כל מי שטס, בין אם מדובר בטיסה לחו"ל או בטיסה פנים-ארצית, מכיר את הדילמה הכרוכה בדרך ההגעה לשדה התעופה: האם להותיר את הרכב הפרטי בבית ולהגיע במונית או בתחבורה ציבורית, או לקחת את הרכב הפרטי ולחנות אותו בסמיכות לשדה. כשמדובר בקיץ ובחופשות משפחתיות לרוב האפשרות השנייה פופולרית יותר.
אלא שכאן נאלצים המגיעים עם כלי הרכב הפרטי למצוא פתרון לחנייה ארוכת טווח, ו"להיסחב" מהחניון לטרמינל ובחזרה. רשות שדות התעופה מפעילה בנמלי התעופה בנתב"ג, בשדה דב ובחיפה חניונים לחניה ארוכת טווח.
נתב"ג: שירותי התנעה ללא תשלום
בחניונים קיים צג המראות ובעמדות ההסעה הראשיות קיים צג המציג את זמן ההגעה המשוער של האוטובוס. בחניון זה אין צורך להזמין מקום מראש וברשות טוענים כי מעולם לא עמד החניון על תפוסה מלאה.
שדה דב: מגרש מגודר ומואר
בשדה דב עומד לרשות הטסים מגרש מגודר ומואר המיועד ל-447 כלי רכב. מהמגרש הנמצא כ-40 מטר משער הכניסה לשדה התעופה ניתן להיכנס ולצאת מנקודה אחת המאוישת 24 שעות ביממה. מחירים: 1-4 יממות ב-40 שקל ליממה, ומהיממה החמישית ואילך 35 שקל ליממה.
חיפה: ללא תשלום
בסמוך לטרמינל קיים מגרש חנייה מואר ומגודר הכולל כ-100 מקומות חנייה. החנייה במגרש היא ללא תשלום וניתנת כשירות לציבור הרחב.
חניון "טסים" כפר טרומן: חלופה לנתב"ג
חניון זה מהווה חלופה לחנייה ארוכת הטווח בנתב"ג. החניון מאפשר חניה רגילה תמורת 30 שקל ליום וחניה מקורה תמורת 40 שקל ליום. מינימום התשלום הוא 100 שקל לחניה רגילה, ו-145 לחניה מקורה. מהחניון ואליו יוצאים שאטלים לטרמינל על-פי זמן הגעת הלקוחות. בנוסף ניתן להזמין שירות V.I.P בו ממתין לכם נציג החניון בנתב"ג שאוסף את הרכב, וממתין לנוסעים עם הרכב (בכפוף להתראה טלפונית) עם הנחיתה. שירות זה כרוך בתשלום של 50 שקל לכל כיוון.
"חנה וסע" בשדה דב: אין השגחה
אפשרות נוספת היא להשאיר את הרכב בחניון החופשי במסוף רידינג ולהגיע במונית (שעלותה כ-30 שקל לכיוון) לשדה דב. חסרונה העיקרי של שיטה זו הוא השארת הרכב בחניון ללא פיקוח.