בשעות האחרונות עולים דיווחים אודות מתקפת סייבר על סוכנות התיירות הישראלית "הוטלס". על פי החשדות, את המתקפה מובילה קבוצת ההאקרים SharpBoys, שאחראית לתקיפת האתרים "טיולי" ו"למטייל" בדצמבר האחרון. באותו מקרה דלפו פרטיהם של 100 אלף משתמשים ישראלים, כאשר הקבוצה איימה שתפרסם מידע של כ-3 מיליון.
באירוע הנוכחי עדיין לא ברור מהו מספר המשתמשים שפרטיהם דלפו אם בכלל, אך החשש הוא שהקבוצה תפרסם שמות, מספרי טלפונים ומיילים שנמצאים על שרתי "הוטלס". על פי המידע הקיים, קבוצת ההאקרים שלחה למספר משתמשים הודעות לטלפונים האיישים שלהם, בהם כתבו:"לאן שלא תלך, אפילו בטיולים שלך, אתה בשליטתנו", וחתמו בשם SharpBoys.
נכון לעכשיו, אתר החברה אינו פעיל ולא ניתן להזמין גם דרך שירות הטלפונים. בשיחה עם שירות הלקוחות של החברה נמסר כי האירוע נמצא בבדיקה מול הגורמים הרלוונטיים, ומדגישים כי אין ברשותם מספרי כרטיסי אשראי של הלקוחות כך שמבחינה זו לא קיים חשש כלשהו. עם זאת, על שרתי החברה נמצאים שמות, מיילים ומספרי טלפונים. כמו כן מבקשים מהחברה שלא לפתוח מיילים והודעות חשודים שנשלחו בשם לא מזוהה או בשם החברה עד שהנושא ייפתר.
בעקבות אירוע מתקפת הסייבר, הוציא איגוד האינטרנט הישראלי תגובה ובה נכתב: "אנו עדים למקרים רבים של מתקפות סייבר המנצלות כשלי אבטחה והתרשלות ביישום אמצעי הגנה. גם מבלי לדעת עדיין מה קרה במתקפה הספציפית הזאת, מבחינת האזרח הישראלי הממוצע, כאשר גונבים את פרטי האשראי שלו או כאשר מדליפים מידע אינטימי אודותיו – עשויה להיגרם פגיעה קשה בפרטיות שלו. מעבר לכך וללא קשר למקרה הספציפי הזה שעוד נחקר, בעלי עסקים אשר מחוברים לאינטרנט צריכים לדעת שיש להם גם חובה משפטית וגם חובה מוסרית כלפי לקוחותיהם לדאוג לאמצעי אבטחה והגנה מפני מתקפות סייבר. לנהל עסק ללא אמצעי הגנה בסיסיים שכאלו משול ללהשאיר את הדלת של העסק ללא מנעול"
כעת עדיין לא ידוע מה מטרת תקיפה הסייבר של SharpBoys, אם מדובר בדרישת כופר מהחברה או שלאירוע ישנם מיעים לאומיים.
עד למועד פרסום הכתבה טרם התקבלה תגובה רשמית של סוכנות התיירות "הוטלס"