עונת הקיץ מסבה הרבה סבל לנופשים הפוטנציאליים. הם תרים בזריזות ובעקשנות אחר חדרים פנויים בבתי מלון בארץ ובעולם, אך לא פעם נתקלים בדלת סגורה שכן בית המלון נמצא בתפוסה מלאה. וכך, כשאין חדרים, אז מלאכת החיפוש ממשיכה.
מבחינת בית המלון, תפוסה מלאה הם חדשות טובות אך מנגד סירוב ללקוח פוטנציאלי הוא לא בדיוק הדרך שבה היה מעדיף לנקוט. לתוך התחום הזה, נכנסה חברת Roomixer שמאפשרת לבתי מלון ולבעלי יחידות נופש לסחור ביניהם בפרטים של לקוחות המחפשים חדרים.
מאחורי החברה, שהוקמה אשתקד, עומדים לירן רוזנפלד וסאליק כוגן. רוזנפלד עצמו מגיע עם ניסיון בתחום התיירות והמלונאות. לפני כעשור רוזנפלד היה הבעלים והמנהל של מלון בוטיק בבואנוס איירס, ארגנטינה, ובהמשך מכר אותם והקים חברה לבניית אתרי אינטרנט ותוכנות ניהול לבתי מלון.
"עברתי ממלון למלון בערים בארגנטינה, צ'ילה וברזיל וראיתי איך אנשים מתקשרים לבתי מלון והרבה פעמים לא מקבלים מה שהם רוצים. המלון מלא, הם רוצים חדר זול ונשארו רק חדרים יקרים או שרוצים להזמין חדר ללילה אחד בלבד והמלון לא מאפשר", מספר רוזנפלד. כך, נולדה Roomixer, שלדברי רוזנפלד "הופכת את הכאב שבדחיית אורחים ליתרון כלכלי".
המוצר של Roomixer הוא שוק אונליין באתר או באפליקציה שמאפשר למכור או לקנות לידים של אורחים, שכוללים פרטים על סוג ההזמנה (מספר אורחים, חדר רצוי וכו'). כך, במקום שפקיד הקבלה במלון יגיד שכל החדרים תפוסים והשיחה תסתיים ללא עסקה, הוא מציע ללקוח להעביר את פרטיו למלונות אחרים. הפקיד או בעל יחידת הדיור מזין את הפרטים הרלבנטיים במערכת של roomixer ושם יכולים בתי מלון ובעלי יחידות נופש לבחור את ההצעה ולהתקשר ללקוח המתעניין.
"אנחנו יודעים לאפיין את בית המלון, את המיקום שלו, דירוג כוכבים, יתרונות כמו חדר כושר או נוף לים או כמות חדרי שינה במקרה של דירת נופש ואז להתאים הצעות חלופיות ללקוח המתעניין", מסביר רוזנפלד. "מהצד של המלון, ניתן לבחור עם אילו בתי מלון מתחרים הם רוצים לעבוד ולהעביר להם פרטים".
התהליך עובד כך שברגע שבית מלון מעלה את הפרטים למערכת, אז כל השאר מקבלים התראה על לקוח חדש שמחפש חדר. אז בית המלון או בעל דירת הנופש הראשונים שרואים את הליד במערכת של Roomixer ורוצים אותו, אז הם בוחרים אותו והוא יורד מהמערכת כדי שלא יתקשרו לאותו לקוח עשרה בתי מלון. במידה ויש עסקה, אז בית המלון שרכש את פרטי הלקוח משלם עמלה, שרובה הולך לבית המלון שהעביר את הפרטים והיתרה לחברת roomixer.
במידה ואין עסקה, אז בית המלון מחויב להחזיר את ההצעה לפלטפורמה של roomixer תוך שהוא מסביר למה לא יצאה עסקה לפועל: מחפש מחיר נמוך יותר, האורח כבר מצא חדר במקום אחר וכו'.
הסטארט-אפ הישראלי החל לפעול כבר בישראל ובימים אלה עובד על השקת המוצר גם באמסטרדם. "יש שם אחוזי תפוסה גבוהים לחדרים ואנחנו בקשר טוב עם בתי מלון בעיר", מסביר רוזנפלד. החברה, שסגרה לאחרונה סבב גיוס של 470 אלף דולר, מתכוונת להרחיב אותו ולהכניס משקיעים נוספים.
>> טיול אחרי צבא: לאן הכי כדאי לנסוע?