ארגון התיירות הלאומי של יפן (JNTO) הודיע כי מספר המבקרים הבין-לאומיים ביפן באוקטובר 2024 הגיע לשיא של 3,312,000 על בסיס חודש בודד, 32.7 אחוזים יותר מאשר באותו חודש ב-2019, שנת שיא התיירות העולמית לפני הקורונה. המספרים בעשרת החודשים הראשונים הסתכמו ב-30.2 מיליון מבקרים, 12.2 אחוזים יותר מהתקופה המקבילה ב-2019.
מספר התיירים הגדול ביותר הגיע מקוריאה הדרומית עם 732,100 מבקרים (עלייה של 271.1 אחוזים לעומת 2019), ואחריה סין עם 582,800 (ירידה של 20.2 אחוזים), טייוואן עם 478,900 מבקרים (עלייה של 15.8 אחוזים) וארה"ב עם 278,500 מבקרים (עלייה של 81.6 אחוזים). ברבעון יולי-ספטמבר, הוצאות מבקרים זרים על לינה, קניות והוצאות אחרות הקשורות לנסיעות עלו ל-1.9 טריליון ין יפני (43 מיליארד שקלים), בהשוואה ל-1.4 טריליון ין יפני (33 מיליארד שקלים) בתקופה המקבילה ב-2023. על פי ארגון התיירות ביפן, מבקרים מבקרים סינים הוציאו הכי הרבה כסף במדינה, ואחריהם תיירים מטייוואן, קוריאה הדרומית וארה"ב.
למה כולם רוצים להגיע ליפן עכשיו?
גורם משמעותי התורם לזינוק הנוכחי של יפן בתיירות הוא היחלשות הין היפני. מגמה כלכלית זו הפכה את המדינה ליעד זול יותר עבור מטיילים בין-לאומיים. ככל שהין פוחת, כוח הקנייה של מטבעות זרים גדל, מה שהופך את הוצאות הנסיעה, כולל לינה, אוכל וקניות, לידידותיות יותר לתקציב, במדינה שבעבר הייתה נחשבת ליקרה מאוד למטיילים. לדוגמה, מה שעשוי לעלות 150 דולר עבור חדר במלון בטוקיו בשנת 2022 עשוי לעלות רק 100 דולר בשנת 2024, תלוי בשער החליפין, מה שמציע למטיילים אפשרויות לינה משתלמות יותר.
לשינוי בשער החליפין הזה הייתה השפעה ניכרת גם על ההוצאות היומיות. אכילה במסעדות בעלות שם עולמי, לינה באכסניות ריוקאן יוקרתיות וקניות במחוזות פופולריים כמו שיבויה או גינזה הפכו לזולים יותר עבור מבקרים רבים. אפילו לתיירים עם תקציבים בינוניים הין המוחלש מאפשר לחוות יותר מההיצע של יפן מבלי לקרוע את הכיס.
שבירת השיא במספרי התיירים התרחשה גם על רקע הגדלת הקיבולת והמחירים של הטיסות ליפן. מלבד טיסות ישירות לערים יפניות גדולות, צ'יינה איסטרן איירליינס הסינית מפעילה גם טיסות ישירות משנגחאי למקומות קטנים יותר ביפן, וחברת הלואו קוסט הסינית ספרינג איירליינס, מפעילה טיסות ישירות המקשרות את שנגחאי לאזורי הכפר של יפן, כשלפי נתוני החברה קיבולת הטיסות בקווים עלתה על 90 אחוזים.
צבעי עלי הסתיו המפורסמים של יפן תרמו גם הם להגברת הביקוש לתיירות בחודש שעבר משווקים רבים ברחבי אסיה, אירופה וצפון אמריקה, אומר ארגון התיירות הלאומי של יפן. ראש הממשלה של יפן, פומיו קישידה, אמר שעד 2030 הוא רוצה שליפן יגיעו 60 מיליון תיירים בשנה.