עשרות אלפי ישראלים ירדו לסיני מאז החל הקיץ ובכל הזמן הזה נראה שהמלחמה של הנופשים מול עיריית אילת, שמקשה מאוד על החונים בשטחה, רק הולכת ומחריפה. לטענת לא מעט אנשים, העירייה מתעשרת על חשבונם ומחלקת בכוונה דוחות חנייה ואף גוררת כלי רכב שחנו ברחבי העיר.
מנתונים שפורסמו לאחרונה, בחודשי הקיץ עיריית אילת רשמה כ-9,318 דוחות וכ-100 כלי רכב נגררו. כ-90 אחוזים מתוכם שייכים לאנשים שעברו את הגבול לסיני.
"בעיריית אילת מתעצבנים מזה שאנחנו נופשים בסיני ולא בעיר. אנחנו משאירים את הכסף בסיני אז מחפשים את המכוניות שלנו כדי לגרור אותן ולחלק לנו דוחות", זועמת ליאת. "אין מספיק מקומות חנייה אז אנשים מחנים איפה שיש. אני לא מצדיקה חנייה על מדרכה או במקומות אסורים, אבל אין מספיק מקומות חנייה. גם כשיש, אז נהגי המוניות בעיר 'שודדים' אותנו במחירים מופקעים בנסיעות ממרכז העיר ועד למעבר טאבה. רובם מסרבים להפעיל מונה".
"התחושה היא שעושים הכול כדי לדפוק אותנו"
לאחרונה, עיריית אילת החליטה להפסיק את חניית כלי הרכב של היוצאים לסיני בשכונות העיר וצבעה את המדרכות בכחול לבן וכן הציבה שילוט המורה על איסור להחנות במקומות שונים בעיר ולאורך החוף. בתוך כך, העירייה מציעה לנוסעים לסיני להחנות בחניון לטווח ארוך בשדה התעופה הישן בסכום של 25 שקל ליום.
"אם היו דואגים להסעות מסודרות מהחניון למעבר טאבה אז מעט מאוד היו מחנים במקומות אסורים בעיר, אבל התחושה היא שעושים הכול כדי לדפוק אותנו", טוען ערן. "אתם רוצים שלא נחנה במקומות אסורים? תדאגו להסעות מסודרות מחניון למעבר טאבה ובחזרה כפי שהיה בפסח. אנחנו משלמים ביוקר על חנייה בכחול לבן או במקום שגוררים לנו את המכוניות, כי לפעמים לא מוצאים חניות או שהחניון רחוק. אנחנו לא נשתוק".
ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, הצהיר בעבר בפוסט שפרסם בפייסבוק כי: "נאלצתי לנקוט בצעדים חד צדדיים והודעתי לגורמים הרלוונטיים כי החל מה-1 באוגוסט לא נאפשר עוד חניית רכבים של היוצאים לסיני לכל אורך רצועת החוף הדרומי ללא יוצא מן הכלל. העיר אילת נועדה לשרת בראש ובראשונה את תושביה ואורחיה וכך גם יהיה".
גורם בעירייה ציין כי אין שום כוונה להעשיר את קופת העירייה על חשבון הנוסעים לסיני וכי הם לא שונים משום אזרח בעיר ועליהם למלא אחר הוראות החוק בכל הנוגע לחנייה. "גם לתושבים בעיר גררו כלי רכב כשהם חונים במקומות אסורים".