לפני כשנה וחצי הזמין ר' דירת נופש בפריז לחופשה של שבוע ימים עם אישתו וילדיו. את ההזמנה ביצעה המשפחה דרך האתר "בוקינג" (Booking.com) בסכום של 2,159 אירו (8,700 שקל) לכל התקופה. עם זאת, ביום שבו המשפחה יצאה לחופשה, הטיסה של ר' ובני משפחתו מתל אביב לפריז התעכבה בשעתיים, והובילה לתסבוכת.

כאשר בני המשפחה הגיעו לפריז הם גילו שבעלי הדירה השכיר אותה לתיירים אחרים מבלי ליידע אותם. "ניסינו ליצור קשר עם הבעלים של הדירה אבל הוא לא ענה לנו. נשארנו לבד ברחוב בשעה ארבע לפנות בוקר אני אשתי והילדים הקטנים ללא פתרון", טען ר'.

לדברי ר', כרטיס האשראי שלו זוכה ב-136 אירו (550 שקל) בלבד אבל שאר הכסף כ-2,000 אירו (8,000 שקל) לא הוחזר לו. הוא נאלץ בלית ברירה לקחת את משפחתו למלון אחר במרחק של שעה מפריז. "לצערי מצאנו מלון שנמצא שעה מפריז ללא מזגן", אומר ר' ומוסיף, "נגרמה לנו עוגמת נפש גדולה.

פריז (צילום: Page Light Studios, shutterstock)
החופשה המשפחתית התחילה ברגל שמאל. פריז, צרפת|צילום: Page Light Studios, shutterstock

 

בני המשפחה פנו לחברת בוקינג בדרישה שיחזירו להם את הכסף אבל נענו בסירוב מוחלט. ר' החליט להגיש תביעה נגד החברה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב ודרש פיצוי של 17,807 שקל.

בכתב ההגנה שהגישה בוקינג היא הודתה שר' אכן דרש לקבל את כספו בחזרה, אבל לדבריה בעל הדירה סירב מאחר והוא לא הסדיר את התשלומים שהיה אמור לשלם וכי קיים סעיף בחוזה המאפשר לו לבטל הזמנה אם התשלומים לא הוסדרו.

הרשמת הבכירה טל אלימלך שדנה בתביעה החליטה לקבל אותה במלואה וחייבה את חברת ההזמנות לשלם לר' פיצוי של 12 אלף שקל. "במקרה שלפניי עוצמת הפגיעה היא רבה. לתובע ומשפחתו נגרמה עוגמת נפש משמעותית מיד שנחתו במדינה זרה עם ילדיהם הקטנים. הם גילו כי העסקה בוטלה ומצאו עצמם מסתובבים בשעות הקטנות של הלילה אבודים", מדגישה הרשמת. "חסרי אונים ומרגישים שהופקרו על ילדיהם הקטנים, לא יודעים לאן לפנות ולאן ללכת  בנסיבות. יש בכך להעצים את שיעור הפיצוי".