159 נוסעים שנאלצו להמתין כ-15 שעות בשדה התעופה בן גוריון, אחרי שהמטוס שהיה אמור להטיס אותם לפראג לא הגיע בזמן, דורשים מחברת התעופה ההונגרית Wizz Air פיצוי של 900 אלף שקל. מדובר באחת מחמשת החברות התעופה הגדולות באירופה, לה 17 סניפים ברחבי היבשת והיא ומבצעת טיסות ברמת לואוקוסט ל-66 יעדים.

>> לפייסבוק של mako חופש

המקרה הלא שגרתי אירע ביום שישי שעבר. רוב הנוסעים הגיעו לנמל שלוש שעות לפני הטיסה כמבוקש. "סמוך מאוד למועד שבו היינו צריכים לעלות מטוס נאמר לנו שהטיסה מתעכבת בשעה", שיחזר אביעד מאיסיס, אחד הנוסעים שתכנן לטוס לפראג למשך ארבעה ימים. "בכל פעם מסרו לנו מידע שגוי. אמרו לנו שהטיסה תצא בשעה 14:00, אחר כך זה קפץ לשעה 18:00. בכל פעם מרחו אותנו בתירוץ אחר ולאף אחד בחברה לא הייתה תשובה מדוע הטיסה לא יצאה בזמן. אנשים החלו לאבד את הסבלנות. רובם טסו לשלושה, ארבעה ימים והאיחור הרס לנו את הטיול".

נתקעו בנתב
חברת התעופה לא נתנתה מענה|צילום: צילום ביתי אביעד מאיסיס



למרות שעל פי החוק כעבור שמונה שעות של עיכוב היה על החברה לדאוג לנוסעים ללינה בבתי מלון, הדבר לא קרה.

הנוסעים נאלצו לישון בתת תנאים בשדה התעופה, חלקם נרדמו באזור הג'ימבורי, אחרים על ספסלים או מזוודות, והתכסו בשקיות ניילון שהפכו לשמיכות מאולתרות. מי שהחזיק מעמד עוד הספיק לערוך קידוש בשדה התעופה, אחרים קנו לעצמם אוכל וקפה.

נתקעו בנתב
על פי החוק, היו אמורים להעביר אותם למלון|צילום: צילום ביתי אביעד מאיסיס



"היחס לצערי היה מזלזל כלפי הנוסעים. אף אחד מנציגי החברה לא טרח לעדכן אותנו מה הסיבה לעיכוב בטיסה", קבל מאיסיס, "פשוט השאירו אותנו להמתין, כשמידי פעם הביאו לנו אוכל, אבל אתה יודע מה זה לחכות 13 שעות בשדה התעופה? זה מטורף. אנשים עשו קבלת שבת, ניסו איכשהו להעביר את הזמן. הם פשוט הרסו לנו את החופשה. אני הפסדתי כמעט יום וחצי מתוך חופשה של שלושה ימים. זו חוצפה שככה מתנהגת חברת תעופה כזו שנחשבת לאחת הגדולות באירופה".

נתקעו בנתב
"קיבלנו יחס מזלזל"|צילום: צילום ביתי אביעד מאיסיס
נתקעו בנתב
פיצוי של כ-5,500 שקלים לנוסע|צילום: צילום ביתי אביעד מאיסיס



נוסעים אחרים טוענים, כי החברה גרמה להם עוגמת נפש רבה מאחר ורובם הפסידו בין יום ליומיים מחופשתם כולל כספים ששילמו על לינה בבית מלון שנאלצו לספוג מכיסיהם.

באמצעות עו"ד אייל פלטק הנוסעים שיגרו מכתב לחברת התעופה ודרשו ממנה פיצוי של כ-900 אלף שקל על הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמה להם. כל נוסע תובע פיצוי של כ-5,500 שקל על השבת התמורה ששילמו על כרטיסי טיסה ובתי מלון עליהם שילמו ולא הגיעו אליהם.

במכתב נטען, כי החברה לא פעלה על פי החוק שכן לא דאגה לשכן אותם בבתי מלון למרות שהטיסה איחרה למעלה משמונה שעות. "אם החברה לא תפצה את הנוסעים על עוגמת הנפש שנגרמה להם נעקל לה מטוסים", איים עו"ד פלטק, "התנהגות החברה הייתה שערורייתית".

תגובת חברת Wizz Air: לחברה היה צורך לתת טיפול אחזקה בלתי צפוי למטוס בפראג. כתוצאה מכך לא הייתה אפשרות להפעיל את המטוס בטיסה לישראל ובחזרה לפראג. כדי למזער את העיכוב החברה הסיטה את הטיסה אל סופיה כדי שתוכל להיות מתופעלת ע"י צוות חדש. איחור נוסף קרה בעקבות סגירת נתב"ג לצורך עבודות פיתוח. כתוצאה מכך נוצר עיכוב של 13 שעות ביציאת המטוס מישראל והנוסעים קיבלו אוכל ושתייה כנדרש. Wizz Air מתנצלת בפני הנוסעים על האיחור, אבל בטיחות הנוסעים והצוות היא במקום הראשון. כמו כן, Wizz Air עומדת ומקיימת את חוקי התעופה הבינלאומיים ומוכנה לפצות את הנוסעים.

>> קבלו אותם: הנוסעים הכי גרועים בעולם
>> למה כולם נוסעים לפורטוגל?