יהיה קשה למכור את הסלוגן של אל על "הכי בבית בעולם" ל-150 נוסעי טיסה 381 שהיו אמורים להמריא בשבוע שעבר למילאנו.
הנוסעים - ברובם נכי צה"ל, קשישים וחברים בלהקות השונות בית הלוחם – שהיו אמורים להופיע בפסטיבלים במילאנו הגיעו בשעה שבע בבוקר לנתב"ג. רגע לפני העלייה למטוס הודיע להם נציג של חברת התעופה שעקב תקלה במיזוג האוויר במטוס הם ייאלצו לחזור בחזרה לטרמינל ולחכות עד לתיקונה.
"לא ברור כיצד חברה לא בודקת את המטוסים שלה לפני ההמראה כדי לבדוק שאין תקלות", קבל אלי כהן, נכה צה"ל שטס למילאנו כחבר בלהקת בית הלוחם בבאר שבע. "חשבנו שזו הבעיה היחידה ושנמריא באיחור קל, אבל התברר לנו שזו רק ההתחלה במסע הטרטורים שנעבור".
הנוסעים המתינו כ-40 דקות, שלאחריהן נציגי החברה הודיעו להם שהתקלה תוקנה ושיתארגנו בזריזות לעלות שוב לאוטובוס ומשם למטוס.
"היינו בטוחים שהפעם אנחנו ממריאים בלי שום תקלות, גם ככה הטיסה הייתה אמורה לצאת באיחור וההמתנה הייתה קשה לנו" הוסיף כהן.
אלא שזה לא היה העיכוב האחרון - הנוסעים עלו על המטוס אבל זה לא המריא. הם המתינו כשעה וחצי בתוך המטוס על הקרקע, עד שנודע להם שוב שטכנאים של אל על מנסים לאתר את מקור התקלה כדי לתקן אותה. הטכנאים עברו בין המושבים אבל לא הצליח לתקן את התקלה.
"איך מעלים נוסעים למטוס מבלי שהתקלה תוקנה?" זעמה אחת הנוסעות, "הרגשתי כמו בדיר כבשים. זו שערורייה שככה חברה מתנהגת כלפי נוסעיה. היה עדיף שהיינו נשארים בטרמינל - לפחות שם יש דוכני אוכל וקפה".
הנוסעים, שהחלו לאבד את הסבלנות, ביקשו הסברים מהדיילים שהתחמקו מלתת להם תשובות. "הדיילים לא ידעו מה לומר לנו. חוץ מאשר להמתין בסבלנות. בסופו של דבר הקברניט הודיע במכשיר הכריזה שמדובר בתקלה מסובכת שתיקונה יימשך זמן רב ושאנחנו צריכים לרדת מהמטוס", סיפר כהן, "אתה יודע מה זה להיתקע במטוס שעה וחצי? הרגשתי כמו בן ערובה".
"אני עם אל על גמרתי. אני מעדיף לטוס בחברה ירדנית, טורקית או רוסית ולא בחברה שמתנהגת בצורה מחפירה כלפי הנוסעים. טרטרו אותנו שוב פעם לקחת את החפצים האישיים שלנו. מדוע לא הביאו לבקשתנו מטוס חלופי?" זעם כהן.
לדבריו, לשאלת הנוסעים מדוע אין מטוס חלופי, השיב לו אחד מנציגי החברה שאין להם. "איך ייתכן שבחברה כזו גדולה ומכובדת אין מטוס חלופי? מדוע אנחנו צריכים לשלם את המחיר ולבזבז יום שלם בהמתנה לתיקון המטוס במקום להיות כבר במילאנו וליהנות", זעם נוסע אחר, "היחס של החברה אלינו היה מחפיר. אפילו ארוחת צוהריים לא קיבלנו. הם בכלל לא מיישמים את האמנה שלהם לנוסעים שהיא יותר בגדר סיסמה ריקה מתוכן. בפועל הנוסעים לא חושבים לחברה".
מחברת אל-על נמסר בתגובה: "טרם צאתו של המטוס למילאנו התגלתה תקלה שלא אפשרה את המראתו. התקלה תוקנה והמטוס יצא לדרכו. כל הנוסעים טופלו על ידי אנשי הצוות של אל על. חברת אל על רואה בבטיחות הטיסה ערך עליון ואינה מתפשרת בנושא".