בשעה טובה: משרד התחבורה החליט להילחם בספסרי האגרות לסיני וזאת בעקבות תלונות רבות שהוגשו לאחרונה מצד ישראלים ששילמו מחירים מופקעים לסוכני נסיעות על אגרות הכניסה ולאחר פנייה של עו"ד גיא שילה מנהל קהילת 'אוהבי סיני' בפייסבוק שהתריע על התופעה החמורה.
כזכור, סוכני הנסיעות מצאו דרך לעשות כסף קל. הם קנו לעצמם אגרות מעבר לסיני באתר מילגם (בכל יום ישנה מכסה) והציעו ממי שנתקע בלי אגרה, לקנות דרכם. מבדיקת mako עולה כי סוכני נסיעות ואזרחים רכשו כמויות גדולות של אגרות לחודש הקיץ ולחגי תשרי והם מספסרים בהם וגורפים אלפי שקלים לכיסיהם. אגרה של 101 שקל נמכרת בין 300 ועד ל-600 שקל. הרווח הוא של מאות אחוזים.
"כל האגרות כמעט נרכשו. זה ממש היה לי מוזר, אפילו הזוי", אמר אורי, שרצה לקנות אגרת מעבר לסיני וגילה שכל מכסת האגרות בחודש הקרוב כבר נמכרו. "החלטתי בלית ברירה לפנות לסוכני נסיעות ולברר דרכם אם אפשר למצוא אגרות שהם מוכרים בתאריכים שאני מעונין בהם במחיר גבוה".
אורי מוסיף: "זו בושה שסוכני נסיעות עושים כסף על חשבון הנוסעים לסיני. הם קונים כמויות גדולות של אגרות באתר האינטרנט ומוכרים במחירים מופקעים. מישהו צריך להפסיק את זה או לפקח על זה. שודדים אותנו".
כעת כאמור, החליטו במשרד התחבורה להגיש תלונה במשטרת אילת לאיתור הספסרים והעמדתם לדין בכדי למגר את התופעה. שרת התחבורה, מירב מיכאלי, ראתה בחומרה רבה את התופעה המקרים הללו והחליטה על נקיטת מספר צעדים.
בתוך כך, המשרד פועל לשדרוג מערכת רכישת האגרות, אשר תהיה מבוססת על הזנת פרטים אישיים ותאריכי נסיעה של הנוסעים, כדי להגביל את חופש הפעולה של סוכני הנסיעות ברכישת אגרות קבוצתיות. המערכת תאפשר לרשות שדות התעופה, האחראית על תפעול המעבר, לפקח בצורה טובה יותר על מתן האגרות ולזהות ניסיונות של ספסרות.