שני זוגות חברים מחיפה רכשו לפני כשנה וחצי כרטיסי טיסה עם חברת אירופלוט מקופנהגן, בירת דנמרק, למוסקבה ומשם בטיסת המשך לנתב"ג.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש 

על פי כרטיסי הטיסה שקיבלו, נאמר להם ששער העלייה למטוס בטיסה ממוסקבה יפתח בשעה 17:45 ויסגר כעבור 20 דקות. בפועל, הזוגות טוענים שהגיעו בשעה 18:00 וגילו להפתעתם שהם אינם יכולים לעלות למטוס.

"למרות שעמדתי בתור, נציגי החברה החליטו לסגור בפנינו את שער העלייה למטוס", קבל אחד הנוסעים. "אמרו לנו לגשת לדלפק של החברה בשדה והייתה שם מהומה גדולה מאוד של נוסעים רבים שהיו מתוסכלים שלא עלו על אותה הטיסה. גם הם לא הבינו מדוע שער העלייה למטוס נסגר לפני הזמן שנקבע".

אירופלוט (צילום: Andrey Khachatryan, shutterstock)
מטוס של חברת אירופלוט. אילוסטרציה|צילום: Andrey Khachatryan, shutterstock

לדבריו, הם המתינו ארוכות כדי לשוחח עם דיילת של החברה, שלבסוף הציעה להם לרכוש כרטיסי טיסה חלופיים מבלי לתת הסבר כלשהו מדוע שער העלייה למטוס נסגר לפני הזמן. נציגת החברה הסבירה לזוגות שיש להם שתי אפשרויות: לרכוש כרטיסי טיסה במחלקת עסקים בסכום של 1,550 דולר לאדם על חשבונם או להמתין ארבעה ימים ולטוס במחלקת תיירים במחיר רגיל.

על מנת לא להמתין ארבעה ימים בשדה התעופה ולבזבז ימי עבודה יקרים, הארבעה רכשו בלית ברירה את הכרטיסים במחלקת עסקים. "זה לא הגיוני שנגיע לפני סגירת שער העלייה למטוס, ימנעו מאיתנו לעלות למטוס ואחר כך עוד יחייבו אותנו לרכוש כרטיסים על חשבוננו למחלקת עסקים, טענו הנוסעים.

כשהגיעו לארץ, הזוגות הגישו תביעה נגד חברת אירופלוט, באמצעות עו"ד רון סולן, על סכום של 72 אלף שקלים.  בכתב התביעה, הם דרשו לפצות אותם על רכישת הכרטיסים ועל מחדלי נציגי החברה שמנעו מהם לעלות למטוס למרות שהגיעו בזמן לשער העלייה.

החברה הגישה כתב הגנה בו הכחישה את טענות התובעים וציינה ששער העלייה למטוס נסגר בזמן שנקבע בראש. לטענת החברה, התובעים הגיעו באיחור לטיסה וזו הסיבה שהם לא הורשו לעלות למטוס. לדברי החברה, התובעים התרשלו ולכן הם לא זכאים לשום פיצוי.

למרות טענות חברת התעופה, השופט אבישי רובס, שדן בתביעה, קבע שהיא תפצה את הארבעה בסכום כולל של 27,450 שקלים.