לאס וגאס למבוגרים, קמפיינים לתיירות
כש"מד מן" פוגשת את "ישנן בנות". הקמפיין ללאס וגאס
2013 נפתחה והמצב הכלכלי העולמי מזמן לא נראה כה גרוע. מה יכולה לעשות עיר או חברת תעופה כדי להציל את עצמה? לשאלה הזו מוטב שישיבו המומחים, אבל דבר אחד בטוח: עליה בשיעור התיירות הנכנסת יכולה לספק לכל מקום מעט מרחב נשימה. לכבוד פתיחת השנה החדשה ברחבי עולם, הנה כמה קמפיינים מצוינים, שאולי ישכנעו אתכם לבחור (או לשנות) את יעד הנסיעה הבא שלכם.

אפילו סטרייטים מוזמנים

"Everyone's welcome, even straight people" - זו הסיסמה שנבחרה לקמפיין לקידום התיירות בלאס וגאס. במשרד התיירות בעיר ההימורים מאמינים עדיין במדיה הישנה ובחרו להשקיע בקמפיין המיועד לעיתונות המודפסת, הכולל חמישה צילומים המציגים את וגאס כידידותית לקהילה הלהט"בית.

עוד לאס וגאס, קמפיינים לתיירות
גם סטרייטים מוזמנים

"קשה להאמין שרוב האנשים עדיין מתעוררים לצלצול שעון מעורר"

בפרובינציה הקנדית ניופאונדלנד ולברדור מבקשים למשוך את קהל התיירים המחפשים אחר חופשה שלווה ורגועה, המשלבת הזדמנות לראות מקרוב נופי טבע עוצרי נשימה. בשני סרטוני תדמית שונים, מוצגת הפרובינציה כמקום שנעים לחיות בו, וגם למבקר בו צפויה הנאה דומה.

והסרטון השני -

 השיגו לעצמכם חדר בוושיגנטון הבירה

תשכחו מאנדרטאות מפורסמות ומוזיאונים - בואו לארגן לעצמכם לילה סוער ברחבי בירת ארה"ב. לכבוד חגיגות הוולנטיינז, שייערכו החודש ברחבי העולם, יצאה וושינגטון בקמפיין המציג זוגות סטרייטים והומוסקסואלים, על סף פשיטת בגדים, מתמזמזים במסעדות יוקרה - כל זאת בניסיון להציג את העיר באור חדש.

אין תמונה
לילה סוער בבירה. וושינגטון

אין תמונה
מזמומזים בבית הלבן?

והסרטון:

זה זמן גרינלנד

בארגון התיירות הרשמי של האי הארקטי גרינלנד רוצים שתפסיקו לחשוב על המקום בהקשר של התחממות כדור הארץ וקרחונים נמסים, ותבואו לגלות שטח עצום המתאים לפעילויות ספורטיביות רבות. בין אם אתם בעניין של שיט קיאקים, רכיבה על אופניים בנופים מרהיבים או דיג - בגרינלנד תמצאו את כל אלו, וגם הזדמנות להציץ לתרבות האינואיטית.

 גן עדן לברבן

"בקנטקי יש יותר חביות ברבן מאשר אנשים", עם קביעה כזו קשה להתווכח ואולי מוטב באמת לנסוע לשם לבדוק בעצמכם. בבלוג "קנטקי למען קנטקי" החליטו למצוא סיסמה, שתגדיר את מדינת העשב הכחול באופן חדש, והגיעו למסקנה: Kentucky kick ass - ולו משום שהיחס בין בני אדם לחביות ברבן הוא 1.09 חביות לאדם.

עוד קנטקי, קמפיינים לתיירות
מגניב. קנטקי למען קנטקי

קנטקי קמפפין, קמפיינים לתיירות
קנטקי פרייד קטנטקי

והסרטון:

גאווה בבריטניה

בבריטניה, לחילופין, בונים על מעריציה של אליזבט בנט, גיבורת הרומן "גאווה ודעה קדומה", שחוגג השנה 200 שנים לפרסומו הראשון. כ-60 אלף אנשים מבקרים מדי שנה בעיר באת', שם התגוררה הסופרת ג'יין אוסטן במשך חמש שנים, ובחרה בה כמקום התרחשותם של שניים מהרומנים שלה. כעת נותר רק לחכות ולראות מה יעשו חגיגות ה-200, שיכללו נשפים, מחולות ועוד אירועים מיוחדים, לשיעור התיירות במדינה.

הכנסייה האנגליקנית, באת', קמפיינים לתיירות (צילום: visitbritain.com)
הכי סחים. הכנסייה האנגליקנית, באת', בריטניה|צילום: visitbritain.com

בית צ'טסוורט, בקוול דרבישייר , קמפיינים לתיירות (צילום: Visit Peaks & Derbyshire)
תכל'ס יפה. בית צ'טסוורט, בקוול דרבישייר, בריטניה|צילום: Visit Peaks & Derbyshire

שמש, הביאו שמש

ויש גם מי שמעודד יציאה מהארץ: חברת תיירות דנית, המהווה חלק מחברת התעופה תומאס קוק, החליטה לעודד את תושבי המדינה נטולת השמש לצאת "לטעון מצברים" במקומות חמים יותר. בסדרת סרטונים בעלי הומור סקנדינבי מסוג אחר, מדגימים בפנינו שחקנים המגלמים מדענים כיצד נסיעה - ולו לשבוע אחד - במהלך חודש נובמבר, תעזור לנופש ליהנות מהחיים בשובו. רק בדנמרק.

פוני בסוודר

את הקמפיין הסקוטי לעידוד התיירות באמצעות סוסי פוני חמדמדים לבושי קרדיגנים קשה היה לפספס בתקופה האחרונה. צמד סוסי פוני מזן שטלנד, העונים לשמות וויטמין ופיבלה, הולבשו בסוודרים מותאמים אישית כדי להצדיק את הסיסמה שנבחרה לקמפיין השנתי: "Year of Natural Scotland 2013". אמנות ברחבי הטבע, נופים היסטורים ומרחבים ירוקים בעיר - את כל זה מציעים לכם במדינה הצפונית, אם רק תבואו לבקר.

פוני, קמפיינים לתיירות (צילום: VisitScotland blog)
מיי ליטל פוני. כל כך חמוד...|צילום: VisitScotland blog

קמפיין סקוטי, קמפיינים לתיירות (צילום: VisitScotland blog)
בואו לבקר וקבלו פוני בסוודר|צילום: VisitScotland blog

לצעוק בנורבגיה

בדומה לאנגליה, גם בנורבגיה מבקשים להישען על נכסי תרבות מהעבר לעידוד תיירות בהווה. לרגל 150 שנה לציור ""הצעקה" המפורסם של אדוארד מונק, מבקש משרד התיירות במדינה לחבר את הצעקה הארוכה ביותר בעולם. רוצים לצעוק גם? כל מה שנותר לכם לעשות זה לנסוע לנורבגיה, כמובן, ולתעד את עצמכם צועקים בוידאו. הצעקות המוצלחות ישולבו בסרטון שכבר עלה לאוויר, ואחד הסרטונים גם יזכה את בעליו בפרס - טיול לנורבגיה.

>> שומרים על המסורת: 6 מלונות טובים וכשרים בעולם