גם התקף לב לא גורם לחברת ארקיע לבטל כרטיס טיסה ללקוח ולהחזיר לו את הכסף - כך עולה מסיפורה העצוב של משפחה ישראלית, שתכננה לבלות שבוע באילת, ובמקום זאת מבלה כעת בבית החולים, לאחר שאבי המשפחה שקיבל התקף לב, עבר צנתור ומאושפז בטיפול נמרץ.
אמנם כרטיסי טיסה מוזלים שנרכשים מבעוד מועד, לא ניתנים לביטול אלא במהלך 14 ימי העבודה העוקבים, אך במקרה הזה ציפתה המשפחה שלאור האסון שפקד אותה, תגלה חברת התעופה התחשבות ותוותר על הסכום ששולם מבעוד מועד - 716 שקל עבור שני כרטיסים הלוך ושוב.
את המלון שתואם (קלאב הוטל), המשפחה דווקא כן הצליחה לבטל לאחר העברת אישורים רפואיים למצבו, אולם ארקיע סירבה גם לאחר העברת האישורים האמורים. הסיבה: מדובר בכרטיסים מוזלים שנרכשו מראש ללא אפשרות ביטול.
ידוע כי חוקים צרכניים מטרתם להשליט סדר במערכת היחסים בין העוסק לצרכן ולבטל כמה שיותר סימני שאלה שנותרים תלויים באוויר, כך למשל בנוגע לביטול עסקאות. כרטיסי האקספרס המוזלים נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי הכרטיסים הרשמיים. כרטיסים אלה נמכרים מראש וכוללים תנאי ביטול קשיחים. עם זאת, במקרים מסוימים היכולת של חברה לנפנף בחוקים מעוררת את השאלה האם מעבר לחוק היבש, שמאפשר לארקיע לא לבטל את הטיסה האמורה, אין מקום לשיקול דעת ולהפגנת מחווה אנושית שמתעלה מעל החוק היבש.
ארקיע: "זה החוק"
בארקיע לא מכחישים. החברה מציינת כי ההזמנה בוצעה ב-17.5 ולכן לא חלות עליה הוראות חוק הגנת הצרכן לדמי ביטול מופחתים: "קיימים שלושה מסלולי רכישה בהם מחיר מלא (377 שקל לכיוון) שבו ניתן לבטל עד שעתיים לפני הטיסה ללא דמי ביטול, מסלול כדאי שבו ניתן לבטל עד שעתיים בתמורה ל-30-50 שקל ומסלול "אקספרס" הכולל מחיר מוזל ביותר ודמי הביטול מלאים".
עוד נמסר מארקיע כי בהזמנה זו, במסלול אקספרס, מחיר הכרטיס עמד על 179 שקל במקום 377 שקל, וכי מידע בנוגע לתנאי הכרטיס נשלח למזמינים אוטומטית, יחד עם סיכום ואישור ההזמנה.