הרשות להגנת הצרכן בוחנת אפשרות לפתוח בחקירה נגד חברות התעופה הישראליות בחשד להטעיית צרכנים שהוטסו במטוסים חברות זרות מבלי ליידע אותם על כך מראש. במידה ויתברר שמדובר בהטעיה החברות עלולות להיקנס במיליוני שקלים.
"אנחנו בודקים את העניין לעומק לאחר שקיבלנו תלונות רבות מצרכנים שטענו להטעיה מצד חברות תעופה", אומר גורם ברשות להגנת הצרכן. "אנחנו בודקים האם הדבר עולה לכדי הטעיה. הסיפור הוא שהם לא מגלים לצרכנים שרכשו את הכרטיסים שישנה אפשרות שהמטוס לא שלהם אלא של חברה זרה. יש חוק שקובע שאם יש הטעיה בזהות נותן השירות והמהות אם הם לא אומרים שהמטוס לא יהיה כזה מבחינתנו זו הטעיה לכל דבר ועניין".
הטיעון של הרשות להגנת הצרכן מצביע על העובדה שכאשר נוסע ישראלי מזמין טיסה בחברת תעופה ישראלית הוא לא רוצה למצוא את עצמו טס בחברה זרה ולשלם את אותו המחיר. הבעיה המרכזית היא שאותם נוסעים מגלים שהם טסים עם המטוסים הזרים רק כשהם עולים לטיסה וחברות התעופה לא מיידעות אותם מראש.
באחרונה חשפנו ב-mako שנוסעים רבים שטסו עם חברת "אל על" לפראג גילו שהם טסים בחברת TUS הקפריסאית במטוסים יחסית ישנים ולא מרווחים, דבר שיש בו הטעיה מהותית שכן בחברה לא טרחו כלל לעדכן את הנוסעים בכך.
"שילמתי הרבה מאוד כסף לטוס ב'אל על', אם הייתי רוצה לטוס בחברה זרה הייתי רוכש כרטיס ב'טוס'. זה כמו להזמין מכונית 'מרצדס' ולקבל 'פיאט'", אמר אחד הנוסעים באל על. "החברה חסכה כסף על חשבוננו כאשר הטיסה אותנו בחברת טוס, במטוס ישן ולא מרווח ומטרמינל 1' הקטן". בפנייה שנעשתה לחברת אל על במועד פרסום הכתבה לא התקבלה תגובה.
הנוסעים שחשו מרומים הגישו לאחרונה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אל על לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד והם דורשים פיצוי של מיליוני שקלים בגין ההטעיה.