א', תושבת ירושלים, רכשה לפני כשנה כרטיסי טיסה לארה"ב באמצעות חברת הנסיעות מונה טורס. הטיסה הייתה באמצעות חברת התעופה בריטיש איירווייס מתל אביב ללונדון, משם בטיסת המשך לדאלאס והיעד הסופי היה לאס וגאס. בדרך חזרה הייתה אמורה א' לטוס מלאס וגאס לשיקגו, משם ללונדון ואז לתל אביב.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
לאחר שסיימה את החופשה בארה"ב, א' הגיע בשעה המיועדת לנמל התעופה בלאס וגאס בדרכה להתחיל את המסע לישראל, אך מסיבה לא ברורה שמה לא הופיע ברשימת הנוסעים. לאחר בירור עם נציגי חברת התעופה, התברר שמסלול הטיסה מלאס וגאס לתל אביב בוטל בגלל לוח זמנים דחוק בטיסות ההמשך.
באותו הרגע, א' התחילה לחקור את העניין לעומק, דיברה עם נציגי חברת בריטיש איירווייס ואלה טענו בפניה ששלחו מייל לגבי הביטול לחברת מונה טורס ושסוכן הנסיעות היה צריך לעדכן אותה בעניין. נציגי חברת התעופה ניסו למצוא לה טיסות חלופיות אך לא הצליחו. א' ניסתה ליצור קשר עם סוכני הנסיעות של מונה טורס ולא זכתה למענה בגלל שהמשרדים היו סגורים עקב הפרשי השעות.
"מצאתי את עצמי לבד בשדה התעופה, חסרת אונים, מיואשת, מבלי שיכולתי לקבל מענה מסוכן הנסיעות", טענה א'. היא מימנה מלון מכספה ובמקביל ניסתה כל הזמן למצוא טיסה חלופית לישראל, אך לבסוף נאלצה לחכות לא פחות מארבעה ימים עד שהמראיה בחזרה לישראל.
כשנחתה בארץ, פנתה א' למונה טורס וסיפרה להם על השתלשלות המחדלים של הסוכן. היא קיבלה מענה מחברת התעופה שתוכל לקבל פיצוי של 150 דולרים לכל היותר. את א' זה כמובן לא ריצה והיא החליטה להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 8,400 שקלים.
מונה טורס הגישה כתב הגנה לפיו הטילה את האחריות על המקרה על חברת התעופה בריטיש איירווייס. לדבריה, לא התקבלה שום הודעה על ביטול הטיסה, ואם הייתה מתקבל כזו היא הייתה מעדכנת מיד את התובעת.
בריטיש איירווייס חשפה במשפט שאכן שלחה הודעה בזמן אמת למונה טורס על ביטול הטיסה לישראל וציינה שם שיש לבצע שינוי בהזמנתה התובעת, אחרת לא תוכל לטוס בטיסה אחרת. לדברי נציג החברה, הם שלחו שתי הודעות בעניין למונה טורס, כבר חודשיים לפני הטיסה, אך זו משום מה לא עשתה דבר כדי לעדכן את הלקוחה בעניין.
מתברר, שסוכן של החברה מחק את ההודעות של חברת התעופה ולא טרח לעדכן את א' בשינוי מועדי הטיסה. מונה טורס הודו במחיקה אך טענו להגנתם שמדובר לכל היותר בטעות אנוש של עובד בחברה.
הרשם הבכיר, בנימין בן סימון, שדן בתביעה, ציין בפסק הדין שהסוכן של מונה טורס בחר למחוק את ההודעות ששלחה בריטיש איירווייס במקום ליידע את א' ולהזמין עבורה טיסה חדשה, בכך החברה התרשלה ולכן היא האחראית הבלעדית למקרה.
השופט פסק שהחברה תפצה את א' בסכום של 8,400 שקלים, ל-3,000 שקלים פיצוי של עוגמת נפש ועוד 600 שקלים הוצאות בגין בית מלון נסיעות וטלפונים. בנוסף, מונה טורס תשלם הוצאות משפט לבריטיש איירווייס בסכום של 2,000 שקל. סהך הכל תשלם חברת הנסיעות סכום של 14 אלף שקלים, 12 אלף מתוכם ל-א'.