החרדה, הזיעה ורגעי האימה שלפני שקילת המזוודה שלכם בדלפק הצ'ק אין ולגלות כמה אובר וויט יש בה עלולים להיות בקרוב כאין וכאפס לעומת הגילוי כמה אובר וויט יש עליכם עצמכם: חברת הייעוץ הטכנולוגית Fuel Matrix הודתה לאחרונה שהיא נמצאת בדיונים מתקדמים עם מספר חברות תעופה בבריטניה כדי להתקין "משקלים דיסקרטיים" בדלפי הצ'ק אין שלהן, בהם עובר כל נוסע ששולח מזוודה לבטן המטוס.
>> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
זה הרגע שבו אפשר להתרעם על החוצפה של חברות התעופה, על החדירה הבוטה לפרטיות ועל חוסר הרגישות של להביך אנשים ברגעי חולשה רגע לפני שהם עולים למטוס. אפשר עדיין לעשות את כל זה, אבל חשוב רק לציין שהסיבה שהחברות רוצות לשקול אתכם לא ממש קשורה אליכם, ולא באמת אכפת לכם כמה אתם שוקלים או האם אתם בעלי עודף משקל.
הסיבה האמיתית היא – כמה הגיוני – לחסוך בכמויות הדלק. מדדים מדויקים יותר בנוגע למשקל המטוס שעומד להמריא עשויים להיות משמעותיים כמחשבים את כמות הדלק שיש להזרים למטוס, שכן ככל שהוא קל יותר הוא שורף פחות דלק, וחברות התעופה יכולות לחסוך יותר כסף. אם זה נשמע לכם ציני מדי, אפשר להביט על זה מזווית אחרת: פחות דלק שנשרף, פחות פליטה של פחמן ופחות זיהום אוויר.
לפי השיטה הנהוגה כיום, חברות התעופה מעריכות בגדול את משקלו של המטוס באמצעות מודלים קבועים של משקלי הנוסעים במטוס. כך למשל, כל נוסע שהוא גבר מוסיף למטוס 87.6 ק"ג, נוסעת אישה 70 ק"ג ונוסעים שהם ילדים 35 ק"ג. כמו שאתם ודאי מבינים, החברות לוקחות מרווחי בטיחות לא קטנים ומחשבות את הצד הגבוה יותר של הממוצע, מה שאולי מסביר מדוע הן שורפות יותר דלק וזקוקות לחסכון. כמו כן, רוב חברות התעופה אפילו מוסיפות אחוז אחד יותר לכמות הדלק שמטוס צריך, ליתר בטחון.
"אנחנו לא מציעים שנוסעים ייאלצו להישקל לפני כולם", אמר נציג החברה, "אבל שדות תעופה בהחלט יכולים לשלב 'משטחי לחץ" לפני כל דלפק צ'ק אין או לפני המסכים של הצ'ק אין העצמי. לא חייבים גם להסתיר את זה – המסך יכול לשאול את הנוסע 'האם אתה עומד על משטח הלחץ?'. אם הנוסע יבחר ב'כן', הוא יישקל והמשקל שלו יחושב ויעבור באופן דיסקרטי לחברת התעופה".