בית המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר תביעה ייצוגית נגד חברת אל על בסכום כולל של 33 מיליון שקלים על כך שישנם נוסעים בטיסות שלהם שלא יכלו להטות את מושב הכיסא לאחור במהלך הטיסה. התביעה הוגשה לפני למעלה משש שנים.

התובע העריך את התביעה בסכום של 577 שקל לנוסע שנתקל בתופעה, סכום שמגיע בסך הכול ל-33 מיליון שקל. בתביעה נטען כי הנוסעים התקשו להטות את מושב הכיסאות במטוסים שהחברה מפעילה ולכן הם זכאים לפיצוי על כך.

על פי בית המשפט, הפיצוי מגיע ל"כל לקוחות החברה אשר רכשו כרטיסי טיסה והוקצה להם מושב, אשר לא היה ניתן להטייה אחורה, בשבע השנים האחרונות בכל דגמי המטוסים אותם מפעילה החברה". החלטת בית המשפט לאשר את התביעה הפתיעה את אל על.

מטוס
צילום: מורן ויזל
 

את התביעה הייצוגית הגישה א', שמיוצגת על ידי עורכי הדין איתי רובין וטל ספיר, בשם כלל נוסעי אל כל שנתקלו בתופעה הבעייתית. בכתב התביעה ציינה הנוסעת כי במטוסי החברה יש מושבים שמשענת הגב שלהם אינה ניתנת להטייה לאחור וזאת בניגוד למרבית מקומות הישיבה במטוסים. לטענת התובעת, בכך החברה הטעתה והפרה את חובת הגילוי בהתאם לדיני הגנת הצרכן.

"ישבתי באחד המושבים הללו וזה גרם לי לאי נוחות רבה, תסכול וכעס ששילמתי מחיר מלא עבור מושבים אלו", טענה ד' בכתב התביעה. היא דרשה מאל על לפרסם לציבור הנוסעים במטוסיה את השוני שבין המושבים המקובעים לרגילים ולהוזיל עקב כך את מחירי הטיסות בגין מושבים מסוג זה.

מאל על נמסר: "החברה לומדת את ההחלטה ובוחנת את דרכי הפעולה העומדות לרשותה, לרבות הגשת ערעור לבית המשפט העליון".


ייצוגית נגד וויז אייר: גבו סכום גבוה על צ'ק אין בשדה

תביעה ייצוגית נוספת שאושרה לאחרונה היא נגד חברת הלואו קוסט וויז אייר בישראל. על פי התביעה, כל מי שנאלץ לשלם סכום גבוה על צ'ק אין בנתב"ג בשבע השנים האחרונות, יקבל זיכוי של 12 יורו לטיסה עתידית.

וויז אייר (צילום: Tupungato, shutterstock)
צילום: Tupungato, shutterstock

על פי כתב התביעה, החברה לכאורה הטעתה את לקוחותיה בכך שאינה מגלה להם בתהליך ההזמנה באינטרנט שמי שלא ירכשו מבעוד מועד את שירות הרישום לטיסה (צק אין), ייאלץ לשלם בשדה סכום שגבוה פי שלושה ממחיר השירות באתר.