לפני מספר חודשים רכשה משפחה מראשון לציון חבילת נופש לאי זקינטוס שביוון מחברת נסיעות מסודרת. בחבילה שרכשו שילמה המשפחה על טיסה ושלושה ימים בבית מלון יוקרתי בשם "רויאל זנטה" על בסיס הכול כלול והעברות משדה התעופה למלון. חבילת הנופש עלתה למשפחה לא פחות מ-16,573 שקלים, והם יצאו לחופשה בצפייה לקבל איורח מפנק ואיכותי.
לתדהמת בני המשפחה כאשר נחתו באי הם הועלו לאוטובוס בדרכם למלון אבל אז גילו שהמלון בו היו אמורים לשהות סגור. "נהג האוטובוס שהסיע אותנו סיפר לנו שהמלון שהזמנו סגור בגלל שעונת התיירות הסתיימה והוא עובר כעת שיפוצים", סיפרו בני המשפחה. "היינו בהלם. אף אחד לא עדכן אותנו בזה. לקחנו אותנו למלון אחר".
לטענת בני המשפחה, במקום מלון עם נוף לים ופארק מים, הם קיבלו מלון עם חדרים מוזנחים, שלוש ארוחות ביום בלבד והם נאלצו לשכור כלי רכב כדי לנסוע לשחות בים. בני המשפחה שחשו מרומים הגישו תביעה לבית משפט לתביעות קטנות בראשון לציון נגד חברת הנסיעות והספק שעבד איתה. הם תבעו פיצוי של 16,573 שקל, עלות החבילה ששילמו.
חברת הנסיעות הגישה כתב הגנה בו הטילה את האחריות על מה שקרה על הספק וטענה שהיא שימשה רק כמתווכת בין המשפחה התובעת לספק, וכי היא לא ידעה כלל שבני המשפחה הועברו מהמלון הסגור שהזמינו מראש למלון אחר.
"האחריות היא על הספק שמשווק את החבילה" טענו בחברה. "ידענו על כך שהמשפחה עברה למלון אחר רק שהם חזרו לארץ". גם הספק התנער מאחריות וטען שהוא סיטונאי וקמעונאי תיירות בלבד שקישר בין חברת הנסיעות לסוכני הנסיעות ומפעילי השירותים: בתי מלון, חברות תעופה וכו' והוא אינו אחראי לתקינות שירותי ספקי השירותים בחו"ל.
עוד טען הספק, כי רשאי הסוכן המקומי או הנהלת בית המלון להעביר נוסעי למלון חלופי בדירוג זהה ולכן הועברו בני המשפחה למלון חלופי הממוקם בסמוך למלון שהזמינו על אותו בסיס של הכול כלול והם אפילו שודרגו לחדרים טובים יותר.
השופטת יעל טויסטר-ישראלי קבעה בפסק הדין, כי האחריות בעניין זה היא על הספק ועליו לפצות את בני המשפחה בסכום של 5,400 שקל. לדברי השופטת, על הספק חלה אחריות לעדכן את בני המשפחה בשינוי בבית המלון קודם יציאתם לחופשה כדי שיחליטו האם לבטל אותה או להסכים לכך.