הצעד הראשון ביציאה לחיים עצמאיים הוא כנראה הקשה מכולם. על מה אנחנו מדברים? על לספר לאמא ולאבא שהחלטתם שאתם מספיק עצמאיים, חכמים, מוכשרים ואמיצים ואתם רוצים לצאת לדרך משלכם. הצעד הזה ילווה (לרוב) בהטפות על העולם המפחיד שנמצא שם בחוץ, תובנות מניסיון החיים העשיר של ההורים וחזרה על המשפט ״אתה לא מעריך שום דבר״. ועכשיו, מה עושים? הכנו לכם צ'ק ליסט שאתם חייבים לבצע, רגע לפני שאתם פורשים כנפיים ויוצאים מקן ההורים:

חפשו לעצמכם דירה
צעד מתבקש אבל גם מלא ניואנסים קטנים ומוקשים שחובה להיזהר מהם. האם לעבור למרכז העיר? יקר בטירוף; לעבור לגור עם החבר/ה הכי טוב/ה? סביר להניח שתריבו; להצטרף כשותפ/ה לדיירים קיימים? איך תדעו שהם אנשים שפויים ולא נשקפת סכנה לביטחונכם? המון שאלות פתוחות.

טיפ מאיתנו? לא משנה כמה הדירה שראיתם מוצאת חן בעיניכם - אל תוציאו עליה יותר מגג גג גג - שליש משכר הנטו שלכם, ותתמקמו לא יותר מ-30-40 דקות נסיעה ממקום העבודה או הלימודים. לא תדעו כמה קרבה פיזית לאיפה שנמצא היומיום שלכם, משפיעה על איכות החיים.

 בקרו בעירייה כדי לעדכן פרטים אישיים ומצאו אפליקציה נוחה לניהול חשבונות

מצאתם את דירת החלומות? חתמתם על חוזה? מיד אחרי שהעברתם את מעט הציוד שלכם למשכנכם החדש, אל תשכחו לקפוץ לביקור בעירייה כדי לעדכן את פרטיכם האישיים. טוב, לא חייבים לבקר פיזית, ברוח התקופה את רוב הדברים שאתם צריכים מהעירייה (שינוי כתובת, ארנונה וכו׳) אתם יכולים לעשות דרך האינטרנט. מה שאתם חייבים למצוא לעצמכם היא תוכנה טובה לניהול חשבונות.

השותפים החדשים שלכם הם אולי חברים אבל לא התחתנתם איתם וכדי שלא תמצאו את עצמכם מתווכחים בכל חודש מחדש על חלוקת הוצאות הדירה (מי אמר שאנחנו משלמים ביחד על הקניות?!), כדאי שתעזרו באחת האפליקציות לניהול תשלומים כמו למשל "פשוט לחסוך", "Spend Budgeting", "כמה שילמתי", "FinanDa" ועוד. הן חינמיות, שולחות תזכורות בתאריכים מתואמים מראש וחלקן אפילו מקושרות לאפליקציות הבנקים.

מצאו את שירות הטלוויזיה שהכי מתאים לתקציב ולהרגלי הצפייה שלכם

נכון, עד היום נהניתם משירותי הטלוויזיה בבית של ההורים. הורים מטבעם הם אנשים כאלה שכבר עשו דבר או שניים בחייהם ולכן יכולים להרשות לעצמם מותרות כמו ממיר בכל חדר, חבילת ערוצי נישה (הערוץ הפרסי? למה לא!) ועוד שירותים שקשה יותר לתפעל בתקציב מוגבל. בדיוק מהסיבה הזאת היינו בוחרים בשירות הטלוויזיה של STING TV - השירות שמציע לכם חבילת טלוויזיה בראש שלכם.

מעדיפים סדרות? יש חבילת סדרות שכוללת את הסדרות שאהבתם ביס (״הומלנד״, ״משחקי הכס״, ״ווסטוורלד״, ״הטובות לקרב״ ועוד) ב-39 ש״ח לחודש; מעדיפים סרטים? יש לכם חבילת סרטים מלאה (גם היא רק ב-39 ש״ח). STING TV מציעה לכם שירות טלוויזיה במידה שלכם ולכיס שלכם כי אתם הרי לא באמת צריכים לשלם עוד כסף על ערוצי ילדים, נכון?

גם מודל ההשכרה של STING TV נוח לסטטוס הסטודנטיאלי - סטרימר ראשון לגמרי בחינם וסטרימר נוסף ב-19 שקל. תודו שזה מעולה לדירת שותפים.

 הפתעה – כביסה היא לא תורה מורכבת במיוחד

אין מה לעשות – אמא מכבסת הכי טוב ביקום, וזו עובדה אבסולוטית. אבל למרות שבמקרים רבים יציאה מהבית מלווה בחרדות כביסה משתקות, אנחנו יכולים לספר לכם שלא מדובר על פרויקט האטום.

לא בטוחים איך עושים את זה נכון? קבלו כמה טיפים מאיתנו:
לעולם אל תמלאו את המכונה עד הסוף  - אתם לא חוסכים כסף רק גורמים לבגדים לצאת מקומטים.

תמיד תשתמשו במרכך - בשונה מזה של השיער, מרכך כביסה עושה פלאים לבגדים.

יש המון תכניות על כפתורי המכונה - אתם צריכים רק 2 מתוכן (סחיטה ומעורבת).

 תזונה שמבוססת רק על ג'נק פוד היא לא לגיטימית

תלמדו לבשל! נכון, תמיד אפשר להזמין אוכל מבחוץ או לקנות אוכל ביתי (או פיצה) אבל הזנה עצמית היא הכרח, וככל שתלמדו לעשות את זה מוקדם יותר - תרוויחו. טיפ מאיתנו? יוטיוב מלא בערוצי בישול - נכון, רובם פונים לחובבי בישול הארד קור שיודעים איך להכין מנת גורמה משעועית בשימורים, פסטרמה ופלפל אבל האינטרנט מלא בערוצים שמלמדים בישול למתחילים (Cooking For Dummies). הנה כמה דוגמאות לערוצים שאהבנו:

גורדון רמזי, אחד השפים המוכרים בעולם, עם הסבר מפורט על חמישה כישורי בישול בסיסיים.

ערוץ היוטיוב הישראלי ״מתכונים למתחילים״ מציע מתכונים בסיסיים כמו ״שניצלונים״ ו״רוטב בולונז״.

העמוד הבא מתמחה במתכונים לרווקים. למה רווקים? כי הכמויות כאן מתאימות לאדם אחד.

 חפשו קבוצות פייסבוק לרהיטי יד שנייה

רוצים לרהט את החדר? היכנסו לפייסבוק! הרשת החברתית מלאה בקבוצות של אנשים שמוכנים למסור רהיטים שווים במחיר סמלי או רק עבור זה שתבואו לאסוף את הכורסא בעצמכם. לדירה הראשונה בחייכם העצמאיים האופציה הזאת לגמרי מספיקה. ואם תשאלו אותנו, מזרן זה משהו שדווקא כן היינו משקיעים בו כסף ורוכשים חדש, כי לכו תדעו מי ישן עליו קודם.

 שמרו על קשר טוב עם ההורים

כן, עכשיו כשאתם אדונים לעצמכם קל להיסחף לחיים הסטודנטיאלים - מלצרות, מבחנים, קבוצות למידה ומסיבות. מה שיוביל לכך שביום חמישי תיזכרו פתאום שלא דיברתם עם ההורים השבוע. המציאות מלמדת שאת האנשים שהביאו אתכם לעולם אתם עוד תצטרכו בהמשך - בין אם זה בשביל לממן את התואר השני או סתם כי הם חבר׳ה חמודים בסך הכל, ויום יבוא ותתגעגעו נורא לרגעים שהיו לכם יחד. תתקשרו לפחות פעם ביום, זה ישתלם לכם.