בני זוג שטסו עם שני ילדיהם הקטנים לחופשה במיאמי, לא העלו על דעתם, שאחרי החופשה המוצלחת שעשו, מי שיהרוס אותה בסוף יהיה דווקא נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

הכל התחיל לפני כעשרה חודשים כשהמשפחה הצעירה מחדרה טסה לנופש עם חברת התעופה אייר קנדה. בסוף החופשה המוצלחת הם הגיעו לשדה התעופה במטרה לעשות את דרכם חזרה לארץ. הם הגיעו שלוש שעות לפני ההמראה כמקובל ואז נאמר להם על ידי נציגים של חברת התעופה, שהטיסה שלהם תתעכב ב-45 דקות בגלל ביקורו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בעיר. בפועל, המטוס המריא לבסוף לאחר שעה ועשרים דקות מהמועד המקורי.

A post shared by Air Canada (@aircanada) on

"הסברנו לנציגי החברה שבגלל העיכוב אנחנו נפסיד את טיסת ההמשך מטורונטו לתל אביב", סיפרו בני הזוג. "לצערנו קיבלנו מהם תגובה מזלזלת. הם טענו בפנינו שבכל מקרה נמריא רק ביום למחרת לארץ. למרות זאת, ביקשו מהדיילת שתאפשר לנו לרדת מהטיסה ראשונים בתקווה לתפוס את המטוס לישראל עוד באותו היום, אבל היא סירבה בתוקף".

בני הזוג פספסו כאמור את טיסת ההמשך, מה שגרם לכך שהם פספסו גם יום עבודה. בעקבות כך, חברת התעופה העניקה למשפחה שוברים לאוכל ודאגה להם לבית מלון. "בלית ברירה נגררנו עם המזוודות והילדים לבית המלון", אמרו בני הזוג. "הילדים היו חסרי תעסוקה וזה עלה לנועוד  כסף וכמובן אובדן ימי עבודה. ממש גרמו לנו נזק".

בני הזוג וילדיהם חזרו לארץ אחרי 24 שעות. לטענתם, כאשר פנו לחברה לקבל פיצוי, נאמר להם שהעיכוב בטיסה היה בסך הכול של 36 דקות ושהם מוכנים לפצות אותם ב-20 אחוז הנחה ברכישת כרטיסי הטיסה לטיסתם הבאה. 

בני הזוג לא קיבלו את ההצעה הזו ובאמצעות עו"ד רון סולן, הם פנו לחברת אייר קנדה ודרשו פיצוי של 33 אלף שקלים. לאחר שהחברה דחתה את בקשתם הם הגישו נגדה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב.

עו
עו"ד רון סולן|צילום: יחסי ציבור

חברת אייר קנדה הגישה כתב הגנה וטענה שעובדיה נקטו בכל האמצעים שהיו עשויים להידרש באופן סביר, כדי למנוע את ביטול הטיסה. כמו כן, החברה טענה שהם אינם יכולים להתחייב על לוחות זמנים ואלה נתונים לשינויים מסיבות שונות ולא ניתן תמיד לצפות אותן מראש. לדברי החברה, האיחור בהמראת הטיסה ממיאמי לטורונטו נגרם בגלל עיכוב בהליך הביטחוני של הנוסעים ושבנוסף לכך, אחד הנוסעים הגיע באיחור והצוות נאלץ להמתין.

החברה טוענת כי לא התרשלה ביחסה לתובעים ולשאר הנוסעים וציינה שהיא נחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום השירות לנוסעים ואף קיבלה אותות הצטיינות על כך. עוד טענה החבה, שהיא הציעה לתובעים באותו היום לטוס מטורונטו ללונדון ומשם לישראל, אבל הם סירבו. 

הצדדים הסכימו לבסוף להסמיך את הרשם הבכיר, אריה דורני-דורון, לקבל החלטה בתיק ללא נימוק. הרשם פסק כי אייר קנדה תשלם לתובעים פיצוי של 8,500 שקל.