במהלך השבוע שעבר רץ בוואטסאפ וברשת, הפוסט הזה ודומים לו:

מבירור עם עו"ד אשר רוטבאום, המתמחה בדיני תעופה, מסתבר שהעניין נכון לחלוטין והוא אפילו לא לגמרי חדש. כבר משנת 2016, חוק הגנת הצרכן קבע שכל אדם יכול לבטל עסקה כ-14 ימים לאחר ביצועה. יחד עם זאת, החוק אף מקל יותר על קבוצות צרכנים שלגביהן יש חשש שעסקאות מסוגים אלה, כמו הזמנת כרטיסי טיסה, נעשו בהיעדר גמירות דעת מלאה.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

כלומר, ישנן אוכלוסיות שהסיכוי שעשו עסקאות מבלי לדעת עד הסוף את כל הפרטים, הוא גבוה יותר. מדובר על עולים חדשים (מי שטרם חלפו חמש שנים מיום שניתנה לו תעודה עולה) שאינם שולטים בשפה וייתכן שלא הבינו עד הסוף על מה שילמו או הזמינו, וכן אנשים עם מוגבלות (כהגדרתו בחוק שוויון זכויות) ואזרחים ותיקים (מעל גיל 65). 

עו
עו"ד אשר רוטבאום|צילום: מירב פלברג, יחצ

לכל אותם האנשים מאוכלוסיות אלה, ניתנת הזכות לבטל את העיסקה עד לתקופה של ארבעה חודשים מרגע ביצועה מבלי שיצטרכו לספק על כך הסברים. יחד עם זאת, ביטול העיסקה חייב להיות בתקופה של מינימיום שבעה ימים לפני מועד הטיסה, ונותן השירות (חברת התעופה/ חברת הנסיעות) יוכל לגבות עד 100 שקל על כך. נותני השירות שלא יעמדו בתנאים אלה, מסתכנים בפיצויים לדוגמה של עד 10 אלף ש"ח. 

אם אתם מכירים אזרחים ותיקים או עולים חדשים שביטלו טיסה עד ארבעה חודשים מהרגע שהזמינו ולפחות שבוע לפני הטיסה עצמה, ונדרשו לשלם עליה קנס, חשוב לדעת שזה לא חוקי וניתן לתבוע על כך בבית משפט. וכן, רצוי להעביר את זה הלאה.