטה לבצע נחיתת חירום בנהר ההדסון, היות והבין שלא יצליח להגיע לנחיתה באף אחד משדות התעופה שבאיזור.
באורך פלא, המטוס נחת בנהר וכל הנוסעים הצליחו להתפנות על ידי סירות ההצלה לפני שהמטוס שקע. כל 155 הנוסעים ואנשי הצוות יצאו עם פציעות קלות בלבד, שרובן נגרמו בגלל טמפרטורות המים בנהר.
סאות' סופרים איירליינס
כל 45 הנוסעים שהיו על הטיסה בשנת 2017 ניצלו בנס למרות שהמטוס עליו היו עלה בלהבות בזמן הנחיתה בדרום סודאן ונהרס לגמרי.
טיסה 523 של חברת קריביאן איירליינס
למרות שהמטוס ממש התפרק לשני חלקים, כל 163 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על הטיסה ניצלו. זה קרה בגלל שהמסלול היה רטוב והמטוס פשוט החליק עליו למרחק של 100 מטרים עד שנעצר אחרי שיצא מהתחום הסלול. "אנשים צרחו", סיפר אחד הנוסעים שהיו על המטוס. "היו כאלה שממש ברחו ממנו אחרי שנעצר ונאלצנו לקפוץ מגובה רב. היו כאלה שברו את הרגליים".