רשת מלונות הילטון החליטה באחרונה על ניסוי ב-24 ממלונותיה, שבמהלכו היא מתכוונת לגבות 50 דולר דמי ביטול על כל הזמנה שתבוטל, גם אם עבר רק יום ממועד ההזמנה. וכך למה? נשיא הרשת כריס נאסטה, אמר לא מכבר כי "אנשים מנסים כל הזמן לשחק במערכות שלנו על ידי ביטול הזמנות והזמנה מחדש, כדי להשיג את המחיר הטוב ביותר". באמת לא בסדר.

ומי הם אלה שמשחקים במערכות ההזמנות של מלונות הילטון ובמלונות אחרים בעולם? אלה הם הצרכנים ברחבי העולם שמזמינים ומבטלים הזמנות כדי לדפוק את השיטה, מכיון שמחירי המלונות משתנים כל הזמן.

>> לפייסבוק של mako חופש

וכאן אנחנו מגיעים לזווית הישראלית: הסטארטאפ הכחול-לבן RoomsNinja, אתר שמבטיח להשיג את המחיר הטוב ביותר לחדר במלונות בעולם, תוך שימוש במודל מיוחד הכולל גם ביטול ההזמנה והזמנתה מחדש, כפי שמתלונן נאסטה.

האתר הוקם לפני 7 חודשים על ידי דור קרובינר - מייסד ומנכ״ל החברה שהקים סטארטאפ בעברו, עומרי ליטבק - מייסד ומנהל השיווק והפיתוח העסקי שלה, שהקים בעברו מספר עסקים און ליין, גיא לויתן - מייסד והמנהל הטכנולוגי של החברה שמאחוריו הצלחות גדולות בשוק ההיי טק, ארז דאמוך - מייסד ומנהל המחקר של החברה ובעל ניסיון רב בפיתוח אלגוריתמים ומודלים פיננסים ואלעד ליבוביץ - מייסד ובעל ניסיון רב של מעל 10 שנים בעולם הנסיעות בארץ ובחו"ל.

אתר RoomsNinja (צילום: roomsninja.com)
RoomsNinja. אותו המלון, מחיר יותר טוב|צילום: roomsninja.com

RoomsNinja מציע את אותה העסקה שעשה הלקוח, עם אותם התנאים ואותם התאריכים שנבחרו על-ידי המשתמש, ולאותה הזמנה ספציפית הוא מחפש הצעות מחיר משתלמות יותר. האתר מתחשב גם בדמי הביטול, אם יש, לכל הצעה ומוסיף אותם בשקלול הכולל ועל פי זאת מחליט על כדאיות העסקה. לפי השיטה של האתר, לקוח עושה הזמנה בכל אמצעי שיחפוץ – באתרים כמו Booking או Hotels, אתר המלון עצמו או כל פלטפורמה אחרת. את אישור ההזמנה שולח הלקוח במייל אל RoomsNinja ובזה הוא סיים את ההתעסקות.

דור קרובינר מסביר שכל המלונות מנהלים תמחור דינמי. "המחירים משתנים בממוצע 18 פעם ממועד ההזמנה ועד ליום הכניסה למלון של הלקוח. אנחנו עוקבים אחר אותו חדר לאורך תקופה זו מההזמנה עד הצ'ק אין. למשל, להזמנה לחודש מאי נעקוב מעכשיו עד מאי בכל יום אצל יותר מ-50 ספקים ונחפש מחיר יותר טוב לאותה הזמנה. פיתחנו מודל תמחור פנימי שמאפשר לנו לדעת מה יהיה המחיר העתידי הנמוך ביותר ומתריע אם לשלוח ללקוח את ההצעה עכשיו או לחכות לחסכון גדול יותר. ברגע שנאתר את החדר במחיר הטוב ביותר האפשרי לכל התקופה - נציע למטייל לקחת את העסקה החדשה. אנחנו עושים גם את הפעולה של ביטול והזמנה מחדש של אותו החדר במחיר המוזל". את העמלה שלה גובה החברה מהאתר או המלון שבו בוצעה ההזמנה הסופית.

יש להדגיש שהאתר עובד רק עם הזמנות שהן ברות ביטול, ולא הזמנות שאינן ניתנות לביטול, כמו באתרים מסויימים, הנותנים מחיר נמוך אך הוא מותנה בכך שההזמנה אינה בת ביטול.

קרובינר: "ברוב המכריע של המלונות בעולם - וגם ברשתות המלונות - לא נהוגים דמי ביטול. באחרים יש דמי ביטול 72 שעות לפני הכניסה לחדר, 24 שעות לפני הכניסה וכדומה. זה מאפשר לנו לנצל את המודל ואת היכולת הטכנולוגית שלנו כדי לעזור למטיילים לממש את זכויותיהם. כאשר מטייל קונה עסקה, זכותו לקבל את המחיר הטוב ביותר ולא לשלם דמי תיווך מיותרים. אנחנו מייצגים את המטיילים, אנחנו הרובין הוד של המטיילים".

מלון אינטרקונטיננטל פארק ליין בלונדון (צילום: intercontinental.com/Park-Lane)
מלון אינטרקונטיננטל פארק ליין בלונדון. הוזלה של 280 דולר ב-4 לילות|צילום: intercontinental.com/Park-Lane

לדברי קרובינר עברו דרך החברה בחודשי פעילותם אלפי הזמנות. "חסכנו בממוצע 113 דולר ויותר ללקוח, ללמעלה מ-50% מההזמנות, כאשר ממוצע פירושו שלחלקם חסכנו 30 דולר ולאחרים גם 1,300 דולר. אנחנו משרתים את מטרות המטיילים, שירות שהוא Win Win לשני הצדדים. כאשר לקוח מעביר לנו את פרטי ההזמנה שלו, אנחנו מנסים לשפר אותה מבחינת מחיר, אין דמי שימוש ואין סיכון".

חסכון של 1,000 דולר בירח הדבש

ואדים צ׳בוטר מתל אביב, יזם מתחום הנדל"ן והאנרגיה, השתמש בשירותי האתר כבר שלוש פעמים. לדבריו, בהזמנה אחת לא הצליח האתר להוריד ונשארה אותה ההזמנה. "בחודש שעבר הזמנתי ארבעה לילות במלון אינטרקונטיננטל פארק ליין בלונדון והם הוזילו לי אותה ב-70 דולר ללילה, כלומר ב-280 דולר", הוא מספר.

אבל השיחוק האמיתי עוד לפניו: צ'בוטר בן ה-33 יוצא לירח דבש עם כלתו למזרח הרחוק – לפיליפינים ולהונג קונג. "העברתי להם הזמנות לשלושה מלונות והם הוזילו לי את החבילה ביותר מ-1,000 דולר", הוא אומר.

צ'בוטר נהנה להשתמש בשירות ומעריך במיוחד את פשטות השימשו לצד העובדה שבאתר לא מציעים לו מלונות חלופיים. "הייתי מתבאס אם היו מתחילים להציע לי מלונות אחרים. אבל הם מציעים את אותו החדר ואותו המלון, באותם תנאים של ארוחת בוקר או חצי פנסיון – רק במחיר נמוך יותר".

הפיליפינים (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
הפיליפנים. האתר חסך 1,000 דולר בירח הדבש למזרח|צילום: אימג'בנק / Thinkstock

נטלי לגבס מיהוד עבדה מול הנינג'ה רק פעם אחת, אבל חסכה בזכותו 700 דולר ל-4 לילות. "טסנו למיאמי, למלון ביץ' אדישן והזמנו שני חדרים. לפני שפניתי אליהם ישבתי לילות על האינטרנט ובדקתי את כל האתרים. לבסוף עשיתי את ההזמנה ואז נתקלתי בפרסומת שלהם בפייסבוק ואמרתי לעצמי 'אנסה' וזהו".

גם היא מדגישה את העובדה שהיא רצתה את המלון הספציפי הזה ו"לא רציתי לשנות למלון ליד במקומו אלא את המלון הזה. ההתנהלות הייתה מאד מקצועית וחסכה לי מאות דולרים".

לאן נסעו הלקוחות וכמה שילמו

באתר בדקו עבורנו לאן נסעו לקוחותיהם ברבעון האחרון של 2015 וכמה שילמו:

יוון - המרחק הקצר, הדילים המשתלמים וכמובן קירור יחסינו עם טורקיה, העמידו את יוון כיעד המוביל באתר גם בתקופת החגים. מחיר ממוצע לחדר ביוון עמד על 148 דולר ובעסקאות הכל כלול המחיר אף עלה לאזור ה-240-270 דולר.

תאילנד - תאילנד אהובת הישראלים בזכות ובעיקר בגלל המחירים הנוחים. אז כמה שילמו ישראלים למלון כדי ליהנות מהחופים היפים והמסאג'ים המשתלמים? מחיר ממוצע ללילה בבית מלון בתאילנד עמד על 97 דולר.

ארה"ב (ניו יורק) – למרות רמת המחירים הגבוהה בניו יורק, במיוחד בתקופות ביקוש אלו, ממשיכים הישראלים לנהור לתפוח הגדול. כאן היו עיקר ההזמנות למלונות 3 ו-4 כוכבים והמחיר ללילה עמד על 272 דולר. במלונות 5 כוכבים המחיר הגיע אף ל-540 דולר בממוצע ללילה.

ברצלונה - לא רק בזכות קבוצת הכדורגל שמושכת אליה ישראלים רבים שהחלו פוקדים אירועי ספורט בחו"ל בכלל, אלא גם בזכות האוכל הים תיכוני והשופינג המוצלח. מחיר ממוצע למלון בברצלונה עמד על 212 דולר.

לילה בטיימס סקוור בניו יורק
ניו יורק. סגורים על מלון ספציפי, נסו להוזיל אותו דרך האתר

ברלין - מעוז ההיפסטרים האירופי נהפך בשנים האחרונות ליעד מבוקש בקרב הישראלים וגם בתקופת החגים השנה. בברלין אפשר ליהנות מרמת מחירים נוחה יחסית לעומת מקומות אחרים באירופה. מחיר ממוצע ללילה בברלין עמד על 145 דולר ללילה

לונדון - לונדון היקרה והקרה נמצאת בדעיכה בביקושים של הישראלים בשנים האחרונות. ניתן לייחס זאת למטבע היקר או לרמת האיסלאם הקיצוני שהולכת ותופסת נפח ברחבי הבירה האנגלית. למרות זאת, עדיין ניתן לזהות המוני ישראלים אוחזים בשקיות קניות לאורך אוקספורד או קופצים על ההזדמנות לראות משחקי כדורגל של מה שנחשבת לליגת הכדורגל הטובה והמעניינת בעולם. גם כאן, עקב רמת המחירים הגבוהה בבתי מלון 5 כוכבים (לונדון היא אחת הבירות הכלכליות של העולם וזו אחת הסיבות לכך שמחירי המלונות בעלי 5 כוכבים באזורים המובחרים גבוהים מאוד – 438 דולר ללילה) . מחיר ממוצע ללילה במלונות 3 ו-4 כוכבים עמד על 185 דולר ללילה.

פורטוגל - יעד מפתיע של השנתיים האחרונות הוא פורטוגל. המדינה הים תיכונית בעלת מזג דומה לישראל, מתהדרת באחד משחקני הכדורגל הטובים בעולם שעושה יחסי ציבור לא רעים למדינה בשנים האחרונות. אוכל ים תיכוני ורמות מחירים נוחות לעומת מדינות אירופיות אחרות, תרמו לכך שהישראלים למדו להכיר את ליסבון ופורטו. כאן עמד מחיר ממוצע ללילה על 162 דולר כדי לישון ולחלום על רונאלדו.

 הכתבה באדיבות אתר MoniTour

>> מוטב להזמין כבר עכשיו: היעדים המומלצים לחופשת פסח
>> הישראלי שהוריד ערבים מטיסה: "במטוס אין צ'אנס שני"