350 נוסעים חדשים, שהיו אמורים לטוס עם חברת הלואו קוסט האירית והחמיצו את טיסתם מברלין לישראל, בגלל מחדלים של החברה לטענתם, תובעים ממנה פיצוי כולל בסכום כולל של 4.2 מיליון שקל.

כזכור, בשנה האחרונה, ישראלים שהגיעו לנמל התעופה בברלין, במטרה לטוס חזרה לארץ עם ריינאייר, עודכנו רק ברגע האחרון על ידי החברה שבשדה התעופה עורכים שתי בדיקות ביטחוניות, מה שגרם לעיכובים רבים בהגעה לעלייה למטוס. כך למשל, באחת הטיסות לתל אביב שליש מהנוסעים נותרו בשדה התעופה מאחר ונציגי החברה סירבו לאפשר להם לעלות למטוס כי איחרו לבידוק הנוסף בכמה דקות. התופעה הזו חזרה על עצמה מספר פעמים והשאירה מאות נוסעים מאוכזבים בטרמינל.

באמצעות עו"ד אשר רוטבאום, טוענים הנוסעים כי החברה מצאה לכאורה דרך לא הוגנת ולא שגרתית להתעשר על חשבונם. לדברי הנוסעים, בניגוד לחברות תעופה אחרות הממריאות מברלין לתל אביב, ריינאייר לא טרחה לעדכן אותם מראש על הבדיקות הביטחוניות ולא הציבה מספר עובדים בעמדות הצ'ק אין שיתגברו את העומס הרב על מנת לאפשר לנוסעים להגיע בזמן לשער העלייה למטוס.

 טיסת ריינאייר לישראל בוטלה ברגע האחרון (צילום: באדיבות המצולם)
במקום לעלות למטוס, המתינו שעה לקבלת המזוודות|צילום: באדיבות המצולם

"הגענו לשדה התעופה כמעט ארבע שעות לפני הטיסה ובגלל שתי בדיקות ביטחוניות הגענו לשער העלייה למטוס כמעט בזמן אבל נציגי החברה סירבו להעלות אותנו לטיסה. אנשים עברו בשעה אבל לנו נעלו בפנים", זעם ליאור אחד הנוסעים. "שליש מהנוסעים לא עלו לטיסה בגלל מחדלי החברה".

הסיפור הפך למרגיז אפילו יותר לאחר שנציגי החברה העדיפו להוריד את מזוודות הנוסעים מהמטוס, הליך שלקח מעל שעה, במקום לעלות אותם במהירות. "בזמן הזה הם יכלו להעלות את כל הנוסעים לטיסה ולטוס לתל אביב, אבל העדיפו שהטיסה תתאחר, שיורידו לנו את המזוודות ואז להמריא בלעדינ. זה שיא האבסורד. מרגיש שבכוונה השאירו אותנו בברלין כדי שנקנה כרטיסים חדשים", קבל אורן.

עו
עו"ד אשר רוטבאום|צילום: מירב פלברג, יחצ

יצויין, כי עו"ד רוטבאום פנה לריינאייר טרם הגשת התביעה אבל זו דחתה את בקשתו לקבלת פיצויים.