נחשפו פרטים חדשים על התרסקות המטוס של חברת סריוויג'איה אייר: כזכור, לפני שלושה ימים (9.1) התרסק מטוס בואינג 737 של חברת התעופה האינדונזית שהמריא מעיר הבירה ג'אקרטה. על פי עדויות, כ-4 דקות לאחר ההמראה, כשהמטוס הגיע לגובה של כ-10 אלף רגל, הוא החל לצנוח במהירות ונעלם בים, לא הרחק משדה התעופה. על המטוס היו 62 נוסעים ואנשי צוות שרובם עדיין מוגדרים נעדרים. 

מסלול טיסת בואינג 737 האידונזית
טיסת בואינג 737 האידונזית כפי שמופיעה ברדאר עד רגע היעלמותה

צוותי החקירה ממשיכים לחקור את נסיבות האירוע כשחלקים מהמטוס, בגדים ואף ציוד של נוסעים כבר התגלה בים. נכון לעכשיו, רב הנסתר על הגלוי, היות וצוות המטוס לא דיווח על משהו חריג ברשת הקשר לפני שהמטוס נעלם מהמכ"ם.

מה שכן ידוע בינתיים, זה שבאותו היום היה מזג אוויר גשום מאוד ושהטיסה יצאה באיחור של כחצי שעה. בנוסף, מסתבר שהמטוס שהתרסק, 737 PK-CLC, הוא בן 24 שנים והחל ממרץ 2020, כשהתפרצה מגפת הקורונה, הוא היה מושבת על ידי חברת התעופה. 

יחד עם זאת, משרד התחבורה האינדונזי ומנכ"ל התעופה האזרחית במדינה, מציינים שלפני שהמטוס חזר לפעילות הוא עבר את כל הבדיקות הנדרשות ואף ביצע טיסות חזרה לשגרה כבר בחודש נובמבר. ב-19 בדצמבר הוא קיבל אישור לחזור לפעילות, אך לא הטיס אף נוסע עד ה-22 בדצמבר. בנוסף, המטוס עבר בדיקת מנועים מקיפה בתחילת חודש דצמבר.

ראש חברת התעופה האינדונזית על התרסקות המטוס (צילום: רויטרס)
החקירות ממשיכות|צילום: רויטרס

הבדיקות הרבות הללו, הן דרישה של מינהל התעופה הפדרלי, שהוציא צו המורה לבצע בדיקות קורוזיה מחמירות במנועי המטוס. החשש הוא שמטוסים רבים ששהו בחנייה סטטית במשך תקופת הקורונה, צברו קורוזיה שנגרמה מגשמים ואבק בזמן שלא טופלו במשך זמן רב. כך, במטרה להחזיר את המטוסים הללו לכשירות, יש לעשות בדיקות חשמל מקיפות במטרה לוודא ששום חלק לא התבלה בזמן הזה.

דבר נוסף שדווח הוא שהמטוס נשאר שלם בזמן שפגע במים, דבר ששולל אירוע בטחוני, כפי שהיה בטיסה של חברת יוקריין איירליינס, שנפגעה מטיל איראני לפני שנה.