הבטיחות במטוסים השתכללה מאוד עם השנים. היום, כל מטוס מצוייד במערכות אוטמטיות שיודעות להזהיר את הטייס והנוסעים מתקלות צפויות, מערבולות אוויר, בעיות מכניות במנוע וכל בעיה אחרת שניתן לחשוב עליה. זה לא מפתיע, היות ובגובה 30 אלף רגל באוויר, כל תקלה הכי קטנה הופכת להיות קריטית. אבל מסתבר שיש דבר נוסף, פשוט מאוד, שמשום מה לא מיושם היום בשום מקום.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
מומחים בתחום התעופה טוענים שהרבה יותר בטוח לשים את הכיסאות במטוס הפוך, כשהגב שלנו פונה לכיוון תא הטייס, בדיוק מאותה הסיבה שכיסאות בטיחות ברכב מורכבים הפוך. כך, בזמן נחיתת חירום קשה המושב יוכל לספק תמיכה רבה יותר לראש ולצוואר.
אז למה אף חברת תעופה לא מיישמת את זה? בעיקר בגלל כסף. "אם הכיסאות יתהפכו 180 מעלות, בזמן ההמראה המשקל של בני האדם יפנה לחלקו התחתון של המטוס, דבר שיאלץ את החברות לחזק את הכיסאות למקום ולהוסיף אמצעי מיגון על מנת שהנוסע לא יעוף ממושבו", טוען דיוויד לירמאונט, מומחה תעופה. "התוספות הללו יגדילו את משקל המטוס ובעקבות כך גם את צריכת הדלק".
על אף שההמראה בטיסות תהיה פחות נוחה, לאורך כל שאר הטיסה, לרבות בנחיתה, המצב הזה עדיף בטיחותית. בנוסף, לירמאונט טוען שפסיכולוגית הנוסעים לא יסתדרו עם שינוי שכזה. ""קשה לשנות סטנדרטים", הוא אומר. "מאז ראשית התעופה הכיסאות פנו לכיוון קדמת המטוס וכך אנו רגילים".
חשוב לציין שבחלק מהמטוסים ישנם מושבים שממוקמים הפוך, אך הם מעטים. אם אתם רוצים לחוות את החוויה הזו ולהרגיש קצת יותר בטוחים במהלך הטיסה, האופציות העומדות בפניכם הן לשבת בכיסאות הבטיחות של הדיילים שממוקמים הפוך על מנת שיוכלו לראות את כל הנוסעים, או במחלקות המתקדמות (מחלקה ראשונה ומחלקת עסקים), שם לפעמים הכיסאות הפוכים על מנת למקסם את המקום.