המאבק בין הנופשים בסיני לאילת לא נגמר. אחרי שבשבוע שעבר דיווחנו על דו"חות החניה באלפי שקלים שחיכו למי שהגיע מחצי האי, כעת מתברר שנופשים רבים ששהו בסיני, וחזרו בימים האחרונים לארץ, גילו שנהגי המוניות באילת גובים מחירים גבוהים. על פי החוזרים מחצי האי, נהגי המוניות סירבו להסיע אותם למרכז העיר, כדי שיוכלו להגיע לכלי רכבם או לנסוע באוטובוסים הביתה, בפחות מ-50 שקל לנסיעה ואף סירבו להפעיל מונה.

"הם לא היו מוכנים להפעיל מונה על נסיעה של עשר דקות עד רבע שעה ודורשים מראש סכום שבין 40 ל-50 שקלים עבור נסיעה. זה מחיר מופקע ביותר", טענו כמה מהנופשים בשיחה עם mako. "זה לא הגיוני לדרוש סכום כזה ולנצל את העובדה שאין לנו אפשרות להגיע לכלי הרכב שלנו שחונים בחניות במרכז העיר, או להגיע לתחנה מרכזית כדי לנסוע הביתה באוטובוסים".

עוד נטען: "נהגי המונית סירבו להפעיל מונה כפי שהחוק דורש ומתעקשים שנשלם 40 ו-50 שקל ולפעמים יותר על נסיעה ממעבר 'טאבה' למרכז העיר, זו שערורייה, נהגי המוניות עושים מה שבא להם. הם פועלים בניגוד לנהלים ולחוק ופשוט שודדים אותנו במחירים לא הגיוניים".

דו
דו"חות החנייה שחיכו לחלק מהחוזרים מסיני

בחלק מהמקרים הנופשים צילמו את מספרי המוניות של הנהגים שסירבו להסיע אותם והגישו תלונות למשרד התחבורה. "החוק אוסר על נהג מונית להסיע נוסע שדורש להפעיל מונה. הם פועלים כמו במערב הפרוע ומפעילים עלינו את חוקי הג'ונגל. לא מספיק שעיריית אילת מקשה עלינו בדו"חות של אלפי שקלים בגלל שחנינו בחניות עפר לא מוסדרות, עכשיו גם נהגי המוניות עוקצים אותנו עוד. מישהו צריך לעשות לזה סוף".

מאות מהנופשים נאלצו בלית ברירה לשלם לנהגי מוניות כ-50 שקל לנסיעה קצרה ממעבר טאבה למרכז העיר. אחרים המתינו לטרמפים של נופשים מסיני שחזרו עם כלי רכבם מחצי האי ואלה הסיעו אותם לכלי רכבם ולתחנה המרכזית.

אחד מנהגי המוניות אמר בתגובה ל-mako: "אני הפעלתי מונה בלי שום קשר לבקשה של הנופשים. אני פועל לפי החוק היבש. אם יש נהגים שלא הפעילו מונה וסירבו להסיע אותם שיתלוננו נגדם במשרד התחבורה".